aankomsttijden

Auteur Topic: aankomsttijden  (gelezen 1593 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 25 oktober 2005, 02:25:07
even een vraagje:

Ik neem aan dat de aankomsttijd bij het incident een belangrijk gegeven is en dat dit waarschijnlijk ook wordt genoteerd op het ritformulier.

Nu vraag ik mij af, hoe jullie nu precies weten hoe laat je ergens ter plaatse bent gekomen?

Alvast bedankt voor de info!


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2005, 08:04:28
Je doet je status melding aan de CPA en kijkt op je horloge ?
Of je vraagt achteraf aan de CPA hoe laat je die melding gedaan hebt ?

Maar ik vrees dat ik de vraag niet goed begrijp
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2005, 08:40:54
Het is een geautomatiseerd systeem gekoppeld aan C2000. In elke ambulance/op elke portofoon zit een statusbox met de volgende coderingen:

1) Aanrijdend
2)Ter plaatse
3) Vetrek patient
4) aankomst bestemming (ziekenhuis)
5)vrijmelding
6) retour op post
7) wordt niet gebruikt
8 ) spraakaanvraag
9) urgente spraakaanvraag (bij instabiele pt. of assistentie aanvraag met spoed).

Er is tevens een noodknop, maar die is uitsluitend bedoeld voor als je eigen gevaar in het geding komt. De meldkamer wordt namelijk helemaal platgelegd door een noodoproep - op zich wel terecht als het om eigen veiligheid gaat, maar daar moet je geen misbruik van maken.

Het ligt dus aan je zelf of je de juiste tijd terug kan vinden - als je het knopje niet indrukt dan wordt er ook niets geregistreerd. De informatie wordt overigens verwerkt op de MKA en daarna gekopppeld aan het systeem voor rittenverwerking, bij ons is dat AMBU 2000, maar er zijn ook andere systemen.

Er zijn nog diensten waar ze ouderwets alles opschrijven (samen met de statusbox!), maar m.i. is dat een beetje onnauwkeurig. Als je horloge een paar minuten voor- of achterloopt dan klopt het al niet meer.

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2005, 12:42:18

Maar ik vrees dat ik de vraag niet goed begrijp
Nee hoor, je begrijpt de vraag volgens mij goed!  ;D

Bedankt voor jullie antwoorden, het is mij duidelijk!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur