Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 74794 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #140 Gepost op: 4 januari 2017, 22:03:05
Denk dat NS dat trouwens niet zo leuk vind als je ziet hoeveel geld ze er in gestoken hebben. Krijgen we weer een landelijk organisatie die los geweekt word van NS -> gevolg, minder snel assistentie -> gevolg NS gaat nieuw BOA onderdeel oprichten om (H)C's te ondersteunen.

Exact het zelfde gebeurde met de spoorwegpolitie. NS politie -> KLPD, gevolg te weinig assistentie, want politie had andere prioriteiten en toen kwam NS S&V (tegenwoordig V&S). Gaan we weer hetzelfde geintje uithalen pffff :-X

Kortom een we zitten in een cirkel als dit daadwerkelijk gaat gebeuren.


STA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #141 Gepost op: 12 januari 2017, 08:41:11
Denk dat NS dat trouwens niet zo leuk vind als je ziet hoeveel geld ze er in gestoken hebben. Krijgen we weer een landelijk organisatie die los geweekt word van NS -> gevolg, minder snel assistentie -> gevolg NS gaat nieuw BOA onderdeel oprichten om (H)C's te ondersteunen.

Exact het zelfde gebeurde met de spoorwegpolitie. NS politie -> KLPD, gevolg te weinig assistentie, want politie had andere prioriteiten en toen kwam NS S&V (tegenwoordig V&S). Gaan we weer hetzelfde geintje uithalen pffff :-X

Kortom een we zitten in een cirkel als dit daadwerkelijk gaat gebeuren.

De ns maakt zich niet druk om geld, ns heeft geld zat. Ze doen het zelf namelijk, v&s past niet in hun service plaatje maar moet van de overheid.



Groet STA
Groet STA


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #142 Gepost op: 12 januari 2017, 16:51:51
Citaat van: STA link=msg=1473347 date=1484206871
De ns maakt zich niet druk om geld, ns heeft geld zat. Ze doen het zelf namelijk, v&s past niet in hun service plaatje maar moet van de overheid.

Groet STA

Je beweert dat NS eigenlijk helemaal geen BOA's wil maar dit door de overheid opgelegd is, zoja waarom heeft men toendertijd de spoorwegpolitie overgedragen aan de toenmalige KLPD (de huidige politie LE) en daarna besloten om BOA's te gaan opleiden die grotendeels exact takenpakket hadden van de spopo. Ik kan je het wel vertellen:

NS moest verzelfstandigd worden in de zin dat het onafhankelijk van de overheid was, daarom is NS toen opgesplitst in taaksector(NSVL, NS RIB, Railned en NS spoorwegpolitie) en marktsector(NS R, NS C, NS I, NS V & nedtrain). Omdat volgens de toenmalige overheid NS totaal geen nutsfunctie meer had werd de taaksector afgenomen later kwam ProRail hier uit en de spoorwegpolitie ging naar KLPD. Eventuele politie hulp moest van de KLPD of de regiokorpsen komen, maar omdat toen ook al de politiecapaciteit onvoldoende was en dus onvoldoende hulp ter plaatse kwam is in overleg met toenmalige ministerie van justitie besloten om Hoofdconducteurs te gaan opleiden tot BOA zodat ze zelf wat politiebevoegdheden kregen en later is er S&V (nu V&S) eruit gerold.

Dus kort gezegd, V&S is er voor NS(en andere vervoerders die assistentie nodig hebben) en word betaald door NS omdat de politie onvoldoende ruggensteun kon geven. Jij als NS'er moet dit zeker weten