Ik moet me er even iets bij voorstellen. Het is vrijdag 16.30. Op de A1 staat iemand met pech, twee banen afgekruist. Op de A10, de A9 en op de A1 stroopt het verkeer op. Er is een mogelijkheid voor de opgeroepen ICM berger om de zaak snel op te lossen, maar dan moet ie wel even een stukje over een fietspad.
Dan is er een agent die daar post tegen sluipverkeer ofzo. Die houdt de berger die het fietspad op wil rijden staande. Dirigeert hem terug, achteruit de weg op.
"Komt u maar even aan deze kant staan, daar staan we veilig. U snapt zeker wel waarom we u aan de kant zetten? Dat kan nartuurlijk niet. Mag ik uw rij- en kenteken bewijs? Komt u maar even hier in onze auto zitten, dan kunt u de beelden zelf even bekijken, dan schrijft mijn collega ondertussen even een PV uit.."
Begrijp ik het zo goed, zou het zo kunnen gaan?
Even simpel en vooraf medegedeeld: ik kan niet oordelen over het hoe/ wat en waarom en aan een verwijzing van "staat hier ergens op het forum"heb ik ook weinig. Maar ik denk dat de bergers op en rond de rijkswegen van Amsterdam geen enkel probleem hebben met "OGS" rijden. Binnen de bebouwde kom zal dat zeker anders zijn, maar ik denk dat daarin ook wel een verschil te verklaren is: waarom spoed, er zijn zat alternatieve routes!
Dus klagen over een wijkteamdiender die een IM kraan niet over een fietspad wil zien rijden, daar heb ik beelden bij. Lijkt mij ook niet echt een goeie keuze, zeker niet als je het meerdere malen doet. Maar goed dat kan een op onjuiste informatie gebaseerde conclusie mijner zijds zijn.
Ik moet wel zeggen, dat het zeer afhankelijk is van de Berger die inzet pleegt. Er zijn zeer professionele bergers die hen uiterste best doen om het werk zo snel mogelijk en zo professioneel mogelijk te verrichten. Maar ook hier zullen het de slechten zijn die het voor de goeden verpesten.....
Ik denk dat elke mede-forum-dinges wel zijn of haar ergernis heeft en wil laten zien hoe het er bij hem/ haar aan toe gaat. Ook ik erger mij af en toe aan rood/ geel en blauw met een groen tintje aan al die goed bedoelde inzet van rood/geel en blauw met een groen tintje. Maar ik erger mij vooral aan al die <piep> bestuurders die burger heten en die 16 miljoen keer erger zijn. Dus laten we elkaar niet afvallen en het leven zuur proberen te maken maar vooral die <piep> bestuurders in de burgertruttenschuddenbakjes en leasebakken nou eens proberen duidelijk te maken dat wij voor hen aan het werk zijn. Want zonder al die <piep> bestuurders was er geen kilometer file in ons kikkerlandje, en hadden wij van de blauwe kant gewoon boeven kunnen vangen!
Aldus moppersmurf