Marechaussee buiten diensttijd #nt

Auteur Topic: Marechaussee buiten diensttijd #nt  (gelezen 8398 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2017, 11:52:44
Citaat van: Sven82 link=msg=1472730 date=1483958175
Vooropgesteld, hulpverleners in Nederland zetten zich ook voor 100% in.
Verder kan ik alleen maar herhalen dat we van belastinggeld worden betaald. Ons geld komt niet als zwarte vloeistof uit de grond. Wij kunnen ons geen Ferrari als dienstvoertuig veroorloven.

Slap verhaal? Prima. Zo ziet de wereld eruit. Zo is de wereld nu eenmaal gecreëerd door de generaties voor mij. Kan ik weinig aan doen.

Nee, je zet je niet voor 100% in als hulpverlener als je bij iedere verbetering van de effectieve hulpverlening aan de burgers standaard begint over de kosten.

Als het voor Nederlandse hulpverleners zo belangrijk is dat hulpverlening aan de burgers zo goedkoop mogelijk moet omdat het belastinggeld is moeten hulpverleners ook nooit meer gaan demonstreren als ze extra loon willen. Het extra loon of andere regelingen die de hulpverleners wensen kosten namelijk ook belastinggeld.

In Nederland en Qatar rijden we met Volkswagen resp. Toyota dienstvoertuigen, geen dure sportwagens. Nederland en Qatar zijn beide steenrijke landen, in Qatar komt olie en gas uit de grond, Nederland is steenrijk omdat aardgas gewoon uit de grond komt. Ik heb het vandaag al eerder gepost, Qatar steekt een aanzienlijk deel van haar rijkdom in de hulpdiensten omdat eigen burgers op eigen grondgebied beschermen tegen gevaren waar ze zich niet zelf tegen kunnen beschermen een kerntaak van de overheid is. Nederland geeft weinig geld uit aan defensie, politie, brandweer en ambulancedienst omdat het veel leuker is geld uit te geven aan kinderopvang, genderneutrale pisbakken in openbare gebouwen, "Boer zoekt vrouw"en "heel holland bakt" op staats-TV, subsidie voor de muziekschool, subsidie voor allerhande activisten en moraalridders, enz.

Als de wereld volgens jou door de generaties voor je is gecreeerd gaat het misschien eens tijd worden voor de huidige generatie om wakker te worden. Als de vorige generatie de wereld zo kon bouwen zegt het dat de huidige en toekomstige generatie het kunnen onderhouden, reviseren of zelfs slopen om het toekomstbestendig te herbouwen.

De wereld staat namelijk voor hele andere problemen, problemen die de voorgaande generaties niet hadden (o.a. klimaat, terreur, enz).


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2017, 12:02:48


Nee, je zet je niet voor 100% in als hulpverlener als je bij iedere verbetering van de effectieve hulpverlening aan de burgers standaard begint over de kosten.

Als het voor Nederlandse hulpverleners zo belangrijk is dat hulpverlening aan de burgers zo goedkoop mogelijk moet omdat het belastinggeld is moeten hulpverleners ook nooit meer gaan demonstreren als ze extra loon willen. Het extra loon of andere regelingen die de hulpverleners wensen kosten namelijk ook belastinggeld.

In Nederland en Qatar rijden we met Volkswagen resp. Toyota dienstvoertuigen, geen dure sportwagens. Nederland en Qatar zijn beide steenrijke landen, in Qatar komt olie en gas uit de grond, Nederland is steenrijk omdat aardgas gewoon uit de grond komt.

Als de wereld volgens jou door de generaties voor je is gecreeerd gaat het misschien eens tijd worden voor de huidige generatie om wakker te worden. Als de vorige generatie de wereld zo kon bouwen zegt het dat de huidige en toekomstige generatie het kunnen onderhouden, reviseren of zelfs slopen om het toekomstbestendig te herbouwen.

De wereld staat namelijk voor hele andere problemen, problemen die de voorgaande generaties niet hadden (o.a. klimaat, terreur, enz).

Niet iedere hulpverlener zal over kosten beginnen. Er zullen echter wel mensen moeten zijn die daar naar kijken. Lijkt mij logisch. Je kan geld maar 1 keer uitgeven. Efficiënt wil niets anders zeggen dat je het beoogde effect bereikt tegen zo laag mogelijke kosten. Waarom 500 miljoen uitgeven als je met een uitgave van 10 miljoen hetzelfde bereikt?

Nederland is niet steenrijk door het gas. Het helpt wel, maar we kunnen geen gekke dingen doen. Ik heb nog eens gegoogled naar de dienstvoertuigen van de politie van Qatar en daar zitten zeker auto's bij die aardig wat segmenten hoger liggen dan die in Nederland.

Dan de generaties voor ons. Zij hadden dezelfde problemen als wij nu. Ook het klimaat. Probleem is alleen dat zij er geen probleem van maakten. Wij zitten met de gebakken peren.
Mijn generatie is zeker wel wakker. Het is alleen wat lastig opboksen tegen de ouderen die zich wat arrogant opstellen, het intussen goed voor elkaar hebben en met grote meerderheid zijn.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2017, 12:07:58
Citaat van: Sven82 link=msg=1472738 date=1483959768

Niet iedere hulpverlener zal over kosten beginnen. Er zullen echter wel mensen moeten zijn die daar naar kijken. Lijkt mij logisch. Je kan geld maar 1 keer uitgeven. Efficiënt wil niets anders zeggen dat je het beoogde effect bereikt tegen zo laag mogelijke kosten. Waarom 500 miljoen uitgeven als je met een uitgave van 10 miljoen hetzelfde bereikt?

Nederland is niet steenrijk door het gas. Het helpt wel, maar we kunnen geen gekke dingen doen. Ik heb nog eens gegoogled naar de dienstvoertuigen van de politie van Qatar en daar zitten zeker auto's bij die aardig wat segmenten hoger liggen dan die in Nederland.

Dan de generaties voor ons. Zij hadden dezelfde problemen als wij nu. Ook het klimaat. Probleem is alleen dat zij er geen probleem van maakten. Wij zitten met de gebakken peren.
Mijn generatie is zeker wel wakker. Het is alleen wat lastig opboksen tegen de ouderen die zich wat arrogant opstellen, het intussen goed voor elkaar hebben en met grote meerderheid zijn.

Google eens de voertuigen van brandweer, politie, kustwacht, grensbewaking en ambulancedienst Qatar en vertel me dan maar welke voertuigen duurder zijn dan in Nederland bij de hulpdiensten? Het komt een discussie namelijk niet ten goede als iemand de suggestie wekt dat men in Qatar in peperdure (sport)wagens rondrijdt bij de hulpverleningsdiensten.

We rijden in Toyota Landcruisers die gezamelijk/centraal worden ingekocht voor de vier hulpdiensten waardoor ze nog goedkoper zijn.

Je moet de rijkdom van Nederland niet zo afzwakken, Nederland is sinds de ontdekking van aardgas steen- en steenrijk. Het geld is voor een groot deel aan leuke dingen uitgegeven in plaats van basisvoorzieningen.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2017, 12:11:38


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2017, 12:33:05
Een YouTube filmpje uit 2011 gemaakt op Qatar National Day tijdens de parade. Er rijden inderdaad nog een aantal veredelde Volkswagens mee, ze zijn niet in gebruik bij de politie maar zijn/waren in gebruik bij de Internal Security Forces/Lekhwiya. Tijdens deze jaarlijkse parade zie je ook Lekhwiya en de politie (Al Fazaa) op paarden en kamelen voorbij rijden. Het zegt niet dat alles wat je in parade ziet uitrukmaterieel is.

Het gaat hier om voertuigen die in Nederland al lang economisch zouden zijn afgeschreven. In Qatar rijden nog steeds een aantal van deze voertuigen echter zodra reparatie/onderhoud te duur gaat worden worden ze vervangen door Toyota Landcruisers. De surveillance van ISF gebruikt de Porsches niet omdat de agenten de voorkeur geven aan de Landcruisers. De nog actieve Porsches staan op de Lekhwiya compound omdat het vrije personeel er gekazerneerd is, bij een grote calamiteit bijv. terreuraanslag moet ook het vrije personeel snel de weg op. Je kan daar beter je oude surveillancevoertuigen die nog goed genoeg zijn voor gebruiken dan splinternieuwe voertuigen te kopen die je zelden nodig hebt.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2017, 12:38:01
Een YouTube filmpje uit 2011 gemaakt op Qatar National Day tijdens de parade. Er rijden inderdaad nog een aantal veredelde Volkswagens mee, ze zijn niet in gebruik bij de politie maar zijn/waren in gebruik bij de Internal Security Forces/Lekhwiya. Tijdens deze jaarlijkse parade zie je ook Lekhwiya en de politie (Al Fazaa) op paarden en kamelen voorbij rijden. Het zegt niet dat alles wat je in parade ziet uitrukmaterieel is.

Het gaat hier om voertuigen die in Nederland al lang economisch zouden zijn afgeschreven. In Qatar rijden nog steeds een aantal van deze voertuigen echter zodra reparatie/onderhoud te duur gaat worden worden ze vervangen door Toyota Landcruisers. De surveillance van ISF gebruikt de Porsches niet omdat de agenten de voorkeur geven aan de Landcruisers. De Porsches staan wel op de Lekhwiya compound omdat het vrije personeel er gekazerneerd is, bij een grote calamiteit bijv. terreuraanslag moet ook het vrije personeel snel de weg op. Je kan daar beter je oude surveillancevoertuigen die nog goed genoeg zijn voor gebruiken dan splinternieuwe voertuigen te kopen die je zelden nodig hebt.
Duidelijk.
Google staat overigens verder vol met dit soort voertuigen. Als het maar duidelijk is dat ik niet de suggestie wek dat men in Qatar in dure auto's rijdt. De beeldvorming komt ergens vandaan.
Overigens is een Toyota Landcruiser iets duurder dan een VW Touran.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #26 Gepost op: 9 januari 2017, 12:59:08
Citaat van: Sven82 link=msg=1472746 date=1483961881
Duidelijk.
Google staat overigens verder vol met dit soort voertuigen. Als het maar duidelijk is dat ik niet de suggestie wek dat men in Qatar in dure auto's rijdt. De beeldvorming komt ergens vandaan.
Overigens is een Toyota Landcruiser iets duurder dan een VW Touran.

Jij wekt hier de suggestie omdat jij de conclusie trekt op basis van Google speurwerk zonder je af te vragen of de mensen die het op internet zetten wel voldoende zijn geinformeerd. In Qatar weten we ook dat er vreselijk veel mensen zijn, zelfs sommige Westerse politici of toonaangevende kwaliteitsmedia die denken dat Qatar in de Verenigde Arabische Emiraten ligt of dat Dubai de hoofdstad is van Qatar. Als ik op Google zoek en snel de plaatjes bekijk zie ik al een collectie voertuigen van politie in Dubai, Abu Dhabi. Kuwait en Qatar.

Voorts tref je een aantal peperdure sportwagens voorzien van politiekleuren van Qatar aan op beurzen. In Nederland zie je ook dat leveranciers of andere partijen voor de gelegenheid een peperdure sportwagen tijdelijk voorzien van de Nederlandse politiestriping terwijl het voertuig geen echte politiewagen is.

In Qatar is gekozen voor 1 standaard uitruk-/dienstvoertuig voor alle hulpdiensten (politie, brandweer, ambulance en kustwacht). In Nederland is de Touran het voor de politie (terwijl het ook prima zou zijn voor ambulance en brandweer). De Landcruiser is het voor Qatar omdat een standaardvoertuig hier op de verharde weg moet kunnen werken maar ook off-road (woestijn met veel zandduinen en op de stranden).

Qatar houdt zich ook niet aan de spelregels zoals bij de Europese aanbestedingen van toepassing zijn. Qatar doet gewoon aan koehande, ze faxen de deal van Toyota gewoon door aan andere autoboeren. Wie het goedkoper wil of kan leveren is van harte welkom bij de zuinige Arabieren. De overheid dient hier landsbelang en belang van haar burgers, waarom zouden ze de belangen van de autoindustrie dienen (per definitie buitenlandse bedrijven).


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #27 Gepost op: 9 januari 2017, 16:17:22
Citaat van: oma link=msg=1472711 date=1483953052
Zou het een nadeel zijn als bijvoorbeeld op Schiphol een kazerne van de KMar zou staan waar 3.000 man woont, slaapt, leeft en werkt op en rond de luchthaven. Op het afgesloten kazerne terrein kan je ook je "griezelige voertuigen" stationeren waar de Nederlandse burger van slag van raakt maar je als KMar samen met DSI/politie wel nodig hebt na een incidentje zoals op de luchthaven in Brussel.

Het zou geen probleem moeten zijn aangezien KMar een onderdeel is van defensie, we laten ook defensiepersoneel slapen in Jordanie, Mali of in de Baltische staten om  de veiligheid van burgers en bezoekers van andere landen te garanderen.

Wat is het voordeel om in Nederland, op Schiphol 3.000 medewerkers te laten overnachten?


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #28 Gepost op: 9 januari 2017, 16:22:32
Jij wekt hier de suggestie omdat jij de conclusie trekt op basis van Google speurwerk zonder je af te vragen of de mensen die het op internet zetten wel voldoende zijn geinformeerd.
Tja...in hoeverre moet een fotograaf of filmer geïnformeerd zijn? Er wordt een foto of film gemaakt van de feitelijke situatie. Feitelijk paradeert men in Qatar met hele dure overheidsvoertuigen. Vind het dan niet vreemd dat er een bepaald beeld ontstaat.

In Qatar weten we ook dat er vreselijk veel mensen zijn, zelfs sommige Westerse politici of toonaangevende kwaliteitsmedia die denken dat Qatar in de Verenigde Arabische Emiraten ligt of dat Dubai de hoofdstad is van Qatar. Als ik op Google zoek en snel de plaatjes bekijk zie ik al een collectie voertuigen van politie in Dubai, Abu Dhabi. Kuwait en Qatar.
Ik ken de verschillen.


In Qatar is gekozen voor 1 standaard uitruk-/dienstvoertuig voor alle hulpdiensten (politie, brandweer, ambulance en kustwacht). In Nederland is de Touran het voor de politie (terwijl het ook prima zou zijn voor ambulance en brandweer). De Landcruiser is het voor Qatar omdat een standaardvoertuig hier op de verharde weg moet kunnen werken maar ook off-road (woestijn met veel zandduinen en op de stranden).
Logisch dat een voertuig in Qatar ook off-road wat moet kunnen.

Qatar houdt zich ook niet aan de spelregels zoals bij de Europese aanbestedingen van toepassing zijn. Qatar doet gewoon aan koehande, ze faxen de deal van Toyota gewoon door aan andere autoboeren. Wie het goedkoper wil of kan leveren is van harte welkom bij de zuinige Arabieren. De overheid dient hier landsbelang en belang van haar burgers, waarom zouden ze de belangen van de autoindustrie dienen (per definitie buitenlandse bedrijven).
Tot aan de zuinige Arabieren een prima stukje proza. Informatief en goed om te lezen hoe het in Qatar gaat. Het blijft mij iedere keer een raadsel waarom je uiteindelijk toch nog even Qatar de hemel in moet prijzen en Europa/Nederland nog even de grond in moet trappen. Als ik niet beter zou weten dan zouden we Doha moeten omdopen tot Utopia en Qatar tot Paradise Land.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #29 Gepost op: 9 januari 2017, 16:26:26
Citaat van: Fletwed link=msg=1472806 date=1483975042
Wat is het voordeel om in Nederland, op Schiphol 3.000 medewerkers te laten overnachten?

Wat is voordeel om de luchtmobiele brigade op de Veluwe te laten overnachten?

Wat is het nadeel van voldoende slagkracht voor de KMar op en rond Schiphol. De mensen hadden al veel verantwoordelijkheden maar de afgelopen jaren er alleen maar extra taken bij gekregen. De luchthaven heeft alleen maar records verbroken door meer passagiers te ontvangen. De KMAr heeft geen records verbroken dat ze door toename van takenpakket, de zwaarte van takenpakket en toenamen van aantal reizigers op de luchthaven meer personeel dan ooit tevoren hebben.

Afgelopen zomer zagen we de KMar snel door de hoeven zakken door extra controles op Schiphol. Het zegt dat deze dienst geen vet op de botten heeft. Je praat over een internationale luchthaven, de beveiliging van Schiphol mag veel geld kosten omdat de schade na een aanslag rampzalig is voor Nederland. We janken nu al over de enorme schade door een aanvaring van een schip met een stuw. Je wilt niet weten wat het je kost als de vertrekhal van schiphol eruit ziet zoals de vertrekhal van Brussel na de aanslag.