Oefening metro Rotterdam

Auteur Topic: Oefening metro Rotterdam  (gelezen 4367 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Gepost op: 22 oktober 2005, 17:17:15
Voor de liefhebbers: donderdag 17 november 2005, van 12.00 tot 18.00 uur, is een grote multidisciplinaire samenwerkingsoefening (ontruiming) in metrostation in het centrum van Rotterdam, in samenwerking met de RET (het Rotterdamse vervoerbedrijf). Het is nog niet bekend welk station het precies betreft, maar het zal een van de volgende stations zijn: Centraal station, Stadhuis, Beurs, Leuvehaven, Dijkzigt, Eendrachtsplein of Blaak. Ik denk dat station Beurs, gelet op het feit dat daar twee metrolijnen samenkomen en het een zeer groot station is, een goede kans maakt...


greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2005, 17:31:19
Voor de liefhebbers: donderdag 17 november 2005, van 12.00 tot 18.00 uur, is een grote multidisciplinaire samenwerkingsoefening (ontruiming) in metrostation in het centrum van Rotterdam, in samenwerking met de RET (het Rotterdamse vervoerbedrijf). Het is nog niet bekend welk station het precies betreft, maar het zal een van de volgende stations zijn: Centraal station, Stadhuis, Beurs, Leuvehaven, Dijkzigt, Eendrachtsplein of Blaak. Ik denk dat station Beurs, gelet op het feit dat daar twee metrolijnen samenkomen en het een zeer groot station is, een goede kans maakt...

Ongelooflijk wat een goede spionnen heb jij dit is een zogenaamde geheime oefening maar inmiddels zie ik dat de datum ook al bekend is
nou succes met foto's maken
ik zal ze wel binnen tijdens de oefening maken :laugh:


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2005, 22:43:18
;D ;D Bij deze verklaar ik dat ik maar wat gezegd heb. Er is niks van waar. Oefening? Welke oefening? ;)

Is goed Rinus, we zien mekaar daar misschien nog wel!

Enne...over die bronnen, tja................ soms voel ik dingen gewoon aan, zullen we maar zeggen... ;D
greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2005, 10:09:55
;D ;D Bij deze verklaar ik dat ik maar wat gezegd heb. Er is niks van waar. Oefening? Welke oefening? ;)

Is goed Rinus, we zien mekaar daar misschien nog wel!

Enne...over die bronnen, tja................ soms voel ik dingen gewoon aan, zullen we maar zeggen... ;D

nou dan voel jij dat altijd goed aan  :laugh: :laugh:


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2005, 11:56:58
;D ;D Bij deze verklaar ik dat ik maar wat gezegd heb. Er is niks van waar. Oefening? Welke oefening? ;)

Is goed Rinus, we zien mekaar daar misschien nog wel!

Enne...over die bronnen, tja................ soms voel ik dingen gewoon aan, zullen we maar zeggen... ;D

Is ooit een oefening geheim gebleven??
Als Enrique in de buurt is niet  ;D ;D ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2005, 14:49:13
Horen, zien en foto's maken he.... ;D
greetz,  Enrique


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2005, 12:03:11
Er wordt volgende maand een ontruimingsoefening gehouden in metrostation Stadhuis. Dat meldt de RET.
 
uitgegeven: 14:10 27-10-2005 gewijzigd: 17:10 27-10-2005  


De oefening op donderdag 17 november zal overdag plaatsvinden, maar hoe laat is nog niet bekend. De RET zegtvoor de oefening met extra informatie te komen.

De ontruimingsoefening heeft volgens de RET niets te maken met de angst voor een mogelijke terreuraanslag in de metro. Het is wettelijk verplicht, benadrukt de RET, om regelmatig ontruimingsoefeningen te houden.

( bron : rijnmond.nl )


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2005, 12:31:37
Er wordt volgende maand een ontruimingsoefening gehouden in metrostation Stadhuis. Dat meldt de RET.
 
uitgegeven: 14:10 27-10-2005 gewijzigd: 17:10 27-10-2005 


De oefening op donderdag 17 november zal overdag plaatsvinden, maar hoe laat is nog niet bekend. De RET zegtvoor de oefening met extra informatie te komen.

De ontruimingsoefening heeft volgens de RET niets te maken met de angst voor een mogelijke terreuraanslag in de metro. Het is wettelijk verplicht, benadrukt de RET, om regelmatig ontruimingsoefeningen te houden.

( bron : rijnmond.nl )
 


Het is wettelijk verplicht ja. Alleen dat dit nu na al die jaren metro dit pas nummer 1 is. :D
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2005, 18:47:31
Het is wettelijk verplicht ja. Alleen dat dit nu na al die jaren metro dit pas nummer 1 is. :D

inderdaad ze vertellen het niet maar het heeft echt wel te maken met al deaanslagen op metrostation's en wij zijn geheel niet voorbereid op zo'n aanslag want er is ook nooit echt een oefening gehouden dus vandaar dat ineens een metrostation het doelwit wordt en dan kunnen de hulpdiensten mooi oefenen


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2005, 20:05:17
inderdaad ze vertellen het niet maar het heeft echt wel te maken met al deaanslagen op metrostation's en wij zijn geheel niet voorbereid op zo'n aanslag want er is ook nooit echt een oefening gehouden dus vandaar dat ineens een metrostation het doelwit wordt en dan kunnen de hulpdiensten mooi oefenen

Inderdaad Rinus. Maar ze hebben de smoesjes al weer klaar om niemand bang te maken.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright