Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 133595 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #450 Gepost op: 1 februari 2012, 01:02:28
...Ik denk dat elke mede-forum-dinges wel zijn of haar ergernis heeft ...
En de eerste post na deze post :
Instructrice.
Verder commentaar overbodig  ;D 0098 ;D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #451 Gepost op: 1 februari 2012, 16:00:07
Ik denk dat elke mede-forum-dinges wel zijn of haar ergernis heeft en wil laten zien hoe het er bij hem/ haar aan toe gaat. Ook ik erger mij af en toe aan rood/ geel en blauw met een groen tintje aan al die goed bedoelde inzet van rood/geel en blauw met een groen tintje. Maar ik erger mij vooral aan al die <piep> bestuurders die burger heten en die 16 miljoen keer erger zijn. Dus laten we elkaar niet afvallen en het leven zuur proberen te maken maar vooral die <piep> bestuurders in de burgertruttenschuddenbakjes en leasebakken nou eens proberen duidelijk te maken dat wij voor hen aan het werk zijn. Want zonder al die <piep> bestuurders was er geen kilometer file in ons kikkerlandje, en hadden wij van de blauwe kant gewoon boeven kunnen vangen!

Aldus moppersmurf

Ik volg deze item ook een tijdje en wat moppersmurf zeg,laten we één blijven en niet zo afzeiken elkaar en ik zou wel zo prettig vinden en intressant wat @kusje nu voor werk doe dan zal er ook veel duidelijker worden!!!!!.

En dat filmpje waar het allemaal omgaat niemand van dat korps zal er moeite mee hebben alleen mede-forum gebruikers die het hier kenbaar maken en het liefst anoniem!!.

Gegroet,

René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #452 Gepost op: 1 februari 2012, 21:31:23
@ moppersmurf.
Ik ben het met je eens dat een fietspad normaal geen terrein voor een IM kraan is. Maar in het aangehaalde geval was het een door RWS speciaal aangegeven IM calamitieten route,omdat de A2 niet bereikbaar was via normale opritten rond AMC en Ouderkerk aan de Amstel. Daarom moest je over het fietspad van de A2 terhoogte van het AMC en kon je zo op de A2 rechts uitkomen terhoogte van 35,.. rechts via een speciaal aangelegt in/uitritje met daarbij het bord IM uitrit.

Tsja,dan ben je op zijn zachts wel verbaasd als jij dan niet als IM hulpverlener gezien wordt. Vervolgens mochten wij dus wel later uitleggen aan de SIMN waarom wij te laat waren! :( ??? :'(


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #453 Gepost op: 2 februari 2012, 00:45:20
@ moppersmurf.
Ik ben het met je eens dat een fietspad normaal geen terrein voor een IM kraan is. Maar in het aangehaalde geval was het een door RWS speciaal aangegeven IM calamitieten route,omdat de A2 niet bereikbaar was via normale opritten rond AMC en Ouderkerk aan de Amstel. Daarom moest je over het fietspad van de A2 terhoogte van het AMC en kon je zo op de A2 rechts uitkomen terhoogte van 35,.. rechts via een speciaal aangelegt in/uitritje met daarbij het bord IM uitrit.

Tsja,dan ben je op zijn zachts wel verbaasd als jij dan niet als IM hulpverlener gezien wordt. Vervolgens mochten wij dus wel later uitleggen aan de SIMN waarom wij te laat waren! :( ??? :'(

Ik begrijp dat dit frustrerend is voor jou als IM-kraan, maar bedenk wel dat RWS/gemeenten soms bepaalde info niet verstrekken aan de desbetreffende wijkteams. En nee, ik ben niet de diender geweest die jou heeft tegengehouden! :D

Maar dat is enkel mijn ervaring in andere situatie's geweest. De meest recente was dat de gemeente een tijdelijke aanpassing had gedaan in vergunningen voor bewoners. Echter moest ik daar achterkomen op het moment dat ik een bewoner aansprak dat hij een overtreding beging. De bewoner heeft vervolgens een brief aan mij getoond waarin dit stond. Na contact gehad te hebben met het bureau bleek dat het bureau niet op de hoogte was. Heb toen ook heel vriendelijk aan de man gevraagd of ik een kopie mocht maken van de brief. Nadat ik dat had gedaan, heb ik de brief ook weer netjes bij de bewoner thuis gebracht.

De brief is vervolgens bij het plot terecht gekomen en bij de bureauchef, zodat deze de gemeente even kon aanspreken. Helaas heb ik nooit een terugkoppeling gekregen hoe de gemeente hierop heeft gereageerd. Maar zo zie je dat de juiste informatie voorziening van belang is om ergenis te voorkomen.

Misschien had RWS dit ook niet gedaan en wist de desbetreffende diender niet dat jij daar een vergunning voor had. Ik wil het niet goed praten hoor!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #454 Gepost op: 2 februari 2012, 01:24:19
Ik begrijp dat dit frustrerend is voor jou als IM-kraan, maar bedenk wel dat RWS/gemeenten soms bepaalde info niet verstrekken aan de desbetreffende wijkteams. En nee, ik ben niet de diender geweest die jou heeft tegengehouden! :D

Maar dat is enkel mijn ervaring in andere situatie's geweest. De meest recente was dat de gemeente een tijdelijke aanpassing had gedaan in vergunningen voor bewoners. Echter moest ik daar achterkomen op het moment dat ik een bewoner aansprak dat hij een overtreding beging. De bewoner heeft vervolgens een brief aan mij getoond waarin dit stond. Na contact gehad te hebben met het bureau bleek dat het bureau niet op de hoogte was. Heb toen ook heel vriendelijk aan de man gevraagd of ik een kopie mocht maken van de brief. Nadat ik dat had gedaan, heb ik de brief ook weer netjes bij de bewoner thuis gebracht.

De brief is vervolgens bij het plot terecht gekomen en bij de bureauchef, zodat deze de gemeente even kon aanspreken. Helaas heb ik nooit een terugkoppeling gekregen hoe de gemeente hierop heeft gereageerd. Maar zo zie je dat de juiste informatie voorziening van belang is om ergenis te voorkomen.

Misschien had RWS dit ook niet gedaan en wist de desbetreffende diender niet dat jij daar een vergunning voor had. Ik wil het niet goed praten hoor!!

Dan ben jij nog in dienst van de overheid, ik niet. Weet je hoeveel wij moeten doen om die info te verkrijgen? Welke vergunningen waar nodig zijn? Sterker nog welk weggedeelte vanaf waar in wiens beheer is, en of dat op dat moment ook nog zo is?

Ik kom op een weggedeelte voor RWS om af te sluiten en iemand van het waterschap wil mij wegsturen.... nu ben ikdoor de wol geverfd en laat mij pas wegsturen als een meldkamer mij verteld waarom. Ik geloof niet altijd een WIS meer. Omdat buiten rws de WIS van de provincie ook neit altijd op de hoogte is.

Maar voor een aannemer is het tegenwoordig bijna geen doen meer om uit te vogelen wie waar verantwoordelijkheid heeft. Ik heb het ergens anders al eens gegeven als voorbeeld de N302 Lelystad-Enkhuizen, hier heb je 3 beheerders en alledrie denken ze meer te kunnen/mogen beslissen als de realiteit.

Probeer jij als burger daar eens wijs uit te worden....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #455 Gepost op: 2 februari 2012, 01:30:19
@ moppersmurf.
Ik ben het met je eens dat een fietspad normaal geen terrein voor een IM kraan is. Maar in het aangehaalde geval was het een door RWS speciaal aangegeven IM calamitieten route,omdat de A2 niet bereikbaar was via normale opritten rond AMC en Ouderkerk aan de Amstel. Daarom moest je over het fietspad van de A2 terhoogte van het AMC en kon je zo op de A2 rechts uitkomen terhoogte van 35,.. rechts via een speciaal aangelegt in/uitritje met daarbij het bord IM uitrit.

Tsja,dan ben je op zijn zachts wel verbaasd als jij dan niet als IM hulpverlener gezien wordt. Vervolgens mochten wij dus wel later uitleggen aan de SIMN waarom wij te laat waren! :( ??? :'(

Tja ik moet mij idd aansluiten bij Pully83> Communicatie en Politie: Einstein had daar graag een theorie op los gelaten waar geen spelt tussen te krijgen zou zijn. Sorry......

Het goede nieuws is dat dat gebied waar jij het over hebt niet meer van de KLPD is maar van A_A en dat je de volgende x gewoon tegen de wijkteam diender kan zeggen dat hij de wagen van de VerkeersDienst amsterdam even moet bellen. Grote kans dat jij gewoon op tijd gaat komen... O0
Trouwens als het goed is (maar moet ik even voor de zekerheid navragen) is de meldkamer RPAA op de hoogte van alle IM inzetten in de eigen regio, dus kan de diender zelf ook naar de meldkamer bellen en navraag doen.

Gebiedje ken ik trouwens, ik wist niet dat ze daar controleren want ik rij er zelf ook nog wel eens  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #456 Gepost op: 2 februari 2012, 01:34:42
Dan ben jij nog in dienst van de overheid, ik niet. Weet je hoeveel wij moeten doen om die info te verkrijgen? Welke vergunningen waar nodig zijn? Sterker nog welk weggedeelte vanaf waar in wiens beheer is, en of dat op dat moment ook nog zo is?

Ik kom op een weggedeelte voor RWS om af te sluiten en iemand van het waterschap wil mij wegsturen.... nu ben ikdoor de wol geverfd en laat mij pas wegsturen als een meldkamer mij verteld waarom. Ik geloof niet altijd een WIS meer. Omdat buiten rws de WIS van de provincie ook neit altijd op de hoogte is.

Maar voor een aannemer is het tegenwoordig bijna geen doen meer om uit te vogelen wie waar verantwoordelijkheid heeft. Ik heb het ergens anders al eens gegeven als voorbeeld de N302 Lelystad-Enkhuizen, hier heb je 3 beheerders en alledrie denken ze meer te kunnen/mogen beslissen als de realiteit.

Probeer jij als burger daar eens wijs uit te worden....

Beeld bij - r.i.p. - no comment - PIEP (hele extreem vervelende pieptoon die uit mijn laptop komt om te voorkomen dat de woorden die ik nu uitspreek in de ether terecht komen)

dus
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #457 Gepost op: 2 februari 2012, 01:45:08
Beeld bij - r.i.p. - no comment - PIEP (hele extreem vervelende pieptoon die uit mijn laptop komt om te voorkomen dat de woorden die ik nu uitspreek in de ether terecht komen)

dus
ergo je snapt de ergenis die wij IM diensten soms moeten ondergaan.

Wat dan helemaal wrang is dat men jullie Hulpdiensten noemen en ons Incident Manegement en moeten zorgen dat HV zijn werk beter kan doen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #458 Gepost op: 2 februari 2012, 06:06:05
Dan ben jij nog in dienst van de overheid, ik niet. Weet je hoeveel wij moeten doen om die info te verkrijgen? Welke vergunningen waar nodig zijn? Sterker nog welk weggedeelte vanaf waar in wiens beheer is, en of dat op dat moment ook nog zo is?

Ik kom op een weggedeelte voor RWS om af te sluiten en iemand van het waterschap wil mij wegsturen.... nu ben ikdoor de wol geverfd en laat mij pas wegsturen als een meldkamer mij verteld waarom. Ik geloof niet altijd een WIS meer. Omdat buiten rws de WIS van de provincie ook neit altijd op de hoogte is.

Maar voor een aannemer is het tegenwoordig bijna geen doen meer om uit te vogelen wie waar verantwoordelijkheid heeft. Ik heb het ergens anders al eens gegeven als voorbeeld de N302 Lelystad-Enkhuizen, hier heb je 3 beheerders en alledrie denken ze meer te kunnen/mogen beslissen als de realiteit.

Probeer jij als burger daar eens wijs uit te worden....

Beste HIT,

Ik neem aan als een WIS van rws zeg dat jij weg kan/moet ivm dat aanvraag niet klopt of géén toestemming heeft dat je gwoon vertrekt van de snelweg of prov.weg(beheer rws). Dit is gewoon duidelijk alleen jij zeg dat je de WIS niet gelooft,dit zou eens een vervelende situatie voor je op kunnen leveren.

Ik neem aan dat je het zo echt niet bedoelt!!!!

Gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #459 Gepost op: 2 februari 2012, 10:05:43

Beste HIT,

Ik neem aan als een WIS van rws zeg dat jij weg kan/moet ivm dat aanvraag niet klopt of géén toestemming heeft dat je gwoon vertrekt van de snelweg of prov.weg(beheer rws). Dit is gewoon duidelijk alleen jij zeg dat je de WIS niet gelooft,dit zou eens een vervelende situatie voor je op kunnen leveren.

Ik neem aan dat je het zo echt niet bedoelt!!!!

Gr.rené

Beste Rene,

Als een aanvraag niet klopt kom je uberhaupt al niet de weg op, dus sta je nog te wachten op of bij een oprit.
Nee, ik bedoel dat ik niet zo maar naar huis rijdt en dan toch eerst de meldkamer bel voor informatie. Want zoals vaak blijkt is het eerder een communicatie stoornis en mogen we daarna wel gewoon de weg op.
Bij gewone werkzaamheden komt de wis niet eens naar mij maar gaat naar de uitvoerder van het werk, die is op dat moment verantwoordelijk.
Echter, ik ga ook niet weg als de situatie dat niet toelaat, denk aan materieel op de weg of problemen met de we zelf. Dit heb ik al een paar keer mogen meemaken en daarvoor moest ik netjes op het matje komen, en kreeg achteraf dus nog een veer in mijn achterste omdat ik niet was weg gereden.
Nu moet ik ook zeggen deze meneer stond op zijn strepen en had geen enkelle kijk op wat er speelde. Een brugvoeg was weggehaald en er was tijdelijk niemand in de afzetting omdat het bedrijf dat de nieuwe voeg moest maken onderweg was. Dus kon de afzetting weg volgens deze WIS en hij was doof voor het feit dat er een sleuf van ongeveer 1m over de breedte van een rijstrook was gemaakt. Nog voor hij uit zijn vel sprong kwam gelukkig de werkploeg maar ik mocht later wel op kantoor komen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.