Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 109851 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #140 Gepost op: 11 september 2008, 22:34:57
Kijk...moet er dan niet eens opnieuw gekeken worden op die bewuste plek...kan het maximum daar niet ietwat omhoog geschroeft worden? Soms rij ik door 30- zones, of over 50-wegen, evenals 60-zones  (zelfs op ''drukke'' momenten, spits) dat ik denk: als ik nog langzamer ga rijden, sta ik stil! Vooral sommige 50-en 60 zones; lange overzichtelijke wegen...


Lijkt me niet, twee fiets-suggestie stroken, verkeer twee kanten op en honderden uitritten ....
Er word dan ook regelmatig gelaserd danwel geflitst en dat leverd genoeg ''hoge'' score's op.

Het jammere is dat die bij ons niet meer aangeven als 99 km/pu. Hoogstens 2 cijfers. Dus de lol is er ook gauw weer af  ;)

Ach ja, is maar 69 km te hard in een 30 km zone hè ... Of 49 km in een 50 zone  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #141 Gepost op: 11 september 2008, 23:08:50
Lijkt me niet, twee fiets-suggestie stroken, verkeer twee kanten op en honderden uitritten ....
Er word dan ook regelmatig gelaserd danwel geflitst en dat leverd genoeg ''hoge'' score's op.


Ja en dan? Er wordt veel gecontroleerd, dus veel ''gescoord''? Sta je nu achter veiligheid, of ''scoren''?
Het levert veel CJIB-tjes op..

1. Het is veilig om daar wat harder te rijden.

2. Het is een ''hark-stekkie''...

Ik neig wederom naar punt 1. Er zijn duizenden woningen die grenzen aan 80km wegen. Links, rechts, links kijken. Pas dan oversteken. Zoals we het vroeger geleerd hebben.  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #142 Gepost op: 11 september 2008, 23:19:33
http://www.dumpert.nl/mediabase/236741/0430f0b2/motorbende_op_de_a2_richting_amsterdam.html

Zet daar je capaciteit op. Dan zou ik zeggen: Hulde.
Okee, dit is een extremiteit. Echter, neemt niet weg dat al dat personeel wat nu met flitsen en alles wat daarbij komt kijken gemoeid is, niet anders ingezet kan worden. 't Is maar een balletje hoor, wat ik opgooi. O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 12 september 2008, 00:11:22
Ja en dan? Er wordt veel gecontroleerd, dus veel ''gescoord''? Sta je nu achter veiligheid, of ''scoren''?
Het levert veel CJIB-tjes op..

1. Het is veilig om daar wat harder te rijden.

2. Het is een ''hark-stekkie''...

Ik neig wederom naar punt 1. Er zijn duizenden woningen die grenzen aan 80km wegen. Links, rechts, links kijken. Pas dan oversteken. Zoals we het vroeger geleerd hebben.  O0


Dat er veel gecontroleerd word en veel ´´hoge score's gescoord´´ worden betekend zeker niet dat je daar dan maar de snelheid om hoog kunt gooien.

Dat er dus veel hoge score's gescoord worden, betekend dus dat er mensen veel en veel te hard rijden, het is een ''binnen de bebouwde kom'' weg met een hoop bochten, een sloot en (zoals ik al zei) een hoop uitritten en twee fiets suggestie-stroken, en als ik het over ''hoge score's'' heb, dan doel ik dus echt op de 70+ snelheden.

Je kent deze situatie niet (daar ga ik van uit) en je weet niet precies hoe het beleid is qua Verkeershandhaving. Ik verwijs daarom terug naar eerdere posts van mij, waarin ik dat uitleg (iets over ongevallen en flitsen enzo ...)

Zet daar je capaciteit op. Dan zou ik zeggen: Hulde.
Okee, dit is een extremiteit. Echter, neemt niet weg dat al dat personeel wat nu met flitsen en alles wat daarbij komt kijken gemoeid is, niet anders ingezet kan worden. 't Is maar een balletje hoor, wat ik opgooi. O0

Volgens mij is er de afgelopen jaren enorm veel geld gestoken in de onopvallende (video) surveillance en word dat dus nog verder uitgebreid, feit is wel dat ''het opheffen'' van alle flitsteams de problemen niet oplost ;) (waar ga je dan de grens leggen?)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #144 Gepost op: 12 september 2008, 00:24:58
Kijk...moet er dan niet eens opnieuw gekeken worden op die bewuste plek...kan het maximum daar niet ietwat omhoog geschroeft worden? Soms rij ik door 30- zones, of over 50-wegen, evenals 60-zones  (zelfs op ''drukke'' momenten, spits) dat ik denk: als ik nog langzamer ga rijden, sta ik stil! Vooral sommige 50-en 60 zones; lange overzichtelijke wegen...

Of zet voor al dat geld wat die kasten en palen kosten een mooi, nieuw, knus buurthuis neer, of meerdere! Vooral in de steden...te beginnen bij A'dam..koppie thee, iemand?  :-X :P ::) ;D


Neehoor, er hoeft niet gekeken te worden naar de V-MAx.... ik heb mijn bijna-dood ervaringen al wel gehad de afgelopen periode...  Ik woon langs een doorgaande route voor vrachtwagens, auto's fietsers, heel veel kids op de fiets, en de weg is vrij smal....

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Gast

  • Gast
Reactie #145 Gepost op: 12 september 2008, 02:28:48
Kijk...moet er dan niet eens opnieuw gekeken worden op die bewuste plek...kan het maximum daar niet ietwat omhoog geschroeft worden?

Nee, dat kan niet

Citaat
Soms rij ik door 30- zones, of over 50-wegen, evenals 60-zones  (zelfs op ''drukke'' momenten, spits) dat ik denk: als ik nog langzamer ga rijden, sta ik stil!
Misschien moet je eens aandachtiger gaan kijken naar je denkproces dan!! Het verschil tussen 60km/u en stilstaan is 16.5 meter remweg namelijk......

Alle opgevoerde argumentaties en bewijsvoeringen ten spijt kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je, ondanks alle tegenargumenten, koste wat kost wilt blijven volhouden dat iedereen te langzaam rijdt en jij voorop.
Ik meen mezelf al eerder een uitspraak ontlokt te hebben in de trand van "regeltjes zijn alleen maar lastig, IK vind best dat IK harder rijden kan, IK weet Zelf het beste hoe hard IK hier ZOU kunnen rijden, IK bepaal zelf wel wat voor MIJ het beste is in MIJN autootje" en dat blijft sijpelen door al je berichten heen, vergeef me mijn interpretatie van je postings. Leren accepteren dat er regeltjes zijn, hoe "stom" ze ook voor je lijken, schijnt een harde opgave te zijn als ik uit al je berichten de kern van je boodschap denk te kunnen halen.
Waarom blijf je nu volharden in de mening dat de snelheidslimieten eigenlijk onzin zijn? Wat is de toegevoegde waarde van de verkeers-deelname om harder dan toegestaan te willen rijden? Schijt hebben aan regels? De kick van het hard rijden? De illusie dat je het toch wel beter weet dan de borden langs de kant van de weg? Wat maakt nou dat je persé blijft ageren tegen alle opgevoerde argumenten die pleiten vóór handhaving van de snelheden?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #146 Gepost op: 12 september 2008, 07:36:17
Alle opgevoerde argumentaties en bewijsvoeringen ten spijt kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je, ondanks alle tegenargumenten, koste wat kost wilt blijven volhouden dat iedereen te langzaam rijdt en jij voorop.


Dan moet je nog maar eens goed lezen. Ik blijf volhouden dat we te ver doorschieten v.w.b. verkeershandhaving, we spekken de staatskas meer dan dat we met veiligheid bezig zijn.
Regeltjes zijn er om je aan te houden ja. Maar soms moet je reeds vastgelegde regeltjes herzien. Kan geen kwaad hoor..

En laat ik NOGMAALS benadrukken dat ik verkeershandhaving toejuich, want daar lees je mij iets te gemakkelijk overheen, Chevy!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #147 Gepost op: 12 september 2008, 08:10:44
Verder probeer ik hier een levendige, leuke discussie gaande te houden. Maar met jouw interpretaties, ik zou haast zeggen hokjesgeest, dreigt dat verloren te gaan. In eerdere postings van mij vind je veel antwoorden op je vragen, Chevy_Van.

Wat is de toegevoegde waarde van de verkeers-deelname om harder dan toegestaan te willen rijden? Schijt hebben aan regels? De kick van het hard rijden? De illusie dat je het toch wel beter weet dan de borden langs de kant van de weg? Wat maakt nou dat je persé blijft ageren tegen alle opgevoerde argumenten die pleiten vóór handhaving van de snelheden?


Z.s.m. van A naar B? En nee, geen illusies, absolute zekerheid! Als ik op matrixborden ''70'' zie staan, op een zeer rustige snelweg, 2 of meer baantjes, waar NIET gewerkt wordt...Dan weet ik zeker dat ik het beter weet als diegene die die snelheidsbeperking heeft ingesteld, op DAT moment.Zo zijn al meer voorbeelden, wederom wijs ik je op eerdere postings.
Ik blijf ageren, (ik noem het liever mijn onvrede uiten, mening ventileren) omdat ik mij niet zomaar bij opgelegde regels neerleg. Ik wil graag het waarom van iets weten. Misschien dat dat wel in jouw aard zit? Dat respecteer ik en ik probeer jou niet in een hokje te stoppen, wat jij echter wel bij mij probeert. Je doet nou net of ik een of andere mafketel ben die maar wat rondscheurt op 's lands wegen. Sorry, maar ik heb veiligheid hoog in het vaandel staan, en zeker ook op 's lands wegen! Ik hou me aan snelheden (geen forse overschrijdingen) en ik hou me aan de regels. En op gevaarlijke stukken moet er ook gehandhaaft worden. Wat ik hier probeer duidelijk te maken, is dat het ook anders kan, althans, veel dingen wel.

Rest mij nog aan toe te voegen, dat ik v.w.b. een aantal gevallen mijn mening al heb bijgesteld, zie eerdere posting. En zo bewijst dit topic toch weer zijn nut. Ik let nu juist NOG meer op het voetje op het gaspedaal. (mede dankzij postings van jvo en een aantal argumenten van Jerommeke  ::) )


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #148 Gepost op: 12 september 2008, 08:57:25
Dat er veel gecontroleerd word en veel ´´hoge score's gescoord´´ worden betekend zeker niet dat je daar dan maar de snelheid om hoog kunt gooien.

Dat er dus veel hoge score's gescoord worden, betekend dus dat er mensen veel en veel te hard rijden, het is een ''binnen de bebouwde kom'' weg met een hoop bochten, een sloot en (zoals ik al zei) een hoop uitritten en twee fiets suggestie-stroken, en als ik het over ''hoge score's'' heb, dan doel ik dus echt op de 70+ snelheden.

Je kent deze situatie niet (daar ga ik van uit) en je weet niet precies hoe het beleid is qua Verkeershandhaving. Ik verwijs daarom terug naar eerdere posts van mij, waarin ik dat uitleg (iets over ongevallen en flitsen enzo ...)

Volgens mij is er de afgelopen jaren enorm veel geld gestoken in de onopvallende (video) surveillance en word dat dus nog verder uitgebreid, feit is wel dat ''het opheffen'' van alle flitsteams de problemen niet oplost ;) (waar ga je dan de grens leggen?)

Okee, ik stel me deze situatie voor en ik kan me volledig vinden in handhaving aldaar.  O0

Waar ga je de grens leggen...goeie vraag.  Vaste palen neerzetten? Krijg je weer ''remmers en optrekkers''. En drempels zijn slopend voor je auto. Flitsteams moeten blijven bestaan dus! Alle voertuigen begrenzen?  ;D Ik weet 't niet ....


Gast

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 12 september 2008, 11:27:45
Verder probeer ik hier een levendige, leuke discussie gaande te houden. Maar met jouw interpretaties, ik zou haast zeggen hokjesgeest, dreigt dat verloren te gaan. In eerdere postings van mij vind je veel antwoorden op je vragen, Chevy_Van.

Zo heb ik mijn interpretaties, en jij de jouwe. Daar is niks mis mee hoor, jij mag interpreteren wat je wilt, ik zie geen leuke levendige discussie maar een voortdurend terugkerend betoog dat het best allemaal wel harder kan. Nogmaals, ik heb mijn interpretaties, jij de jouwe en dat mag. Ik gaf zelfs al aan "vergeef me MIJN interpretaties", zelfs als je je daarin niet kunt vinden dan nog zie ik het zo!

Je zegt dat ik nu net doe alsof jij één of andere mafketel ben die over 's lands wegen scheur maar dat beweer ik niet, dat is echt je eigen vertaalslag!!
Verschillende meningen mogen altijd en kunnen ook naast elkaar bestaan! Daar is een forum voor. Als jij je niet kunt vinden in mijn interpretatie dan is daar niks mis mee, niks is fout, ook jouw interpretatie van mijn reacties niet.
Chapeau dat je ook aangeeft dat je je mening al hebt bijgesteld op een paar punten! O0