Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132667 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #140 Gepost op: 4 augustus 2011, 10:37:26
Ik denk dat als je een cursus voertuigbehering hebt gehad,je dan gelijk de opleiding en verzekering rond hebt. Lijkt mij duidelijk.

En wie zijn er dan nog meer die IM rijden? Want daarvoor pleit ik alleen voor OGS.

PS,je mag wel is een dagje mee in mijn truck,rijden we een rondje over het circuit(daar mag het,voor ik commentaar krijg), Laat ik je mijn beheersing zien.Hahahahahaha.
Oefenen doe ik thuis op de PS3 met GT5. ;D 098uo 98uiye


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #141 Gepost op: 4 augustus 2011, 20:36:37
Ik denk dat als je een cursus voertuigbehering hebt gehad,je dan gelijk de opleiding en verzekering rond hebt. Lijkt mij duidelijk.

En wie zijn er dan nog meer die IM rijden? Want daarvoor pleit ik alleen voor OGS.

PS,je mag wel is een dagje mee in mijn truck,rijden we een rondje over het circuit(daar mag het,voor ik commentaar krijg), Laat ik je mijn beheersing zien.Hahahahahaha.
Oefenen doe ik thuis op de PS3 met GT5. ;D 098uo 98uiye

Ik oefen niets op  een psp oid, echter de rijopleidingen die HV'rs krijgen ken ik heb ik ook zelf gevolgd. Maar ook nodig je uit om mee te gaan een dagje gewoon zonder een circuit in de buurt. Kun je zien hoe mensen reageren op een auto die niet OGS  heeft.
Van scheldwoorden, blokken, snijden tot de bierflesjes aan toe die tegen de auto gegooid worden omdat men denkt "hij wil er even langs".
Toegegeven een berger of anwb hebben dit probleem minder maar ook die onderkennen dit probleem.

Mensen opvoeden dmv campagnes..... ikzelf zap altijd al weg bij de reclame..... daar zitten deze vaak voor. Mensen weten dat blauw aan de kant betekend, amber.... wa's dat? Oranje, ohhhh wel die zijn aan het werk, dat zijn mensen die hun geld verdienen op de weg en denken dat ze dan overal voor mogen.

Nog meer dan van blauw wordt van amber bijna altijd uitgegaan van misbruik door de gemiddelde weggebruiker. Terwijl deze mensen juist nog vaker beter bewust zijn van de gevaren van het vluchtstrook rijden, of oprijden via IM wegen. Amber wordt niet "gehoord" Blauw wel.

Een ieder nodig ik uit voor een IM dag bij R'dam/A'dam of Utrecht in de spits. Dan zal ik proberen bij de IM aannemer een dagje te kunnen plannen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


ik

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #142 Gepost op: 4 augustus 2011, 22:24:31
ik denk als er beroepen zijn die eerder voor ogs in aanmerking zouden komen je bijvoorbeeld kunt denken aan de huisarts.

Verder denk dat je ogs rijden onderschat als je denkt dat hard rijden op een circuit vergelijkbaar is,


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #143 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:07:52
Bij ons rijdt de huisarts al met blauw,vanuit de huisartsenpost. Dus das al een feit.Maar eenhuisarts heeft niets van doen met IM en daar hebben wij het over

Dus toch commentaar. Er staat toch ,daar mag het.

Ik weet dat je niet vol door het rood mag met TATUTATU,ik weet de vluchtstrook code. Ik weet ook dat je tijd wint bij een ideale lijn in een bocht ;D

Maar wat is eigenlijk die starre houding die er tegen ons is,voelen sommige zich in hun eer aangetast als wij een semi hulpverlener zijn,terwijl ook wij dag en nacht klaar staan om mensen te helpen. Ons leven wagen op de snelweg,enz....

 :'( 98uiye


Gast

  • Gast
Reactie #144 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:14:52
Welke winst haal je met blauw en teetuu t.o.v. een bak oranje aan de voorkant. Over de vluchtstrook mag je toch niet harder dan 20km/u, al zie ik regelmatig bergers daar ruim boven zitten. In dat opzicht is blauw al niet eens nodig.
Zolang een berger als primaire taakstelling heeft het bergen van voertuigen, en niet als primaire taakstelling het redden van levens, is er geen enkel valide argument om een berger met blauw en tetuu uit te rusten. Ik kan me voorstellen dat er ook in de berg-tak een enkeling zal zijn die zich onbedoeld een bepaalde wannabee-houding aanmeet en daaruit zelf graag met blauw zou willen rijden.

Ik kan me echter heel goed voorstellen dat, indien een berger als eerste bij een ongeval TP kán zijn vanwege zijn locatie, hij met blauw en teetuu wél enige winst zou kunnen maken. Ik zie echter persoonlijk liever een wendbaarder voertuig gebruik maken van OGS dan een truck/afsleper.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #145 Gepost op: 5 augustus 2011, 14:19:52
Op de vluchstrook mag je niet met meer dan 20 km per uur verschil inhalen met een maximum van 50km per uur. Je mag dus wel harder dan 20km per uur op de vluchtstrook.

Het blaauw en tatu helpt bij spitsstroken(verkeer uiteendrijven) en als ruimte op de vluchtstrook,zeker voor die over de lintjes ik kijk nooit in mijn spiegels bestuurders. Of ze weten niet dat een berger over de vluchtstrook mag,dus we gaan niet opzij en blokken hem gewoon.

En je zal je verbazen hoe wendbaar je nog kan zijn,of waar je nog tussendoor past met een berginstruck. Over het algemeen zijn wij wendbaarder en lichter dan een brandweervoertuig ;D

En ik denk dat iedereen die wel is meegmaakt heeft dat er op de vluchtstrook een auto met inzittenden geramd is met ernstige gevolgen,het best wel is zin kon hebben gehad als de berger met blauw en TATU er iets eerder geweest. Dus in dat opzicht redden wij ook levens. En ik ben geen wannabee politie en of brandweer en of ambulancebroeder,dan had ik daar wel als beroep voor gekozen. Ik heb nu 1 van de mooiste banen van de wereld. Ik zie alleen niet zozeer wat er zo speciaal is aan blauw en het woord hulpverlener dat er zo apatisch op gerageerd wordt. Ik wil geen blauw om matcho te zijn,ik wil het om mensen te helpen en de veiligheid en bereikbaarheid van de wegen te verbeteren. Dat is toch waar het omgaat in Nederland,anders kan je wel gewoon het hele IM afschaffen. Kijk wij moeten nu in 20 minuten aanwezig zijn,was eerst 30 minuten,ondanks dat het verkeer nu veel intenser is,zeker in de randstad. Als wij drie keer te laat zijn kan je je contract kwijt raken.

Wie weet is het bij ded volgende IM aanbesteding wel 15 minuten,soms ben ik al zolang kwijt met drie stoplichtjes om op de snelweg te komen :'( :-\


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #146 Gepost op: 5 augustus 2011, 14:30:13
Op de vluchstrook mag je niet met meer dan 20 km per uur verschil inhalen met een maximum van 50km per uur. Je mag dus wel harder dan 20km per uur op de vluchtstrook.

Het blaauw en tatu helpt bij spitsstroken(verkeer uiteendrijven) en als ruimte op de vluchtstrook,zeker voor die over de lintjes ik kijk nooit in mijn spiegels bestuurders. Of ze weten niet dat een berger over de vluchtstrook mag,dus we gaan niet opzij en blokken hem gewoon.

En je zal je verbazen hoe wendbaar je nog kan zijn,of waar je nog tussendoor past met een berginstruck. Over het algemeen zijn wij wendbaarder en lichter dan een brandweervoertuig ;D

En ik denk dat iedereen die wel is meegmaakt heeft dat er op de vluchtstrook een auto met inzittenden geramd is met ernstige gevolgen,het best wel is zin kon hebben gehad als de berger met blauw en TATU er iets eerder geweest. Dus in dat opzicht redden wij ook levens. En ik ben geen wannabee politie en of brandweer en of ambulancebroeder,dan had ik daar wel als beroep voor gekozen. Ik heb nu 1 van de mooiste banen van de wereld. Ik zie alleen niet zozeer wat er zo speciaal is aan blauw en het woord hulpverlener dat er zo apatisch op gerageerd wordt. Ik wil geen blauw om matcho te zijn,ik wil het om mensen te helpen en de veiligheid en bereikbaarheid van de wegen te verbeteren. Dat is toch waar het omgaat in Nederland,anders kan je wel gewoon het hele IM afschaffen. Kijk wij moeten nu in 20 minuten aanwezig zijn,was eerst 30 minuten,ondanks dat het verkeer nu veel intenser is,zeker in de randstad. Als wij drie keer te laat zijn kan je je contract kwijt raken.

Wie weet is het bij ded volgende IM aanbesteding wel 15 minuten,soms ben ik al zolang kwijt met drie stoplichtjes om op de snelweg te komen :'( :-\
Je kan dan uiteraard ook met z'n allen via een eventuele vakbeweging eens in gesprek gaan met de mensen die deze regels voor jullie verzinnen ipv dan maar blauw blauw er op te gooien, want jouw voornaamste reden lijkt nu te zijn dat je dan sneller bent, en dat sneller zijn is alleen maar beroepshalve nodig in de zin van je contract, niet in die dusdanigheid dat je actief bezig bent met hulpverlenen, je moet immers nog wel even wachten ook voor de hulpverlening van brw/ambu/pol klaar is.Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook dat alles zo snel en veilig mogelijk gaat, maar ik vind "we redden levens"want er worden wel eens auto's op de vluchtstrook aangereden erg kortzichtig, laten we dan maar de wegenwacht ook blauw blauw geven, en die taxi's die jaarlijks een aantal mensen naar het ziekenhuis brengen ook....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #147 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:02:28
Enerzijds snap ik de discussie voor blauw op bergers, anderzijds heb ik ook zoiets als dit
word toegestaan waar houd het dan op? Krijgen huisartsen dan ook OGS, de vrijwillige
brandweer, de dierenambu, de wegenwacht, de douane, verkeersregelaars en zo kan ik
nog wel een paar beroepsgroepen bedenken die zo af en toe wel iets hebben waardoor
ze snel door het verkeer moeten gaan.

Nu is het nog dat voor blauw mensen aan de kant gaan, als iedereen dadelijk blauw krijgt
dan gaat die functie ook weer minder worden. Nee hou je gewoon aan de regels die jullie
gegeven zijn (jullie mogen al over de vluchtstrook en andere uitzondering als je naar een
IM locatie rijden) en zolang dat niet veranderd blijf dat ook gewoon doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #148 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:17:59
Enerzijds snap ik de discussie voor blauw op bergers, anderzijds heb ik ook zoiets als dit
word toegestaan waar houd het dan op? Krijgen huisartsen dan ook OGS, de vrijwillige
brandweer
, de dierenambu, de wegenwacht, de douane, verkeersregelaars en zo kan ik
nog wel een paar beroepsgroepen bedenken die zo af en toe wel iets hebben waardoor
ze snel door het verkeer moeten gaan.

Nu is het nog dat voor blauw mensen aan de kant gaan, als iedereen dadelijk blauw krijgt
dan gaat die functie ook weer minder worden. Nee hou je gewoon aan de regels die jullie
gegeven zijn (jullie mogen al over de vluchtstrook en andere uitzondering als je naar een
IM locatie rijden) en zolang dat niet veranderd blijf dat ook gewoon doen.

Sinds wanneer mag de vrijwillige brandweer niet rijden met OGS ?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #149 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:20:13
Sinds wanneer mag de vrijwillige brandweer niet rijden met OGS ?
hij bedoelt de vrijwillige brandweerlieden die op hun privé voertuig blauw blauw krijgen om z.s.m. op de kazerne te arriveren.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.