Die brandweerwagen kan volgens mij niet eens harder, want hij geeft niet te kennen dat ie wil passeren. Niemand wordt gehinderd, ik zie geen strafbare feiten in het filmpje.
Als de brandweerwagen zou willen passeren zou hij er sowieso korter opzitten. Nu zit daar een grote ruimte tussen, en zijn de snelheden redelijk gelijk. We kunnen dus conluderen dat de brandweervoertuigen de berger op sleeptouw mee nemen, en dan kan het bergingsvoertuig er beter tussenin rijden. Zo weten de overige weggebruikers zeker dat hij naar hetzelfde incident moet.
Maar waarom moeten er altijd "gezond verstand" uitzonderingen zijn? Ik word daar wat naar van...........
Er is altijd wel een (eigen) reden waarom "iemand" van de regels "mag" afwijken.
Als ik eens aangehouden word voor een overtreding heb ik al een boek vol met opmerkingen waaronder deze: "ik deed het met mijn portie gezonde verstand, dan mag het...."
Wat is je punt nu eigenlijk? Heb je uberhaupt al eens meegereden op een hulpverleningsvoertuig wat met prio ergens naar toe moest? Het zou je blik op zaken enorm verruimen, dan zou je zien wat hulpverleners mee maken als zij met prio1 ergens naar toe moeten.
Nu wordt er op een zeer nette wijze een berger mee genomen door 2 brandweervoertuigen, wat is daar het probleem van? Die berger zorgt er namelijk ook voor dat men sneller weer door kan rijden. Zou jij daar rijden met je auto kun je ook weer sneller door, of vindt je het geen probleem om een half uurtje langer moet wachten?