C2000 VCII wel/niet?

Auteur Topic: C2000 VCII wel/niet?  (gelezen 5868 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 2 januari 2005, 12:01:55
wie weet wat er met de vc's gebeurd nadat in heel Nederland het C2000 project loopt en goed fungeerd?
ik neem aan dat de vc's niet meer nodig zijn na de invoering van c2000, de centralist kan immers gespreksgroepen maken toch?


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


nvr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2005, 12:52:39
VC's zullen gehandhaafd blijven voor coordinatie op grootschalige incidenten. Men zal altijd de behoefte hebben om ter plaatse een netwerk op te zetten of een overlegruimte te hebben.

Als men aanwezig is op het incident is het overleg beter en is er meer binding met het incident.

Zonder coordinatie wordt het een zooi op de gespreksgroepen. Vanaf de AC zou dat ook kunnen, Maar de AC heeft nog meer incidenten waar deze mee geconfronteerd wordt zoals alle 112lijnen aannemen die hieromtrent binnenkomen of nieuwe incidenten. Een extra bedienpaneel is natuurlijk ook een idee, maar toch denk ik dat de VC's gehandhaafd blijven.

Ik neem maar de VC 1 van Zuid-Oost Brabant, die onlangs nog is voor een kapitaal is omgebouwd voor C2000. Ook alle VC2's zullen spoedig volgen.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2005, 12:55:17
jah de communicatie blijft toch bestaan  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2005, 13:12:31
Maar er zullen toch wel vc's weg gaan, niet alle vc's zullen meer nodig zijn neem ik aan, er zijn er nu zoveel. 8)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Rene112

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2005, 15:05:24
VC's zullen gehandhaafd blijven voor coordinatie op grootschalige incidenten. Men zal altijd de behoefte hebben om ter plaatse een netwerk op te zetten of een overlegruimte te hebben.

Als men aanwezig is op het incident is het overleg beter en is er meer binding met het incident.

Zonder coordinatie wordt het een zooi op de gespreksgroepen. Vanaf de AC zou dat ook kunnen, Maar de AC heeft nog meer incidenten waar deze mee geconfronteerd wordt zoals alle 112lijnen aannemen die hieromtrent binnenkomen of nieuwe incidenten. Een extra bedienpaneel is natuurlijk ook een idee, maar toch denk ik dat de VC's gehandhaafd blijven.

Ik neem maar de VC 1 van Zuid-Oost Brabant, die onlangs nog is voor een kapitaal is omgebouwd voor C2000. Ook alle VC2's zullen spoedig volgen.

Het opzetten van 'een netwerk', dus het plaatsen van eenheden en functionarissen in de juiste gespreksgroepen, kan prima (en misschien wel alleen maar!) vanuit de meldkamer gebeuren.

Voor overlegruimte cq. coördinatieruimte is de commandohaakarmbak (COH) beschikbaar.

Een aparte bedienplek in de meldkamer waarvandaan de verbindingen voor een groot incident worden geregeld is de makkelijkste oplossing.

De VC's kunnen denk ik omgebouwd worden tot ....... ?  ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2005, 15:14:12
Maar er zullen toch wel vc's weg gaan, niet alle vc's zullen meer nodig zijn neem ik aan, er zijn er nu zoveel. 8)

Jah oke dat is misschien wel zo maar vc's zullen ze nog altijd nodig hebben
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2005, 15:21:50
[

Jah oke dat is misschien wel zo maar vc's zullen ze nog altijd nodig hebben
Citaat

Ze zullen inderdaad altijd wel een VC nodig hebben, bv bommelding bij de AC/MKA , (stroom)storing. Maar in mijn ogen is het veel makkelijker om een aantal extra centrallisten naar de AC te laten komen dan met een VC naar plaats incident te gaan.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2005, 15:29:11


De VC's kunnen denk ik omgebouwd worden tot ....... ?  ;)

Rene, het laatste nieuws dat mij ter ore is gekomen dat de VC's in jouw regio nu dus ook omgebouwd gaan worden naar C2000, wel heb ik verstaan dat van de 3 er 1 niet omgebouwd wordt.

die apparte bedienplek op de meldkamer is technisch heel goed mogelijk, maar mijns onziens teveel op afstand bij een groot incident, maar de toekomst zal het wederom moeten leren.

al zou de VC maar gebruikt worden voor een monitor functie, dat zou al heel erg handig zijn.

vanaf de VC hoeft er niet gealarmeerd te worden, dus kan hij dan verder alles wat de meldkamer ook kan.
Nemo me impune lacessit


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #8 Gepost op: 2 januari 2005, 15:31:11
Citaat
 De VC's kunnen denk ik omgebouwd worden tot ....... ?                                                                              

Liefdes wagen voor de meisjes van plezier langs de weg?? ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 2 januari 2005, 15:55:28



Liefdes wagen voor de meisjes van plezier langs de weg?? ;D ;D

of voor de boodschappendienst van Al**rt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !