Op de vluchstrook mag je niet met meer dan 20 km per uur verschil inhalen met een maximum van 50km per uur. Je mag dus wel harder dan 20km per uur op de vluchtstrook.
Het blaauw en tatu helpt bij spitsstroken(verkeer uiteendrijven) en als ruimte op de vluchtstrook,zeker voor die over de lintjes ik kijk nooit in mijn spiegels bestuurders. Of ze weten niet dat een berger over de vluchtstrook mag,dus we gaan niet opzij en blokken hem gewoon.
En je zal je verbazen hoe wendbaar je nog kan zijn,of waar je nog tussendoor past met een berginstruck. Over het algemeen zijn wij wendbaarder en lichter dan een brandweervoertuig
En ik denk dat iedereen die wel is meegmaakt heeft dat er op de vluchtstrook een auto met inzittenden geramd is met ernstige gevolgen,het best wel is zin kon hebben gehad als de berger met blauw en TATU er iets eerder geweest. Dus in dat opzicht redden wij ook levens. En ik ben geen wannabee politie en of brandweer en of ambulancebroeder,dan had ik daar wel als beroep voor gekozen. Ik heb nu 1 van de mooiste banen van de wereld. Ik zie alleen niet zozeer wat er zo speciaal is aan blauw en het woord hulpverlener dat er zo apatisch op gerageerd wordt. Ik wil geen blauw om matcho te zijn,ik wil het om mensen te helpen en de veiligheid en bereikbaarheid van de wegen te verbeteren. Dat is toch waar het omgaat in Nederland,anders kan je wel gewoon het hele IM afschaffen. Kijk wij moeten nu in 20 minuten aanwezig zijn,was eerst 30 minuten,ondanks dat het verkeer nu veel intenser is,zeker in de randstad. Als wij drie keer te laat zijn kan je je contract kwijt raken.
Wie weet is het bij ded volgende IM aanbesteding wel 15 minuten,soms ben ik al zolang kwijt met drie stoplichtjes om op de snelweg te komen