Zo dacht ik ook Peter maar volgens henk is dat niet zo
De vraag is dus, van wie mag hij dat. Rechters rijden niet in auto's om iemand te bekeuren, dus als de politie niet optreed mag het van de politie en krijg je geen bon. Het voorbeeld van de berger die wel een bekeuring kreeg die voor kwam en veroordeeld werd toont aan dat het slechts gedogen is wat de politie doet en geen wettelijke basis heeft.
Als ik de indruk heb gewekt dat deze kennis, (nu werkzaam bij Mercedes, dan weten sommige mensen over wie ik het heb) met een bergingsauto over de vluchtstrook van de A27 ging naar een aanrijdsel om te kijken zal ik deze fout nu direkt rechtzetten, hij ging bergen. Nee, ook niet uit zich zelf, hij had opdracht. En ook de collega's van deze agent konden het bekeurend optreden ook niet waarderen, maar konden er niets tegen doen. Ik weet niet of er hoger beroep aan getekend is, en ik weet ook niet op grond waarvan dat zou kunnen, maar misschien weten jullie dat. Branche richtlijnen dien overeenkomstig - en nooit strijdig te zijn- met de wet, maar dat wisten we al.
Henk