Als de KMar begeleid, gaat het niet alleen om 'grote jongens', maar ook om defensiemateriaal. We leven weliswaar niet in een oorlogstijd, maar het gaat nou eenmaal om 'gevoelige objecten'.
Ik denk dat langemotermuis het met mij eens is dat het wel vreemd is dat wanneer van der Vlist tanks vervoert er geen blauwblauw wordt begeleid, maar bij eigen voertuigen van defensie wel....... Ja, dit is ook uit ervaring.
Oranje zou let op of pas op moeten betekenen. Het wordt echter nu zoveel gebruikt door zoveel verschillende diensten en partijen, dat de gemiddelde automobilist er geen aandacht meer aan schenkt.
Als een vrachtwagen aparte bewegingen maakt, dan is het gebruik van amber inderdaad aan te bevelen. Maar waarom voeren er zoveel vrachtwagens op de snelweg zoveel amber naar voren toe, terwijl het bij wat bredere lading juist van belang is dat er wat amber naar achteren toe wordt gestraald.
Het feit dat amber nu voor de meesten automobilisten geen 'waarde' meer heeft, is voor mij een goede reden om bergers niet met blauw uit te rusten; de automobilist accepteert dat gewoon niet. En de ambulance, brandweer etc. etc. die moeten daar dan onder lijden.
Jammergenoeg heeft de wetgever ook bepaald dat ook op ooghoogte voorop exeptioneel transport een gevaarmelding dient te zijn vandaar die frontflitsers, en je geeft eigenlijk zelf al aan dat de automobilist het niet meer accepteerdt dus wat let een blauw voor bergers?
Ergens hier lees ik ook van jou een reactie dat jijzelf ook niet altijd blauw uitzet..... misschien ben je hier ook wel bang voor dat dit vaker zal gebeuren wanneer bergers blauw voeren. Echter, jijzelf rijdt bij tijd en wijle met een voertuig commercieel met OGS want dat blijft MET-R. Vertel eens met welke reden jullie die ontheffing hebben? Niet om rijdend met dat voertuig jullie taak uit te voeren, maar om naar het voertuig toe sneller te komen..... Eigenlijk vreemd, bij mijn weten zijn jullie de enige instantie die dat hebben. Niet eens de brandweermannen die naar een brandweerauto moeten hebben dat recht...... Maar als jij jouw werk zou doen zonder OGS.... denk je dan dat je hetzelfde resultaat van jouw werk zou hebben?
Volgens mij zegt hij dat ook, maar ik zie ook dagelijks vrachtauto's over de snelweg rijden met de amber rondom aan, grillflitsers en alles terwijl ze niet eens wat vervoeren. En zelfs als ze wat vervoeren, wat is dan nog het nut van amber voor op de snelweg?
YES laten we dit absoluut gaan aanpakken............. Een van de ergenissen van IM bedrijven.... maar ja wij zijn klein en zij zijn vaak heel groot!
Als het goed is kijk jij ook in je spiegel als je van rijstrook verandert. Maar hoe vaak ik ondanks alle feestverlichting en knipperende koplampen en herrie nog haast gesneden wordt op de snelweg... Alleen lampjes dat werkt echt niet..
Sterker nog ook melding via radio of lampjes in een voertuig werkt niet echt, dat is al onderzocht..... maar elk beeetje helpt.
Zoals ik al eerder opmerkte in een land waar een gele brandweervoertuig dat buiten haar eigen terrein geen OGS officieel mag voeren geen voorrang krijgt..... verwacht je daar echt dat je Amber een status gaat geven?
? Nee, andere kleur?
Groen is nog steeds niet eens bekend bij het overige publiek en rood is groot in de media ooit aangegeven door programma's als wmb enz. dat deze geen rechtsgeldigheid hebben..... Dan ga je dus nu wel vragen van het publiek om ze te erkennen......
Persoonlijk denk ik dat OGS wel zou werken, echter met meer beperkingen dan Pol, BRW of Ambu. Bijv, geen gebruik bij het aanrijden naar onder normale snelheid (rijdend op de snelweg tot de file). Echter, in streken waar geen BRW kraan is of Pol.kraan kan de berger nog wel eens meer nodig zijn dan oom agent die het verkeer regelt (niet denegerend bedoeld maar ff kijkend naar het slo), waneer een voertuig met bekneld slo in een sloot staat bijv. dan is het soms belangrijker om het voertuig droog te stellen dan gelijk te gaan knippen.