Tja, lastige discussie, waarbij (voor mij) tussen de regels door weer eens akelig duidelijk is dat veel hulpverleners die met blauw rijden ons bergers niet al te serieus nemen, en ons niet zien als hulpdienst maar als lastpakken die na twee uurtjes bommen en foto's nemen voor de verzekering, de rommel binnen een minuut mogen opruimen.
Wij zelf denken daar anders over, en denken dat we een onmisbare schakel zijn in hulpverlening op snelwegen, en veel verder leed voorkomen door zo snel mogelijk TP te zijn. In het merendeel van de gevallen sneller dan welke andere hulpdienst dan ook.
Ik voel zelf weinig behoefte om met blauw/sirene te rijden, maar zou het toch graag op de auto hebben om de laatste stukken van de aanrij route vrij te kunnen maken, jammer genoeg hebben mensen geen respect voor oranje, ook omdat er niet opgetreden wordt tegen vrachtwagens of collega bergers die te pas en te onpas met alle flitsers en balken aan rijden, ook bij een gewoon transport!
Iedere berger hoort te weten dat dat NIET mag....zwaailichtdisclipine, daar is een mooi boekje over trouwens.....in het kader van het IM gebeuren.
Ik wil wel even stellen dat wij gelukkig een perfecte samenwerking hebben met zowel RWS, KLPD en andere hulpdiensten, maar ik merk echt dat in het algemeen mensen generaliseren en bergers wegzetten als nog steeds die wild-west types van rond 2000, die er inderdaad nog zijn, maar die geen IM meer rijden, mede door de WW mentaliteit en het vasthouden aan hoe het was, ooit.