Kan de ambulancedienst in qatar dat wel? En zo ja hoevaak doen jullie dat?
(Legitimeren bedoel ik dan)
Ja, wij hebben allemaal een ambulancelegitimatiebewijs. De meeste medewerkers dragen het zichtbaar op het uniform. Het legitimatiebewijs is ook een toegangspas voor diverse gebouwen.
Wij moeten ons regelmatig legitimeren. Patienten willen soms weten met wie ze te maken hebben, om een taart te sturen of een klacht in te dienen. Veiligheidspolitie, politie en bewaking (bijv. op luchthaven) controleren regelmatig (of de persoon de ze voor zich hebben ook de werkelijke eigenaar is van het ambulancelegitimatiebewijs).
Voorts heeft de veiligheidspolitie een digitaal systeem waarmee ze constant alle bewegingen van ambulancevoertuigen en het gebruik van ambulancepassen monitoren. Het systeem weet wie er op dit moment dienst hebben en het krijgt constant informatie van de meldkamer, GPS en sensoren bij deuren die geopend kunnen worden met de ambulancepassen.
Het systeem weet dat ik momenteel geen dienst heb. Als ik nu naar de luchthaven ga met mijn dienstvoertuig weet ik dat ik niet door de controle kom ondanks dat ik rijd in een opvallend voertuig van de ambulancedienst en mijn uniform draag. De agent bij de controlepost van de luchthaven zal mijn ambulancepas vragen, scannen en vervolgens een waarschuwing krijgen dat ik geen dienst heb.