Jij wil een levendige discussie.
Kan ik in komen, maar zelfs voor mij komt er een moment dat ik toch een beetje gebrek aan leesstof ga produceren.
Waarom?
Omdat ik al mijn kruit verschoten heb. Dat in combinatie met iemand die volhard in zijn gelijk, maakt de discussie er echt niet levendiger op.
Ik heb in deze discussie geen zin meer.
Een auto frontaal tegen een boom zetten met je kind achterin, in een 30 kilometer zone wegens vers gestort grind, sorry, dan reed je dus geen dertig.
's Nachts uit de bocht vliegen op de A7, over het talud en de Westfriesevaart suizen ( da's een straffe 150 meter vlucht) dan reed je dus geen 120.
Speed kills. Met nadruk op ..
Maar voorbeelden als dit doen mensen die steeds maar weer die envelop op de deurmat vinden kennelijk niets. Die zien kennelijk niet genoeg harde voorlichtingsfilmpjes en kunnen dus ook nog steeds de boetes betalen. Iets in mij zegt dat matrixbordjes met smileys dat soort jakkeraars echt niet bereikt.
Dan blijft er dus voor die mensen helaas maar 1 ding over: zelf betrokken raken bij een aanrijding waarbij er dus weer te hard werd gereden. Maar dat is geen optie. Simpelweg omdat die kosten voor de samenleving niet opwegen tegen het te verwachten resultaat.
Ik sluit mijn bijdrage in deze discussie - met datgene wat ik op pagina 2 geschreven heb - af. En daar sta ik nog steeds achter.
Er moeten juist veel meer flitskasten komen!
Wat mij betreft op elke provicialeweg met een baanvak langer dan 2 kilometer gewoon standaard trajectcontrole invoeren, er moeten veel meer camera-auto's komen en nog meer lasergun-controles. En daarbij moeten de boetes wat mij betreft met 100% verhoogt worden.
Te hard rijden/ te weinig afstand houden is nog altijd een van de grootste oorzaken van ongelukken op de weg. Dat voorkomen scheelt mij als belastingbetaler al een hele boel geld.
Alleen mensen die te hard rijden, pak je op deze manier.
Wie gewoon zijn gaspedaal normaal gebruikt, zal hier niet mee zitten. Hardrijders moeten gewoon eens leren om op tijd te vertrekken. Altijd maar dat gezanik over een paar kilometer te hard en een bon! Je rijdt dan geen paar kilometer (is dus 2) te hard, het zijn er al gauw een kilometer of 5 - 6.
De hardrijder heeft zijn voet op het gaspedaal, niet de flitskast of controlerende agent.
Zoals Palmpie al zei: If you can't do the time , don't do the crime.