Die moeten er niet altijd zijn, die "gezond verstand uitzonderingen", maar continu blijven ageren tegen iets "wat niet volgens de regels der wet is" wat schiet jij daar mee op?
Zelfs met de beste wil ter wereld kun je in deze specifieke situatie wel blijven brullen dat het niet mag volgens de regels maar toch is het voor eenieder duidelijk, ook voor jou hoop ik, dat meerijden in dit geval de beste oplossing tot de eerst mogelijke optie om het voertuig voorbij te laten gaan. En dat gebeurt ook.
Elke situatie in het verkeer, die ons via youtube voorgeschoteld en besproken wordt, te betrekken op jezelf "als ik dat zou doen dan...." geldt niet alleen voor jou, maar voor iedereen die zich door de geldende verkeersregels beperkt voelt in zijn vrijheid op de weg als je dat afzet tegen wat anderen "met lampjes" misschien ietsjes meer mogen en kunnen.
Dat betekent niet dat zij dat doen expres om jouw te treiteren "zie eens wat wij mogen met ons gezond verstand" maar om ergens hulp te verlenen. Zodra jij dat ook zou doen, ergens je gezond verstand gebruiken om hulp te verlenen" zal er niemand wat van zeggen. Zodra jij met "ja het was rood maar ik keek goed uit" probeert te vergoeilijken met gezond verstand, tja, logisch dat je daar niet mee weg zal komen.