Ik ben af en toe wel geschrokken van het feit dat mij bekeuringen en aso gedrag voor de neus gehouden worden.
Ik doe dit werk met de beste bedoelingen en met een menslievende insteek.
Ik ga niet voor de kick racen,voordringen en paard rijden.
Ik doe dit puur om de mensen te helpen die op een zeer levensgevaarlijke positie staan.
Elke seconde telt is toch een bekende slogan. Nu voel het bij mij zo dat ik puur een eikeltje ben die blauw stoer vind en graag tatutatu hoord.
@ Red ik val jou niet persoonlijk aan,echt niet. Alleen is het een vanoudsheid gevoel bij veel hulpdiensten dat bergers boeven en tuig zijn. Daar waren er vroeger inderdaad wel wat van,maar met de huidige regelgeving is de kaf al aardig van de koren gescheiden
Het over trambanen rijden is ook geen dagelijkse bezigheid,ik ben tot nu toe in 5 jaar tijd wel 2 keer over de trambaan over de overtoom gereden. Alles op zeer verantwoorde snelheid.
Ik ben ook geen verkeersaso,ik ben zelfs geridderd op de weg. Ik ben bronzen ridder van de weg!
Er is trouwens al een berger in de polder die binnenkort een paar IM gebieden kwijt raakt!
@ Boogje,veel auto's hebben alleen een inschroefoog die vaak al niet meer past na een klapper,maar meer belangrijk,een sleepoog is geen bergingsoog! Deze breken heel vaak af en kunnen dan over de rijbaan vliegen. Vaak lekken ze van alles de schadeauto's en dat houden we liever op de rijbaan/vluchtstrook.
En over het algemeen is een berger er sneller dan dat iemand een auto de berm insleept( en op de A10 b.v. met je dan eerst de vangrail weghalen)Hahahaha