Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132657 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #110 Gepost op: 27 juli 2011, 16:11:55
De IM wegen en de N IM wegen liggen in het IM rayon voor de gecontracteerde berger. Dus de IM berger op die wegen is dezelfde als de berger op de hoofdwegen.
Er zijn ook uitzonderingen. B.v het Prins Bernardplein,de Wibautstraat tot en met het Rijnspoorplein in Amsterdam zijn IM wegen . Dit valt echter in het gebied van een andere berger( Vrolijk),maar de IM berger daar is Bergnet. O0

Helaas gaat dit vaak mis bij het LCM,maar dat is een ander verhaal. :'(


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 28 juli 2011, 00:10:32
Er is nog een derde  mogelijkheid, hier in flevoland heeft eigenlijk firma Krinkels het IM aannemerschap. Deze heeft dit echter ondergebracht bij IMN, een dochteronderneming van de firma Dover. IMN heeft in Nederland meerdere opdrachtgevers waardoor hun berijkgebied groot word.
Als dat in dit geval ook zo zou zijn dan heeft deze berger alle rechten die ook de IM onderaannemer heeft, hij word namelijk door deze partij ingezet. Anders is het als het gaat om een oproep vanuit de ANWB, dan namelijk word hij niet via IM ingeroepen.

Heel zwart-wit ben je gewoon in overtreding en mag je blij zijn dat je geen bekeuring hebt gekregen. Je hebt je inderdaad te houden aan de IM-tijden, echter moet je zelf zorgen dat je de tijden binnen de gestelde eisen haalt.
Fietspaden zijn voor fietsers, niet voor bergingsvoertuigen tenzij je expliciet toestemming krijgt van een politiemedewerker om het fietspad te (mogen) gebruiken. (Voor een keer en dus niet voor altijd).

Eigenlijk geef jij al een correctie op je foute antwoord, als hij zich aan die tijden moet houden is er dus sprake van IM, dan heeft hij dus ook alle vrijstellingen met betrekking tot IM.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


morgan1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • lekker takeltje hoor........
Reactie #112 Gepost op: 28 juli 2011, 20:43:18
Goedenavond beste dames en heren op dit forum,

Volgens mij is een gecontracteerede IM berger gemachtigt om Bepaalde verkeers overtredingen te maken tewijl HIJ aanrijdend naar een IM incident is.Zolang het overige verkeer geen hinder daarvan zal ondervinden.Ook al moet hij over het fiets pad bij een bepaalde weg die maar 2 stoken heeft dus een N weg.

Groeten uit brabant,

Morgan(zware berger)


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #113 Gepost op: 28 juli 2011, 21:01:34
zag recentelijk zelfs een berger met blauwe flitsers in de grill..

Denk dat het weer vrij krijgen van de rijbaan meer prioriteit heeft dan een berger die over de fietspad of zo rijdt.

persoonlijk als gewone burger... is dat typisch weer iets van een discussie om een discussie voeren..

net als de ambtenaren, zijn goed in 1 ding.... Vergaderingen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #114 Gepost op: 28 juli 2011, 21:24:29
zag recentelijk zelfs een berger met blauwe flitsers in de grill..

Denk dat het weer vrij krijgen van de rijbaan meer prioriteit heeft dan een berger die over de fietspad of zo rijdt.

persoonlijk als gewone burger... is dat typisch weer iets van een discussie om een discussie voeren..

net als de ambtenaren, zijn goed in 1 ding.... Vergaderingen

Bij mijn weten mag dit niet, ook een ondersteuende IM aannemer mag dit niet. In de praktijk zie je wel dat er een motor agent al klaar staat bij een oprit ter begeleiding als het nodig is.

Zelf zou ik het een zegen vinden voor zowel de berger als de IM aannemer om in zulke gevallen wel Blauw te hebben, de risico's worden dan kleiner want je word niet snel meer geblokked. Echter ik zou dan ook een OGS cursus verplichten, puur om ook de gevaren aan te geven van het rijden met Blauw. Geloof het of niet maar die zijn er wel degelijk, omdat het gevaar bestaat dat je denkt dat mensen je toch wel ziet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #115 Gepost op: 28 juli 2011, 22:58:16
Ik heb bij Bergnet twee jaar geleden al een verhoogde rijvaardigheidstraining gehad.

En als ik over een fietspad rij,tegen verkeer in(stukje),middendoor,busbaan heb ik het volle besef dat ik in een vrachtwagen rij.
Voor de grap zou een agent is mee moeten rijden met ons als wij tussen een file doormoeten. Het is soms millimeter paswerk :(
Kan ie gelijk een vermanend woordje spreken met die verkeers aso's 0098


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #116 Gepost op: 28 juli 2011, 23:37:38
Ik heb bij Bergnet twee jaar geleden al een verhoogde rijvaardigheidstraining gehad.

En als ik over een fietspad rij,tegen verkeer in(stukje),middendoor,busbaan heb ik het volle besef dat ik in een vrachtwagen rij.
Voor de grap zou een agent is mee moeten rijden met ons als wij tussen een file doormoeten. Het is soms millimeter paswerk :(
Kan ie gelijk een vermanend woordje spreken met die verkeers aso's 0098

wel, ik wil jou totzelfs uitnodigen als ik een IM melding krijg.... Jij bent nog groot en geel en herkenbaar als berger.......


Wil niet zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met jou, HV is perfect geregeld tot het aankomt op de ondersteuning.... die is naar mijn mening vogelvrij.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


lifting

  • berger/kraanmachinst
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #117 Gepost op: 31 juli 2011, 13:13:00
misschien wordt het tijd dat bergers ook als officiële hulpverling worden gezien zonder ons staat de nederlander nog langer in de file  8)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #118 Gepost op: 31 juli 2011, 13:25:57
misschien wordt het tijd dat bergers ook als officiële hulpverling worden gezien zonder ons staat de nederlander nog langer in de file  8)
File en levensbedreigende situaties zijn nog al een verschil hè ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #119 Gepost op: 31 juli 2011, 14:25:30
File en levensbedreigende situaties zijn nog al een verschil hè ;)

Klopt wel, echter de meeste ongevallen gebeuren door file's of filevorming.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.