Wat betreft de 48 urige werkweek,dat hebben wij ook plus nog consignatiediensten.
De tacho is niet verplicht voor bergen en onder de 100km ritten. Het bergen met tachoplicht is wat lastig en eventueel het gelijk doorbrengen ook.
Wat wij trouwens nog meer als berger doen.
Pechhulpen.
Transport voor b.v ANWB,enz..
Inbeslagnamens.
Foutparkeerders.
Dus naast bergen hebben wij nog talloze ander taken,gelukkig want van IM alleen redden wij het niet.
Het houdt dus in dat wij niet altijd op de zaak zijn als er een melding binnen komt,maar b.v in hartje Amsterdam of waar dan ook.
Dus dan heb je heel wat meer moeite om bij de snelweg te komen,ik rijd dan ook gewoon met IM verlichting aan over de trambaan,ga bij een brug/stoplicht vooraan staan
eventueel stukjes straat tegen het verkeer in. Natuurlijk wel met veiligheid hoog in het vaandel en gepaste snelheid. Alleen dan zou het al helpen om b.v voor de veiligheid OGS te hebben.
Alleen in de ideale wereld zouden wij dus altijd op de zaak staan. En ik weet dat je altijd iemand voor IM in de buurt moet hebben en dat hebben wij ook wel,eventueel springt er dan een planner op de auto. Maar wij hebben ongeveer 100 nieuwe meldingen per dag en op topdagen ruim 200 meldingen per dag,plus alles van de dag ervoor weg werken.(niet alleen IM natuurlijk).
Tsja,het leven van een berger gaat niet over rozen! hahahaha