Inderdaad, de IM werkt zo fijn.....
29-04-2006
Er vindt op de A73 tussen Tankstation Hondsiep en Afrit Haps een aanrijding plaats van 9 voertuigen.
Aangezien er enkele auto's voor, en enkele net na de afrit liggen is er sprake van 2 gebieden, omdat dit net een rayongrens is.
Van alle 9 auto's komt er slechts 1!!!! melding binnen bij de berger uit Cuijk.
Volgens im had de berger uit Nijmegen/Wijchen ook moeten komen, best logisch, want die zit er tenslotte 25 km vanaf.
De berger uit Cuijk komt, vervolgens krijgt geen enkele berger nog welke melding dan ook.
Een berger uit de buurt die nog op de scanner rijd belt de berger uit Cuijk of hij kan helpen, deze vraagt hem dan zo vriendelijk te zijn om de auto's buiten zijn rayon te pakken. Dit wordt vervolgens gedaan, de weg is daarna weer vrij.
Niet gegunde berger heeft 2 auto's, gegunde berger 7.
En dit allemaal zonder IM melding.
Wat ik hiermee aan wil geven is dat de gegunde berger niet altijd zoals net gesteld werd het dichtste bij zit, in dit geval was hij 25 km verder.
In het geval van de oude situatie (voor 1999) waren er 7 voor ons geweest, omdat wij het dichtste bij waren, en 2 voor de berger uit Cuijk. Maar door de gebiedsverschuiving en prijs, en voornamelijk de prijs, nog ff, PRIJS, heeft de berger uit Cuijk nu het gebied dat wij eerst hadden, en die uit Wijchen het gebied van Cuijk.
Heerlijke wereld, die van de bergers. Als ik dit allemaal zie ben ik eigenlijk blij dat we ermee gestopt zijn.
Groeten
Harry (jr voor de insiders)