Veel ongevallen i.v.m. sneeuw en ijzel (code oranje) - Nederland 07-01-2017

Auteur Topic: Veel ongevallen i.v.m. sneeuw en ijzel (code oranje) - Nederland 07-01-2017  (gelezen 8217 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Citaat van: pascal.p link=msg=1472347 date=1483808570
Geen ongeval maar wel een vrachtwagen chauffeur die lak aan de regels had. Reed vandaag 7-1-2017 op de A28 thv Zwolle op de linkerbaan terwijl deze was afgekruist, en met een gangetje van 80 km/u terwijl 50 km/u de maximale toegestane snelheid was.
Lijkt me een Skandinavier...
Wat zou jij doen als je van die dure Noorse toverbanden hebt? Van die banden die puur voor dit ijsweer gemaakt zijn? Ga je dan ook aansluiten in de rij met zomerbandrijders? Vergeet niet dat deze chauffeur vandaag nog door Noord-Duitsland heen moet. Hij mag daar op zondag niet rijden. Dus de keuze, effe deurdonderen of een zondag lang langs de weg staan in Duitsland, een kwaaie chef en een boze vrouw.
Als je dan een lege strook asfalt ziet liggen tot Meppel, dan wordt de verleiding wel groot...

Ik ben geen voorstander van wetsovertredingen, maar je moet wel het hele verhaal kennen om er over te oordelen.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: T4tinus link=msg=1472447 date=1483833097
Lijkt me een Skandinavier...
Wat zou jij doen als je van die dure Noorse toverbanden hebt? Van die banden die puur voor dit ijsweer gemaakt zijn? Ga je dan ook aansluiten in de rij met zomerbandrijders? Vergeet niet dat deze chauffeur vandaag nog door Noord-Duitsland heen moet. Hij mag daar op zondag niet rijden. Dus de keuze, effe deurdonderen of een zondag lang langs de weg staan in Duitsland, een kwaaie chef en een boze vrouw.
Als je dan een lege strook asfalt ziet liggen tot Meppel, dan wordt de verleiding wel groot...

Ik ben geen voorstander van wetsovertredingen, maar je moet wel het hele verhaal kennen om er over te oordelen.
Een rood kruis negeren blijft dan echt onacceptabel, welk verhaal je ook hebt.....
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Een rood kruis negeren blijft dan echt onacceptabel, welk verhaal je ook hebt.....
Zo'n 30 km overschrijding, het rijden op de meest linker rijstrook en het negeren van een rood kruis zijn allemaal onacceptabel.
Inderdaad, welk verhaal je ook hebt. Is dit niet een aardige opsomming, het weerbeeld daarbij opgenomen, voor een invordering?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: T4tinus link=msg=1472447 date=1483833097
Lijkt me een Skandinavier...
Wat zou jij doen als je van die dure Noorse toverbanden hebt? Van die banden die puur voor dit ijsweer gemaakt zijn? Ga je dan ook aansluiten in de rij met zomerbandrijders? Vergeet niet dat deze chauffeur vandaag nog door Noord-Duitsland heen moet. Hij mag daar op zondag niet rijden. Dus de keuze, effe deurdonderen of een zondag lang langs de weg staan in Duitsland, een kwaaie chef en een boze vrouw.
Als je dan een lege strook asfalt ziet liggen tot Meppel, dan wordt de verleiding wel groot...

Ik ben geen voorstander van wetsovertredingen, maar je moet wel het hele verhaal kennen om er over te oordelen.
De argumenten die je hier verteld zijn allemaal zaken die bij het vak van vrachtwagenchauffeur horen. En waar een chauffeur rekening mee moet houden, en het moeten overnachten in Duitsland, een boze chef en een kwaaie vrouw zijn geen argumenten om een rood kruis te negeren. Je dient je nog steeds aan de geldende verkeersregels te houden in welk land je ook bent. Ook als dat de consequenties heeft dat je een dagje later thuis bent. Als de nederlandse automobilist een rood kruis negeert wordt die zo ongeveer in de hoogste boom geknoopt. En voor deze chauffeur gaan we een excuus verzinnen. Dit is gewoon de maximale geldboete en desnoods een invordering van zijn rijbewijs. Is hij zeker niet op tijd thuis.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Nogmaals ik ben geen voorstander van wetsovertredingen. Ik erger me ook dood aan mensen die door rode kruizen rijden. Ik wil nog wel verder gaan. Wat mij betreft mag iedere beroepschauffeur een geijkte camera meevoeren voor het registreren van Mulder-overtredingen door andere weggebruikers. Er zitten al zoveel "kastjes" op zijn voertuig, daar kan er nog wel een bij.

Zonder het Duitse vrachtwagenverbod op zondag was dit waarschijnlijk niet gebeurd. En het zou kunnen zijn dat deze chauffeur onder de omstandigheden veilig 80 kon rijden. Maar dat is speculatie van mijn kant.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Citaat van: Peter71 link=msg=1472490 date=1483870789
...Dit is gewoon de maximale geldboete en desnoods een invordering van zijn rijbewijs. Is hij zeker niet op tijd thuis.
Geldt dat ook voor de Nederlandse personenauto's die we dagelijks op de A6 en A7 140 km/h zien rijden? Op het traject Randstad-Groningen vv? f geldt de verontwaardiging alleen voor buitenlanders...?
Over het algemeen kunnen Nederlandse chauffeurs een voorbeeld nemen aan Skandinavische chauffeurs.
(Een enkele Zweed uitgezonderd  :P)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ook daar hangen consequenties aan vast. Een ieder is zelf voor haar/zijn verkeersgedrag, en als iemand een te zware rechtervoet heeft zal dat persoon daar zelf de financiële consequenties van ondervinden. Daar heb ik ook geen medelijden mee.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: T4tinus link=msg=1472515 date=1483876106
Geldt dat ook voor de Nederlandse personenauto's die we dagelijks op de A6 en A7 140 km/h zien rijden? Op het traject Randstad-Groningen vv?
Jawel; daar wordt ook opgelet, bijvoorbeeld deze 2 willekeurige dagen en dan alleen rond een stukje A6:
Citaat
radar fl a6 almere ri lelystad thv hmp 54.1
laser fl a6 lelystad ri almere thv hmp 59.5 bij almere-buiten

Of, als je op snelheid ligt richting de A6:
Citaat
radar fl n701 in almere op de poortdreef thv hmp 1.8
radar fl n701 in almere op de poortdreef thv hmp 1.4
radar fl in almere op de havendreef ri a6 thv het q8 tankstation
radar fl n302 lelystad ri harderwijk bij hmp 86.5 thv omroep flevoland op een parkeerhaven
radar fl n307 swifterbant ri lelystad thv hmp 10.0 bij drip bord door blauwe touran
laser fl n307 swifterbant ri lelystad thv hmp 9.2 thv oprit a6


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Citaat van: T4tinus link=msg=1472447 date=1483833097
Lijkt me een Skandinavier...
Wat zou jij doen als je van die dure Noorse toverbanden hebt? Van die banden die puur voor dit ijsweer gemaakt zijn? Ga je dan ook aansluiten in de rij met zomerbandrijders? Vergeet niet dat deze chauffeur vandaag nog door Noord-Duitsland heen moet. Hij mag daar op zondag niet rijden. Dus de keuze, effe deurdonderen of een zondag lang langs de weg staan in Duitsland, een kwaaie chef en een boze vrouw.
Als je dan een lege strook asfalt ziet liggen tot Meppel, dan wordt de verleiding wel groot...

Ik ben geen voorstander van wetsovertredingen, maar je moet wel het hele verhaal kennen om er over te oordelen.
Die truck en trailer kunnen dan wel Scandinavische kentekenplaten hebben, maar dat is tegenwoordig (net als in NL, B en noem alle West-Europese landen maar op) geen garantie dat er ook daadwerkelijk iemand uit dat land mee rijdt; sociale dumping en arbeidsverdringing zijn tegenwoordig gemeengoed in deze sector.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Citaat van: T4tinus link=msg=1472510 date=1483875560
....... En het zou kunnen zijn dat deze chauffeur onder de omstandigheden veilig 80 kon rijden. Maar dat is speculatie van mijn kant.

Er kon onder geen enkele omstandigheid op die plek veilig 80 gereden worden, tenzij de chauffeur helderziende zou zijn. Je weet immers niet waarom dat kruis boven dat wegdeel staat.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV