Tja als de hele weg die hij al heeft afgelegd goed te rijden was en hij verrast werd door glad wegdek waar dat niet te voorzien was, domme pech. Maar als je al glibberend naar de je prive auto moet lopen, voorzichtig naar de kazerne moet rijden en ook onderweg merkt dat het glad is en de RAC je ook waarschuwt dat het glad kan zijn is het opmerkelijk dat je zo ver van de weg af kunt glijden tegen een boom als je met aangepaste snelheid rijd.
Wat betreft wel of niet alarmeren. Ergens loopt hier ook een discussie over een onderzoek wat betreft het aantal nodeloze ambulance ritten door het uitvraag¨protocol wat nu gebruikt wordt door centralisten. Veel meldingen ook naar de brandweer komen met minimale info binnen bij de uitrukkende voertuigen.
Om de verwerkingstijd laag te houden heb ik het gevoel dat na de eerste info verkeersongeval, auto op zijn dak, een collega centralist de melding al uitstuurt naar Ambulance en brandweer. Hierdoor is de verwerkingstijd extreem laag, en kunnen we altijd naderhand afschalen of tot ontdekking komen dat brw en ambulance niet nodig zijn. Dit is mijn giswerk, gebaseerd op eigen ervaringen.
Voorbeeld: melding beknelling zwaar, auto in brand. Als je dan uitrukt staat er te lezen kop staart aanrijding, persoon zit nog in auto, niet bekneld en andere auto komt rook onder motor kap uit, mogelijk koelvloeistof. Ter plaatse iedereen uit de auto, geen brand, geen beknelling en alleen blikschade.
Maar de TS, een HV en de OVD ¨plus ambulances waren al met Prio 1 onderweg.