Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132784 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #340 Gepost op: 4 oktober 2011, 14:45:37
Kon je nog meer vermoedens in 1 posting zetten of gaan we het bij feiten houden?

Je kan het in dit onderwerp niet bij feiten houden. Op één na:

- Bergers rijden nu niet met OGS.

De rest van het hele topic zijn vermoedens en meningen. Om vermoedens tot feiten te draaien zul je testen moeten draaien.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #341 Gepost op: 4 oktober 2011, 14:53:42
Je kan het in dit onderwerp niet bij feiten houden. Op één na:

- Bergers rijden nu niet met OGS.

De rest van het hele topic zijn vermoedens en meningen. Om vermoedens tot feiten te draaien zul je testen moeten draaien.
Een mening is ok, maar zijn gekakel over zijn eigen verkeersinzicht en dat van andere OGS rijdende mensen en zijn invulling van onze gedachte( de angst bij partijen die nu blauw gebruiken? )?? Dat kan hij maar beter achterwege laten.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #342 Gepost op: 4 oktober 2011, 15:09:04
Ik denk dat hij angst met ongelooflijke tegenwerking verward:) ;D
Ik durf ook best wel te stellen dat de huidige berger goed opgeleid is,er zijn er ook(waaronder ik) die ook al verhoogde rijopleidingen genoten hebben.
Ik denk ook wel dat een berger meer kilometers in een grote truck maakt,in de meest smalle straatjes en moeilijke situaties terechtkomt.
Dat bedoeld hij waarschijnlijk met rijervaring en verkeersinzicht.

En rijden met OGS is ook te leren denk ik,is misschien wel gelijk handig als code 95 op het rijbewijs.

Maar ik snap nog steeds niet waarom er zo fel gereageerd wordt op ons. Moeten wij dit juist niet samen doen,zouden jullie niet juist een snelle komst van ons moeten toejuichen. Natuurlijk komt het wel voor dat wij na het terplaatse komen niets kunnen en mogen doen in verband met letsel. Dit is echter maar een klein percentage. Het merendeel van de ongevallen is blikschade en aangezien de campagne van een parkeerplaats zoeken niet werkt zorgt dit nog steeds voor veel extra file. Vaak staan de voertuigen op de 1ste en 2de rijstrook en staan mensen daar formulieren in te vullen. Het is juist de bedoeling van IM dat wij deze wrakken snel weghalen,de formulieren doen wij of bij de berger of bij een benzinepomp of iets dergelijks. Ook al is de schade maar minimaal. Wij bergers zijn ook diegen die bepalen of dat iemand na wat duck tape gewoon zelf verder kunnen rijden.

Maar tot nu toe lijkt het meer op vechten tegen de bierkaai. Dus modderen we verder wel wat aan en komen we gewoon wat later,sorry RWS en mensen in de file. Economie is belangrijk,maar de kleur blauw is belangrijker.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #343 Gepost op: 4 oktober 2011, 16:46:24
Citaat
Het merendeel van de ongevallen is blikschade en aangezien de campagne van een parkeerplaats zoeken niet werkt zorgt dit nog steeds voor veel extra file. Vaak staan de voertuigen op de 1ste en 2de rijstrook en staan mensen daar formulieren in te vullen. Het is juist de bedoeling van IM dat wij deze wrakken snel weghalen,de formulieren doen wij of bij de berger of bij een benzinepomp of iets dergelijks. Ook al is de schade maar minimaal. Wij bergers zijn ook diegen die bepalen of dat iemand na wat duck tape gewoon zelf verder kunnen rijden.

Die campagne van een PP zoeken werkt volgens mij prima? Maar dit is gebaseerd op eigen waarnemingen.
Ik heb namelijk nog nooit een berger TP zien komen bij lichte blikschade. Bij vervormingen van bumpers die tegen de wielen ratelen etc. wel natuurlijk, maar bij wat deukjes en / of lakwerk zie ik nooit een berger komen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #344 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:08:34
Die campagne van een PP zoeken werkt volgens mij prima? Maar dit is gebaseerd op eigen waarnemingen.
Ik heb namelijk nog nooit een berger TP zien komen bij lichte blikschade. Bij vervormingen van bumpers die tegen de wielen ratelen etc. wel natuurlijk, maar bij wat deukjes en / of lakwerk zie ik nooit een berger komen.
De campagne werkt niet aantoonbaar. Er zijn tot op heden geen cijfers die aantonen dat er nu meer blikschades worden afgehandeld op een parkeerplaats. Waar het om gaat is dat bij blikschades nog altijd veel gasten gewoon blijven staan op de rijbaan, zelfs in die gevallen dat ze gewoon kunnen rijden. In het kader van IM wordt daar dan direct een weginspecteur en een berger voor gealarmeerd, want je kunt aan de buitenkant niet zien of het ding nog rijdt. Zo gauw één van hen (of in bijzondere gevallen de politie) ter plaatse is gaan de gestrande voertuigen van de rijbaan af... en kan het gewone verkeer weer door. Nog los van of het voertuig dan afgesleept moet worden is de weg in elk geval weer vrij. En dat is nu net waar het om gaat.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #345 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:22:07
In het kader van IM wordt daar dan direct een weginspecteur en een berger voor gealarmeerd, want je kunt aan de buitenkant niet zien of het ding nog rijdt.

Door wie dan?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #346 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:30:42
Door de meldkamer die de melding ontvangt, doorgaans de meldkamer politie. Deze speelt het dan door en start IM op. Mensen die op een snelweg op de rijbaan stilvallen bellen vaak uit zichzelf de politie, en dat vind ik helemaal niet gek. Dat is namelijk helemaal geen leuke plek om stil te vallen  0098

Als er camerazicht is vanuit de verkeerscentrale kan ook de verkeerscentrale zelf de IM-opstart doen, dan gaat de eerste melding zelfs buiten de politie om.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #347 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:43:07
Duidelijk. Maar neemt mijn eerdere stelling niet weg, dat mensen tegenwoordig steeds meer een rustig plekje opzoeken om kleine schades af te handelen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #348 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:49:25
Duidelijk. Maar neemt mijn eerdere stelling niet weg, dat mensen tegenwoordig steeds meer een rustig plekje opzoeken om kleine schades af te handelen.
Dinges zelf heb ik een iets andere mening. Ik zie nog steeds mensen gewoon op de vluchtstrook met een schadeformulier bezig.
Tuurlijk geloof ik graag dat er wel meer mensen doorrijden naar een parkeerplaats dan vroeger, echter heb je altijd mensen die
als ze iets gevoeld hebben niet verder willen rijden tot het is opgelost.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #349 Gepost op: 4 oktober 2011, 19:55:30
Eens, Customs. Maar eikels en dombo's blijf je toch wel houden, vrees ik..