Dat snapte ik wel hoor...
Maar hij wil daar een voorrangsvoertuig voor worden. En dat is wat mij betreft alleen voorbehouden aan diensten die levensreddende handelingen uitvoeren.
Hmm, nu ik het teruglees zegt hij dat niet Officiële hulpdienst prima, voorrangsvoertuig: nee.
te kort door de bocht. Deze discussie wordt altijd bekeken door de ogen van wat wij gewend zijn. Soms zijn er radicale veranderingen nodig. Hoe dat aangepakt wordt is weer iets anders.
Waarom mag die politieauto wel met OGS naar een pechgeval op rijstrook 1 (van de 2 of 3 )
Omdat het levensgevaarlijk is? letterlijk?
Okay, denk dat veel mensen het hiermee wel eens zijn. Goed vervolg vraag: Wie doet dat nu denken jullie?
De politie? ? ? Nou, bijna niet meer dus. Dat zijn de weginspecteurs (op de Rijkswegen dan), ZONDER OGS en/of de berger ZONDER OGS.
M.i. is er geen grote taakverschuiving gekomen, maar eerder een verschuiving in de verantwoordelijkheden en de bevoegd- en mogelijkheden zijn daarbij achtergebleven/vergeten.
Is dat stilstaande voertuig op rst.1 ineens niet levensgevaarlijk meer? of dat ongeval "met blikschade", waar na aankomst toch nog regelmatig een ambu heen moet komen?
Dit zijn toch zaken waarbij iedereen zich serieus zou moeten afvragen, of dit wel de juiste weg is.