@TeamchefsSGB boos over geweld tegen hulpverleners; kritische tweet @ArdvanderSteur

Auteur Topic: @TeamchefsSGB boos over geweld tegen hulpverleners; kritische tweet @ArdvanderSteur  (gelezen 18599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Citaat van: SniperEye link=msg=1470716 date=1483350308
Volgens mij ligt de mate van straffen op het bordje van de raad van de rechtspraak. We spreken nu vooral over ingrijpen maar zouden er preventieve maatregelen denkbaar zijn?

Zwaar vuurwerk is eveneens een serieus probleem, maar dat is al illegaal. Kennelijk is men onvoldoende in staat om dat verbod te handhaven.

Het is niet alleen vuurwerk, als het gaat om straffen is ons land helemaal verziekt. Wil je wat bereiken dan moet het roer definitief om, zwaar straffen, maar dan ook echt zwaar straffen en geen taakstraffen dan bedenkt men zich wel twee keer. Van een paar uurtjes schoffelen wordt men heus niet wijzer......Als je een tijd vast zit ga je wel anders denken....
Nee sluit maar meer gevangenissen en laat de mensen die nog straffen open hebben staan maar lekker hun gang gaan.....De burgers zijn het ook zat en hebben wel wat wat belastingcentjes over dat het tuig dat zich met van alles en nog wat bezig houd een hele tijd van de straat is.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1470738 date=1483354110
Heel herkenbaar. Of dat hun zoon dat niet deed, en dat ik het verkeerd zag. Dat de camerabeelden niet kloppen waarop de diefstal te zien is. Of aan de een of andere stoornis waar tegenwoordig elk kind er wel eentje van lijkt te hebben. Vooral lekker blijven knuffelen. Ik ben niet voor kindermishandeling maar met de ouderwetse correctie zijn een heel wat generaties beter groot geworden. Tegenwoordig werken ouders liever allebei 40 uur in de week en hebben daarnaast 3 hobby's. De kinderen... euh... die doen we er bij. Als ik een kind een verdiende draai om de oren geef dan staan papa en mama wel binnen een half uur op het politiebureau te janken en heb ik een klachtenprocedure er bij.

Het is iets wat in Nederland steeds normaler is geworden. Niemand mag of wil schijnbaar nog kinderen corrigeren. Leerkrachten, politiemensen maar ook dokters merken dat wel. Kinderen werken ook niet altijd mee bij de dokter en ze misdragen zich soms ook door schelden, slaan of spugen naar de dokter of verpleegkundige zodra er iets gebeurt wat het kind onprettig vindt of niet bevalt.

Vroeger was het normaal dat 1 van de ouders dan ingreep, het kind vermanend toesprak met stemheffing om normaal te doen of soms om het kind even te corrigeren door het stevig aan te pakken. Eind jaren 70/begin jaren 80 kon je als chirurg (in Londen) ook gewoon zelf het kind een klap verkopen terwijl de ouders er bij waren.

Deze eeuw heb ik het in mijn Nederlandse jaren niet meer meegemaakt, alleen de Turkse vaders/broers corrigeerden opstandige, misdragende kindertjes "Jij niet spoeg naar dokter, sik delan".

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: Maxell01 link=msg=1470739 date=1483354376
Het is niet alleen vuurwerk, als het gaat om straffen is ons land helemaal verziekt. Wil je wat bereiken dan moet het roer definitief om, zwaar straffen, maar dan ook echt zwaar straffen en geen taakstraffen dan bedenkt men zich wel twee keer. Van een paar uurtjes schoffelen wordt men heus niet wijzer......Als je een tijd vast zit ga je wel anders denken....
Nee sluit maar meer gevangenissen en laat de mensen die nog straffen open hebben staan maar lekker hun gang gaan.....De burgers zijn het ook zat en hebben wel wat wat belastingcentjes over dat het tuig dat zich met van alles en nog wat bezig houd een hele tijd van de straat is.
In Nederland wordt best zwaar gestraft. En de terugloop in aantal gevangenen wordt veroorzaakt door de vergrijzing, oude knarren zijn wat braderie schijnbaar. Grootste probleem is dat teveel tuig er ongestraft mee weg komt omdat ze niet gepakt of vervolgt worden.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Ik heb nu de beelden pas bekeken maar ik zie geen reanimatie gaande,sterker nog de agent ligt in de stabiele zijligging.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: gignnl link=msg=1470763 date=1483362748
Ik heb nu de beelden pas bekeken maar ik zie geen reanimatie gaande,sterker nog de agent ligt in de stabiele zijligging.
Dat zou best kunnen, want hij is ook niet gereanimeerd.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2017, 14:44:04
Citaat van: JJ75 link=msg=1470759 date=1483359150
In Nederland wordt best zwaar gestraft. En de terugloop in aantal gevangenen wordt veroorzaakt door de vergrijzing, oude knarren zijn wat braderie schijnbaar. Grootste probleem is dat teveel tuig er ongestraft mee weg komt omdat ze niet gepakt of vervolgt worden.

Er komen er wel 2 met spoed bij de rechter.

Twee verdachten op supersnelrechtzitting voor geweld tegen politie

Citaat
DEN HAAG - Op 3 en 4 januari zijn er drie supersnelrechtzittingen bij de rechtbank in Den Haag. Een verdachte staat terecht voor bedreiging en belediging van de politie rond Oud en Nieuw. Een ander voor mishandeling van een politieagent.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3320256/Twee-verdachten-op-supersnelrechtzitting-voor-geweld-tegen-politie

oma

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2017, 15:03:08
Citaat van: Haageneesch link=msg=1470765 date=1483363183
Dat zou best kunnen, want hij is ook niet gereanimeerd.

... en de agenten die hulp verleenden aan hun collega zijn niet bekogeld.

Politie in de fout met bericht over aanval op reanimerende collega's

Citaat
De agenten die nieuwjaarsnacht in Den Haag een zwaargewonde collega hielpen die was aangereden, zijn niet belaagd door relschoppers. Ook hebben de agenten hun collega niet gereanimeerd, heeft de politie bekendgemaakt.

Eerder meldde de politie dat reanimerende agenten door relschoppers waren bekogeld met stenen en vuurwerk, maar dat klopt dus niet. Het is niet duidelijk waardoor onjuiste informatie naar buiten is gebracht.

Wel zijn bij de plek van het ongeluk andere agenten bekogeld. Ze waren "op ruime afstand" bezig om een afzetting rond de agent te maken toen ze werden aangevallen, zegt de politie.

http://nos.nl/artikel/2151127-politie-in-de-fout-met-bericht-over-aanval-op-reanimerende-collega-s.html

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
In Nederland wordt best zwaar gestraft. En de terugloop in aantal gevangenen wordt veroorzaakt door de vergrijzing, oude knarren zijn wat braver schijnbaar. Grootste probleem is dat teveel tuig er ongestraft mee weg komt omdat ze niet gepakt of vervolgt worden.

Maxell01

• Forum gebruiker

http://www.bndestem.nl/regio/breda/politie-is-agressie-beu-en-zet-beelden-mishandeling-breda-online-video-1.6759799

Zwaar gestraft?........laat me niet lachen,,,,,, de rechtspraak moet zich schamen

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Maxell01 link=msg=1470783 date=1483370453
http://www.bndestem.nl/regio/breda/politie-is-agressie-beu-en-zet-beelden-mishandeling-breda-online-video-1.6759799

Zwaar gestraft?........laat me niet lachen,,,,,, de rechtspraak moet zich schamen

De rechtspraak, als je daarmee de rechters bedoeld, hoeven zich niet te schamen. Zij zijn gebonden aan wetgeving. de wetgevende en uitvoerende macht zou zich moeten schamen. Overigens klopt het dat Nederland behoort tot de strenger straffende landen in Europa en zelfs in de wereld.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.