Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132685 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #200 Gepost op: 7 augustus 2011, 15:33:33
En jij begrijpt niet dat ik het hier over IM heb en niet over een brand in een binnenstad waar auto's in de weg staan(die wij trouwens ook weg kunnen halen,is ons werk).

Dus wat is de meerwaarde van een politiekraan met OGS met IM waar alle diensten al aanwezig zijn. Ik heb geen moeite dat ze met OGS aankomen,begrijp mij goed.

Dus in dit geval raakt jouw opmerking kant nog wal.

En @ Lifting zijn alle bergers daar politie? hahahaha. En zie je OGS,snel ter plaatse,das goed. O0
Denk dat je het verkeerd leest. Lifting bedoeld dat Utrecht geen politiekraan heeft en dat alle bergingen gedaan
word door de bergers in en rondom Utrecht. Ook de zogenaamde politiebergingen die A'dam, R'dam of Haaglanden
wel met eigen kraan doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #201 Gepost op: 7 augustus 2011, 15:45:12
Dat dacht ik al,vandaar de haha. Hetzelfde doen wij in de Gooi en Vecht,naar volle tevredenheid!


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #202 Gepost op: 7 augustus 2011, 15:53:08
Dat dacht ik al,vandaar de haha. Hetzelfde doen wij in de Gooi en Vecht,naar volle tevredenheid!

Gaat dit dan ook via LCM of is er dan rechtstreeks contact met de berger of is dit ook aanbesteed ?????
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #203 Gepost op: 7 augustus 2011, 16:03:41
Politietakels gaan via de politie.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #204 Gepost op: 7 augustus 2011, 17:07:14
Je maakt er weer compleet je eigen verhaal van, als dit al ergens staat heb je in elk geval niet goed begrepen. Stop alsjeblieft eens met deze domme conclusies die kant noch wal raken.

Een politie kraan haalt bijv. onder spoed voertuigen die een gevaar voor bijvoorbeeld een colonne, evenement etc. Ook heb ik zelf eens een pol. kraan met spoed gekregen toen de enige aanrijweg naar een plaats incident door 2 geparkeerde auto's zodanig versmalt was dat de Tas en HW er niet door konden.

Enneh,hoeveel regiopolitiekorpsen hebben een eigen politiekraanwagen en wie moet het doen als deze er niet is ? ???
Denk dat je zelf eens moet bekijken of jou opmerkingen wel kant of wal raken. ;)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #205 Gepost op: 7 augustus 2011, 17:14:27
Enneh,hoeveel regiopolitiekorpsen hebben een eigen politiekraanwagen en wie moet het doen als deze er niet is ? ???
Denk dat je zelf eens moet bekijken of jou opmerkingen wel kant of wal raken. ;)
Als ik niet met spoed een kraan heb zorgt mijn chauffeur er wel voor dat het voertuig aan de kant gaat ;)
Ik ben gerust een voorstander van eventueel een andere kleur lichten, maar je kan beter investeren in duidelijk maken aan het publiek dat een berger een belangrijkere functie heeft dan men denkt, een setje blauwe lampen gaat dat niet zomaar helpen. Net als de sanquin voertuigen, die krijgen heel vaak ondanks de ogs ( die vaak wat miserabel is overigens ) erg slecht ruimte van het overige verkeer. Sinds er op sommige voertuigen groot staat aangegeven wat ze daadwerkelijk doen (bloed vervoer bij verkeers SO's bijvoorbeeld) merk ik als bestuurder dat er om me heen beter gereageerd wordt.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #206 Gepost op: 7 augustus 2011, 18:52:52
Neem je jezelf wel serieus?
Nee, ik neem mijzelf meestal niet al te serieus. Het leven is al moeilijk genoeg, laat ik het voor mezelf niet nog moeilijker maken.

Het onderwerp, daarentegen, neem ik uiterst serieus. Sterker nog, dat is mijn werk. U citeert een deel van mijn verhaal met daarin uitgelicht één zinnetje, die ik bewust zo confronterend heb opgeschreven dat de "traditionele" hulpverlener (u in dit geval) zich op de teentjes getrapt voelt. Zoals ik al eerder heb gezegd: kom je aan het blauwe zwaailicht en de sirene, dan kom je aan de hulpverlener. Ik kan uit uw weinig zinvolle bijdrage niet opmaken of u mijn punt begrepen heeft, maar ik neem dus aan van niet. Mijn punt was en is, voor de duidelijkheid: in die gevallen waarin blauw zwaalicht en sirene wordt gebruikt, gaat het meestal niet om gevallen waarin direct mensenlevens worden bedreigd. Dat argument is dus niet steekhoudend om bijvoorbeeld een bergingsdienst of Rijkswaterstaat blauw zwaailicht en sirene te onthouden. (En voor uw gemoedsrust: ondanks dat er geen mensenlevens te redden zijn, ben ik helemaal niet tegen het gebruik van blauw zwaailicht en sirene in die situaties. Mijn mening over bijvoorbeeld DJI of begeleiding waardetransport heb ik elders al eens geventileerd.)

En nogmaals, ook voor Panter, ik ben nog niet direct gecharmeerd van blauw zwaailicht en sirene voor bergingsbedrijven, ondanks dat ik een groot voorstander ben van hun vaste verplichte aanrijdtijd voor IM. Het idee op zich is echter absoluut niet verkeerd, en moet worden beoordeeld op de praktische en juridische mogelijkheden. Het moet niet worden beoordeeld op emoties "dat dan iedereen wel met OGS kan rijden".
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #207 Gepost op: 7 augustus 2011, 19:00:24
Mijn punt was en is, voor de duidelijkheid: in die gevallen waarin blauw zwaalicht en sirene wordt gebruikt, gaat het meestal niet om gevallen waarin direct mensenlevens worden bedreigd.
Dit is niet helemaal compleet. Het mag namelijk ook gaan om ernstig gevaar voor goederen en zaken en bij wanordelijkheden.

De regeling optische en geluidssignalen heeft bepaald dat bergers etc gebruik dienen te maken van een geel zwaailicht. Ik ben en blijf van mening dat dit zo behoort te zijn al zijn er situaties te bedenken waar je ze liever met blauw-blauw ter plaatse hebt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #208 Gepost op: 7 augustus 2011, 19:32:52
Dit is niet helemaal compleet. Het mag namelijk ook gaan om ernstig gevaar voor goederen en zaken en bij wanordelijkheden.
(...)
En bij verschillende andere situaties. Allemaal prima, dat stel ik nergens ter discussie. Ik geef alleen aan dat "het redden van levens" geen argument is om andere diensten dan hulpdiensten een blauw licht te onthouden. Dat er wel andere redenen kunnen zijn om tegen te zijn, akkoord. Daar weet ik er ook nog wel een paar van...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Magirus

  • Ex berger die Autobergers Alarmcentrales runt.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • De Blikvangers van de weg!
    • AA-team,AutoAssistentie-team
Reactie #209 Gepost op: 7 augustus 2011, 20:20:27

Gaat dit dan ook via LCM of is er dan rechtstreeks contact met de berger of is dit ook aanbesteed ?????

Politietakels gaan via de politie.

Eerst wordt het aanbesteed en dan gaat het niet via het LCM.  Sinds september 2010 faciliteren wij voor Zuid-Holland-Zuid met 1 telefoonnummer voor 4 bergers. Mooie samenwerking, als de ene niet kan gaat de andere  :)
Wat het niet vergt als je auto's bergt!