Ik heb indertijd in het begin erover gesproken met de KLPD Ouder Amstel en RWS over het feit dat er een verkeersbord in de weg stond waardoor wij de draai het fietspad niet op konden maken. Het advies was om dit bord uit de grond te trekken en te verplaatsen. Allen waren het erover eens dat wij als IM berger hierover heen mochten,omdat uitrukken anders onmogelijk is.
Mogelijk omdat zij goed op de hoogte zijn van de situatie daar,omdat er geen doorkomen aan is over de reguliere weg. De hele grote Gamma,de hele grote Praxis,Leen bakker,de gemeente,de Ikea,de rest van het kantorenpark,alles moet over 1 weg zuidoost uit naar de A9 Gaasperdammerweg.
Ik heb trouwens in mijn bergingscursus geleerd dat voor IM wij wel degelijk over busbanen,werkvak na overleg,fietspaden of gesloten verklaringen mogen rijden,alsmede 1ste rijstrook.Dit natuurlijk met gepaste snelheid en voorzorg. Vooral omdat steeds meer N wegen of belangrijke stad in en uitvoer wegen IM gebied zijn geworden.
Hoe moet je anders in hemelsnaam bij het ongeval komen.B.V op de N 236 provinciale weg Weesp/ Driemond. Tegen het verkeer in is geen optie,ben niet gek. Heel voorzichtig over het fietspad om bij de locatie te komen is de enige mogelijkheid. Als wij achteraan aan moeten sluiten kunnen ze de IM regeling wel afschaffen