Oefening metro Rotterdam

Auteur Topic: Oefening metro Rotterdam  (gelezen 4361 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2005, 12:06:56
Het geblaat op zich van de regering over mogelijke aanslagen vind ik al een terreur op zich.

Ben benieuwd, ik heb dienst de 17e. Misschien moeten wij ook wel.

Ed :)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2005, 12:38:27
Het geblaat op zich van de regering over mogelijke aanslagen vind ik al een terreur op zich.

Ben benieuwd, ik heb dienst de 17e. Misschien moeten wij ook wel.

Ed :)


suc6 dan maar he  ;D ;D doe je best  ;D


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2005, 19:12:50
Het geblaat op zich van de regering over mogelijke aanslagen vind ik al een terreur op zich.

Ben benieuwd, ik heb dienst de 17e. Misschien moeten wij ook wel.

Ed :)



zo ook wakker geworden nou laat ik maar hopen dat je er ook heen moet je zal wel weer massel hebben als je op de lsw dienst doet want die hoeft volgens mij niet
slaap ze :laugh:


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2005, 22:59:43

je zal wel weer massel hebben als je op de lsw dienst doet want die hoeft volgens mij niet
slaap ze :laugh:

*doet even een vreugdedansje*

gelukkig maar. Ik ben een beetje claustrofobisch namelijk ! hahahaha

Greettzz

Ed :)


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #14 Gepost op: 7 november 2005, 11:17:19
Persbericht van de RET:

Oefening op donderdag 17 november
Op donderdag 17 november houdt de RET een gezamenlijke oefening in metrostation Stadhuis. De oefening wordt gehouden samen met de Geneeskundige Hulp bij Ongevallen en Rampen (GHOR), de politie en de brandweer. De oefening begint om 13.00 uur en is omstreeks 15.30 uur afgelopen.

De RET is goed voorbereid op calamiteiten, maar regelmatig trainen in de praktijk blijft noodzakelijk. Ook is het van belang om in de praktijk te kijken of de samenwerking met andere organisaties snel en vlekkeloos verloopt. Eerder dit jaar vond een bovengrondse oefening plaats. Nu is het dus tijd om ondergronds te oefenen. Bij de oefening zijn alle diensten en disciplines betrokken die bij een echt incident ook een rol hebben.

Verkeer rond het oefengebied
Tijdens de oefening wordt een reële ongevalssituatie nagebootst. Dat gebeurt met medewerking van veel figuranten in de rol van reizigers/slachtoffers en de inzet van veel materieel (ambulances en brandweerauto's). Tijdens de oefening ligt het metroverkeer tussen Centraal Station en Beurs volledig stil. Daarnaast ligt in het centrum ook het bovengrondse verkeer nagenoeg stil. Bussen en trams die door het centrum van Rotterdam rijden worden omgeleid. Auto's, fietsers en voetgangers hebben alleen toegang voor zover het bestemmingsverkeer betreft. Winkels en bedrijven blijven dus bereikbaar.



Informatie over de oefening
Uiteraard kan de RET niet voorkomen dat het houden van deze oefening hinder met zich meebrengt voor reizigers, bewoners, ondernemers en anderen die van het stadscentrum gebruik maken. Door iedereen tijdig te informeren, probeert de RET de hinder zoveel mogelijk te voorkomen. Zo is inmiddels een uitgebreide informatiecampagne opgezet; in het centrumgebied worden huis-aan-huis brieven verspreid. Op straat zullen flyers worden uitgedeeld op de dag van de oefening. Reizigers krijgen onder meer informatie via folders in bussen en trams. Daarnaast is zeer binnenkort actuele informatie over omleidingen te vinden op de website van de RET (www.ret.nl).
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #15 Gepost op: 10 november 2005, 17:38:41
Er zal een peleton van de brandweer worden ingezet en tevens 10 a 12 ambulances om ongeveer 200 "slachtoffers" te behandelen.
De oefening wordt opgebouwd naar een GRIP-1 situatie.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 10 november 2005, 19:27:43
*doet even een vreugdedansje*

gelukkig maar. Ik ben een beetje claustrofobisch namelijk ! hahahaha

Greettzz

Ed :)


Je heb weer geluk he  ;D Jullie als enigste beroeps kazerne van noord die niet met de oefening mee doet  ;D ;D ;D


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #17 Gepost op: 10 november 2005, 19:58:18
komt de traumaheli/MMT ook?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 10 november 2005, 20:01:04
200 so's lijkt mij minimaal grip 2


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 11 november 2005, 13:58:31
200 so's lijkt mij minimaal grip 2

weet ik niet hoor want gert grip heeft geen dienst :laugh: :laugh: