Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132895 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #350 Gepost op: 4 oktober 2011, 21:08:47
Eens, Customs. Maar eikels en dombo's blijf je toch wel houden, vrees ik..

Jammergenoeg vandaag zelf ook weer meegemaakt, staan twee vrachtauto's op rijstrook 3 kop staart. Verder geen schade maar de chauffeurs stonden erop dat er politie zou komen want dat moest van de verzekering..... Tot mijn spijt is dit nog waar ook, ik belde mijn verzekering vanmiddag omdat dat dezelfde verzekeraar is als van een van de partijen vanmiddag. De verzekeraar adviseerd altijd te wachten tot politie ter plaatse is geweest. Ff terug, toen ik aangaf dat men ookveen art. 5 aan de broek kon krijgen van een eventueel ter plaatse komende agent is men na het nemen van foto's doorgereden naar een parkeerplaats waar de heren vriendelijk te woord werden gestaan door een WIS. Die de heren nog maar eens benadrukte dat bij blik je veilig gaat staan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #351 Gepost op: 5 oktober 2011, 11:35:56
Een mening is ok, maar zijn gekakel over zijn eigen verkeersinzicht en dat van andere OGS rijdende mensen en zijn invulling van onze gedachte( de angst bij partijen die nu blauw gebruiken? )?? Dat kan hij maar beter achterwege laten.

Zoals ik in mijn originele post al zeg, ik gooi een knuppeltje, met een knipoog erbij.
Dank dat je zo duidelijk maakt waarom.  ;)

Maar ik denk nog steeds dat blauw op bergingsvoertuigen zou helpen bij het verminderen van files.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #352 Gepost op: 5 oktober 2011, 16:42:04
En Dinges, ik ben een man van de bergingspraktijk. Geloof mij dagelijks kom ik bij schade waarvan je denkt,zo mooi krasje. Daar mag u best mee door rijden hoor. Ik vul dan een  vrachtbrief in met gegevens,geef dit mee en zo zijn de mensen gedekt voor de verzekering dat door rijden kon.

Met grote regelmaat kom ik tegen dat mensen op rijstrook 1 gewoon rustig met een schadeformuliertje bezig zijn,ook al rijden de auto's gewoon nog.

De meeste mensen raken namelijk in paniek na een aanrijding,ze weten niet wat te doen en kunnen vaak niet meer rationeel denken. Daar zijn de hulpdiensten dan voor nodig.

En op de snelweg weet je nooit wat je aantreft na een IM melding,gewoon een bumpertje tot 10 keer over de kop kan je aantreffen. Vaak inderdaad komt de melding via de verkeerscentrale door de camera's,heel vaak bellen langsrijdende mensen 112.

Ik maak ook wel mee dat de mensen half op de 1ste rijstrook en half in de linker berm met pech staan. Das best wel knap gevaarlijk.


ik

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #353 Gepost op: 5 oktober 2011, 18:56:00
En Dinges, ik ben een man van de bergingspraktijk. Geloof mij dagelijks kom ik bij schade waarvan je denkt,zo mooi krasje. Daar mag u best mee door rijden hoor. Ik vul dan een  vrachtbrief in met gegevens,geef dit mee en zo zijn de mensen gedekt voor de verzekering dat door rijden kon.

volgens mij is dit een nogal vreemde aanname dat een vrachtbrief je dan dekking geeft om door te rijden. wat zet je er dan op, hierbij verklaar ik bergnet67 dat deze auto door mij is goed bvonden om aan het verkeer deel te nemen of zo iets?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #354 Gepost op: 5 oktober 2011, 21:17:29
En Dinges, ik ben een man van de bergingspraktijk. Geloof mij dagelijks kom ik bij schade waarvan je denkt,zo mooi krasje. Daar mag u best mee door rijden hoor. Ik vul dan een  vrachtbrief in met gegevens,geef dit mee en zo zijn de mensen gedekt voor de verzekering dat door rijden kon.

Met grote regelmaat kom ik tegen dat mensen op rijstrook 1 gewoon rustig met een schadeformuliertje bezig zijn,ook al rijden de auto's gewoon nog.

De meeste mensen raken namelijk in paniek na een aanrijding,ze weten niet wat te doen en kunnen vaak niet meer rationeel denken. Daar zijn de hulpdiensten dan voor nodig.

En op de snelweg weet je nooit wat je aantreft na een IM melding,gewoon een bumpertje tot 10 keer over de kop kan je aantreffen. Vaak inderdaad komt de melding via de verkeerscentrale door de camera's,heel vaak bellen langsrijdende mensen 112.

Ik maak ook wel mee dat de mensen half op de 1ste rijstrook en half in de linker berm met pech staan. Das best wel knap gevaarlijk.

Amen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #355 Gepost op: 5 oktober 2011, 23:26:08
volgens mij is dit een nogal vreemde aanname dat een vrachtbrief je dan dekking geeft om door te rijden. wat zet je er dan op, hierbij verklaar ik bergnet67 dat deze auto door mij is goed bvonden om aan het verkeer deel te nemen of zo iets?

Ja,het is zo dat de alarmcentale vind dat wij wel kennis genoeg hebben omdat te kunnen beoordelen.

Als ik een bumper met ducktape heb vastgezet of een wiel aanloopvrij heb gemaakt met de mededeling indien nodig dat de ze naar een garage moeten rijden dan is dat geen probleem.
Als ik ook maar een beetje twijfel dan sleep ik hem af. Maar het komt ook voor dat de klant ondanks sterk afwijzen onze kant toch met de auto wil gaan rijden. Wij mogen hem dan niet tegen houden,maar laten hem dan wel hievoor tekenen en geven dit aan de alarmcentrale door. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Beetje berger heeft tegenwoordig namelijk best wel verstand van auto's. ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #356 Gepost op: 6 oktober 2011, 07:14:47
Ja,het is zo dat de alarmcentale vind dat wij wel kennis genoeg hebben omdat te kunnen beoordelen.

Als ik een bumper met ducktape heb vastgezet of een wiel aanloopvrij heb gemaakt met de mededeling indien nodig dat de ze naar een garage moeten rijden dan is dat geen probleem.
Als ik ook maar een beetje twijfel dan sleep ik hem af. Maar het komt ook voor dat de klant ondanks sterk afwijzen onze kant toch met de auto wil gaan rijden. Wij mogen hem dan niet tegen houden,maar laten hem dan wel hievoor tekenen en geven dit aan de alarmcentrale door. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Beetje berger heeft tegenwoordig namelijk best wel verstand van auto's. ;D

Wat als er onderweg toch iets gebeurt?  Wie is er dan verantwoorlijk?
Ik heb het vermoeden de eigenaar van deze wagen zelf, maar het briefje heeft hem/haar een schijnveiligheid.
Het kan dus ook zonder briefje.  

Of het toch zo dat jij (als ondertekenaar van het briefje)  verantwoordelijk bent?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #357 Gepost op: 6 oktober 2011, 08:35:27
Ja,het is zo dat de alarmcentale vind dat wij wel kennis genoeg hebben omdat te kunnen beoordelen.

Als ik een bumper met ducktape heb vastgezet of een wiel aanloopvrij heb gemaakt met de mededeling indien nodig dat de ze naar een garage moeten rijden dan is dat geen probleem.
Als ik ook maar een beetje twijfel dan sleep ik hem af. Maar het komt ook voor dat de klant ondanks sterk afwijzen onze kant toch met de auto wil gaan rijden. Wij mogen hem dan niet tegen houden,maar laten hem dan wel hievoor tekenen en geven dit aan de alarmcentrale door. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Beetje berger heeft tegenwoordig namelijk best wel verstand van auto's. ;D

Eigenlijk hebben op de snelweg alleen nog maar een berger nodig, defecte auto's worden vakkundig met ducktape hersteld, plaatwerk wordt uitgebogen zodat het wiel weer vrij kan rond draaien. Ze schrijven vrijbriefjes uit dat je auto deugdelijk is, met handtekening zelfs. Kunnen jullie ook ff de gewonden naar het ziekhuisbrengen en brandjes blussen? Eigenlijk snap ik niet waarom jullie nog geen blauwe flits en knipperlampen hebben ondersteund door een luide 2-toon.
Wat ik me nog afvraag wie of wat is jullie alarmcentrale?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #358 Gepost op: 6 oktober 2011, 09:44:31
Nou, voor mij maakt bergernet een inschatting op zijn eigen vakgebied. Dat doen we allemaal, de avpk of een so wel of niet naar het ziekenhuis gaat, de agent of er wel of niet iemand aangehouden wordt, de brandweer ... Daar is niets mis mee, scheelt weer bijkomende kosten/tijd/ellende.
Digitaal onderzoek


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #359 Gepost op: 6 oktober 2011, 09:56:57
Tsjongejonge zeg. denken jullie nu echt dat ik iemand met een auto die teveel schade heeft door laat rijden. En ik verbuig geen plaatwerk hoor,vaak gewoon het binnenscherm van kunststof. Get gaat meer om een bumper die uit zijn bevestiging op het zijscherm is gebroken, een achterklep die niet meer op slot gaat. Ook gaat er altijd een garageadvies mee met de mensen.  Ja,ik acht mijzelf hier wel capabel voor. Het zijn deukjes die zelfs een leek als ongevaarlijk ziet. Beetje jeammer dat hier zo'n rare felle reactie op komt.

Als een broeder iemand met nekklachten of andere pijn weer op weg stuurt wordt toch ook niet aan zijn vakkennis getwijfeld. :-\