Er is nog een derde mogelijkheid, hier in flevoland heeft eigenlijk firma Krinkels het IM aannemerschap. Deze heeft dit echter ondergebracht bij IMN, een dochteronderneming van de firma Dover. IMN heeft in Nederland meerdere opdrachtgevers waardoor hun berijkgebied groot word.
Als dat in dit geval ook zo zou zijn dan heeft deze berger alle rechten die ook de IM onderaannemer heeft, hij word namelijk door deze partij ingezet. Anders is het als het gaat om een oproep vanuit de ANWB, dan namelijk word hij niet via IM ingeroepen.
Heel zwart-wit ben je gewoon in overtreding en mag je blij zijn dat je geen bekeuring hebt gekregen. Je hebt je inderdaad te houden aan de IM-tijden, echter moet je zelf zorgen dat je de tijden binnen de gestelde eisen haalt.
Fietspaden zijn voor fietsers, niet voor bergingsvoertuigen tenzij je expliciet toestemming krijgt van een politiemedewerker om het fietspad te (mogen) gebruiken. (Voor een keer en dus niet voor altijd).
Eigenlijk geef jij al een correctie op je foute antwoord, als hij zich aan die tijden moet houden is er dus sprake van IM, dan heeft hij dus ook alle vrijstellingen met betrekking tot IM.