De berger op het filmpje doet het volgens mij goed,
Dat is jouw mening en die mag je van mij hebben ondanks dat die anders is.........
Afgezien daarvan doet de berger het gewoon goed, en beter als veel automobilisten welke, met alle goede bedoeningen van betrokkenen, op de meest rare manieren en plaatsen, voorrang gaan proberen te verlenen waardoor er ongewenste en soms zelfs levensgevaarlijk situatie's ontstaan.
Dan liever zo als onverwachte en rare moves.
Het is best grappig want in een ander topic wordt aangegeven dat mensen te weinig met OGS in aanraking komen, wat verwacht je dan ook?
Ook wordt aangegeven dat Prio 1 voertuigen vaak bewust zonder OGS (oa omdat het z'n "herrie" geeft) , hoe kan de gemiddelde automobilist hiermee leren omgaan: er werd aangegeven dat er is te weinig aandacht is tijdens de rijles op de vraag hoe de instructeur dit beter kan behandelen werd niet gereageerd. Het wordt vaak alleen theoretisch behandeld.
Het is heel simpel: als PRIO 1 voertuigen altijd met OGS aan rijden dan:
-krijgen de mensen meer ervaring er mee waardoor zij minder rare moves gaan uithalen
-kan het beter tijdens de rij-opleiding ingespeeld worden door de rij-instructeurs
Waarom worden mensen dan bekeurt die een ambulance voor laten gaan en dan er vervolgens er achter aan gaan rijden? Daar is dan ook niets verkeerd aan...... toch?
Ook als je voor de ambulance (zonder te hinderen) blijft rijden wordt "de burger" bekeurt maar deze berger krijgt alleen maar veren....
krom en met twee maten meten
Regels zijn een leidraad hoe je je moet gedragen in het verkeer maar om verkeer veilig en rijdbaar te houden is gezond verstand en verkeersinzicht veel belangrijker.
Voor in mijn boekje.........(boekje is al aardig gevuld met dit soort uitspraken)
Maar ik ben benieuwd wat de agenten van deze uitspraak vinden dat "regels eigenlijk een leidraad zijn......." (voor de burgers, ik weet wel dat de meeste het voor zichzelf ook vinden)
De verkeersregels als leidraad zien maar de verkeersregels los laten als het veilig en rijbaar is. O(kee)
Dus ik mag door rood licht rijden als er voor de rest niemand op het kruispunt aanwezig is.......want het is veilig en het enige verkeer (ik) blijf rijden.... als ik dat doe dan heb ik verkeersinzicht en gezond verstand.......en zal ik hier niet op bekeurd worden.... ik doe wel even zwart/wit en stop...dan maar geen verkeersinzicht en gezond verstand volgens jou.......
De politie die op de wegen staan te flitsen waarom nog? Want de meeste rijden "netjes" te hard maar krijgen toch een boete omdat men zich niet aan de regels houd...............heel zwart / wit van de politie
....... niet roepen het is opdracht van boven af want de politie-agent mag toch naar eigen inzicht boetes uitschrijven en met een beetje te hard rijden komt de veiligheid niet in het geding (dat las ik in een ander topic.......) En er is toch geen boete guotum meer.
Ik hou maar over op . Want de mensen hier vinden regeltjes overbodig, niet voor hen, te veel enz enz
Het verbaast me echt, zeker van mensen die andere kunnen bekeuren