C2000 VCII wel/niet?

Auteur Topic: C2000 VCII wel/niet?  (gelezen 5866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2005, 16:31:48
die apparte bedienplek op de meldkamer is technisch heel goed mogelijk, maar mijns onziens teveel op afstand bij een groot incident, maar de toekomst zal het wederom moeten leren.

Die bedienplek is er al sinds 1998....  ;-)
Met C2000 zijn er alleen veel meer mogelijkheden ontstaan om e.e.a. op afstand goed te regelen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #11 Gepost op: 2 januari 2005, 18:25:01
dat ben ik met je eens Rene, hoewel het oude systeem ook veel mogelijkheden had, die echter nooit zijn gebruikt, zo hadden we meer dan 60 kanalen beschikbaar, alleen nooit toegepast, we zullen inderdaad moeten kijken hoe in de toekomst een en ander gaat lopen, iedereen is er bij gebaad dat alles goed en gecontroleerd gaat lopen.
Nemo me impune lacessit


Rolf

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2005, 19:39:09
Om te beginnen kun je van een VC een extra server punt maken waardoor je exra capaciteit krijgt op je TMO een lokaal releas zeg maar verder comuniceert niet iedereen op C2000 er zijn meer diensten en organisaties die werk in uitvoering hebben bij een grote ramp.
Ik weet wel dat Politie Brandweer en de Ambu de eeste dingen zijn die in iemand opkomen als er iets goed mis gaat maar wat te denken van de volgende diensten en organisaties:
-Bedrijfsbrandweer van die fabiek "hier op de hoek"
-Reddings brigades op de binnenwateren
-Gemeentes
-Nuts voorzieningen
-NS calamiteiten bestreiding
-Waterschappen
-RWS
-AID
-Rode Kruis
-Natres
-EOD
-Luchthaven diensten
wie weet er nog welke ik vergeten ben?
We werken tegenwoordig mulitdiseplinair toch?

Groetjes Rolf


RonAlmere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2005, 19:32:28
Wat heeft het Knatres te maken in dit rijtje?
Het Knatres heeft geen taak meer in deze.
Dit Korps heeft een beveiligingstaak gekregen en geen rampentaakstelling meer.
Buiten dat feif maakt men gebruik van het digi-net van Defensie.

Ron.


Rolf

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2005, 23:26:15
Sorry dan heb ik me vergist waren dat zeker mars mannetjes die zand zakken aan het vullen waren bij de laatste natte voeten die we in Borgharen en Titteren (gem.Maastricht) gehad hebben.
Ik dacht even dat het leger ook aanwezig was dit zou natuurlijk ook een "paraat" onderdeel geweest kunnen zijn.
Maar de Landmacht heeft toen wel twee 4-tonners AWD met personeel ter beschikking gesteld waar we mensen die aangewezen waren op de thuiszorg mee hebben geevacueerd.

Maar goed wil je niet steuken, Ron ik ben niet zo thuis in de rol van de NATRES behalve de reclame filmpjes op TV dan van die buurman die er toch eens uit moet volgens de buurvrouw ;D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2005, 22:28:06
Sinds 2004 heeft het Knatres een meer "politieonele" taakstelling gekregen.
Hun taak in de hulpverlenning is geheel naar de brandweer overgegaan.


Rolf

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2005, 22:57:51
Go.......toen de RKK werdontbonden gingen die taken naar de brandweer de NATRES krijgen een andere taakverdeling en een deel gaat over naar de brandweer ik kan me vergissen maar waar is dat extra matterieel en personeel van de brandweer dan?
Ze kunnen veel die brandweer mannen en vrouwen maar ook zij kunnen maar op een plek tegelijk zijn per medewerker en ook zij kunnen geen ijzer met de handen breken.
Maar met die kundige besstuurders in dit land zal dat best wel goed komen.

Rolf


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2005, 00:34:33
Mmmm VC is altijd handig als de RAC/MKA/CPA etc uitvalt door stroomuitval/terroristische aanslag/evacuatie etc etc. Het is tenslotte een mobiele meldkamer  :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 12 januari 2005, 00:36:59
Go.......toen de RKK werdontbonden gingen die taken naar de brandweer de NATRES krijgen een andere taakverdeling en een deel gaat over naar de brandweer ik kan me vergissen maar waar is dat extra matterieel en personeel van de brandweer dan?
Ze kunnen veel die brandweer mannen en vrouwen maar ook zij kunnen maar op een plek tegelijk zijn per medewerker en ook zij kunnen geen ijzer met de handen breken.
Maar met die kundige besstuurders in dit land zal dat best wel goed komen.

Rolf
De RKK taak is overgegaan op de GHOR (SIGMA eenheden) RKK ging geen gewonden redden uit de puinhopen, daar was de BB en is de brandweer voor.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #19 Gepost op: 12 januari 2005, 09:33:58
De RKK taak is overgegaan op de GHOR (SIGMA eenheden) RKK ging geen gewonden redden uit de puinhopen, daar was de BB en is de brandweer voor.

Maar als ik me niet vergis (was voor mijn tijd) was de het NRK toch ook grotendeels betrokken bij de BB.