Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 109693 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Flitspaal helpt fiscus

Hark hark hark....of kan iemand hier ook een draai aangeven, dat het de verkeersveiligheid ten goede zou komen? Ben benieuwd...

Citaat
Ja... met statistieken kun je alles bewijzen  hoeveel drukker is het geworden in die 5 jaar? misschien dat het zonder die flitspaal wel vaker fout gegaan was....

Wat is dat, jvo? Speculatie!!  ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Nee, hoor.

Dit is gewoon het bestrijden van misdadig gedrag. We hebben het hier niet meer over snelheidsovertredingen maar van die yuppies in vette leasebakken die gewoon hun afdracht niet betalen. Witteboorden criminaliteit dus. Gasten die meer krijgen dan ze verdienen en ons durven te benadelen met hun onverantwoorde gedrag.

Enig idee waarom jij, Dinges straks op de nul lijn zit? Omdat de overheid nog niet genoeg bijmekaar geharkt heeft om de ambtenaren knap te betalen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168

Enig idee waarom jij, Dinges straks op de nul lijn zit? Omdat de overheid nog niet genoeg bijmekaar geharkt heeft om de ambtenaren knap te betalen.

Voorlopig stijgen we dit jaar weer, dus ik maak me nergens druk om. En moet het sowieso hebben van de TOD.  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
*Kuch* *Kuch*

Verkeersofficier Spee weggepromoveerd

SOESTERBERG, dinsdag -  Koos Spee vertrekt als landelijk verkeersofficier en krijgt een bestuursfunctie bij de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Justitie. Gisteren kondigde Spee volkomen onverwacht zijn afscheid aan tegenover de ruim zeventig werknemers van zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM).

Hoewel de 62-jarige zelf geen commentaar geeft, zou hij volgens zijn personeel niet gelukkig zijn met de ommezwaai in de herfst van zijn carrière. Spee, door vriend en vooral vijand ook wel de 'flitspaalofficier' genoemd, was liever tot zijn pensioen bij het Bureau Verkeershandhaving gebleven.

Geheimzinnig

Over de redenen voor het plotselinge vertrek van Spee naar Den Haag wordt geheimzinnig gedaan. In de wandelgangen van het BVOM heet het dat de onder zijn mensen zeer populaire officier is weggepromoveerd, maar de lezing van het parketgeneraal is dat door reorganisaties bij het openbaar ministerie de functie beneden zijn stand zou worden.

De laatste maanden van 2008 was Koos Spee met ziekteverlof thuis vanwege een dubbele herniaoperatie. Na terugkomst op het kantoor in Soesterberg kreeg hij te horen dat zijn plaatsvervanger, Peter Muijen, de functie van hoofd BVOM voortaan zou bekleden. Spee, ooit bakkersknecht, hovenier en politieagent, startte in 1998 als landelijk verkeersofficier het Bureau Verkeershandhaving met vijf mensen.

Door zijn kruistocht tegen snelheidsovertredingen en 'zero tolerance'-beleid werd hij al snel de bekendste en meest gehate officier van justitie van het land. Het aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen steeg onder zijn bewind van vier miljoen in 1998 tot bijna twaalf miljoen vorig jaar. Het aantal verkeersdoden daalde in diezelfde periode van ruim 1200 tot 799, volgens velen mede dankzij de strategie van Spee. Een woordvoerder van het BVOM laat weten dat de voormalig landelijk verkeersofficier zijn rol in het tv-programma Wegmisbruikers van SBS zal blijven vervullen.


Toch aardig werk gedaan, eerlijk gezegt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Tja, toch 400 doden minder. In 10 jaar tijd...Maarrrr;

-auto's zijn veel veiliger geworden
-zeer veel 30km-zones als paddestoelen uit de grond geschoten (goeie zaak, bij scholen etc)
-brommers mogen op veel plaatsen niet meer op fietspaden razen (ingevoerd, ook in zijn periode)
-het puntenrijbewijs is ingevoerd
-zo'n beetje alle nieuwe auto's hebben ABS, kooicontructies, sensoren en noem alles maar op.

Er zitten dingen tussen die daadwerkelijk bijdragen aan een grotere veiligheid. (allemaal zo'n beetje)

Maar hoe groot zou nou het aandeel zijn van die flitspalen? En trek daar het aantal ongevallen ontstaan door die flitspalen maar af.  

*kuch*kuch*  ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Draai het eens om.

Hoeveel meer doden zouden er WEL zijn gevallen zonder de acties van de Groot-Inquisitor Spee...?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik geef het zo langzamerhand op. Laat je maar voorliegen, als je dat zo graag wilt. Ik vorm mijn eigen mening, na kennis te hebben genomen van tal van feiten omtrent het flitsfenomeen. Tuurlijk dragen ze links en rechts bij aan de veiligheid omdat zo hier en daar de impact wat minder is, omdat men rustig rijdt. Prachtig natuurlijk, maar het valt mijns inziens in het niet bij het ''grotere doel'', die deze palen dienen.
Het hoofddoel is harken! Geld binnenharken.

Ik hoop dat het tegendeel ooit definitief zal worden bewezen, d.m.v. onpartijdig, degelijk onderzoek. Dat ik er naast zit... ::)
We hebben nu genoeg cijfertjes en statistieken gezien, maar alles is te relativeren en te bediscussiëren, al dan niet met feiten. Al met al kan ik stellen dat het hoofddoel van de flitspalen staatskas vullen  is. Overigens wordt dat door steeds meer ambtenaren toegegeven, openlijk..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dan ga ik wederom jouw de ultieme oplossing geven om het harken middels flitspalen tegen te gaan:

Hou je aan de snelheid.

Simpel, toch?

Als iedereen dat zou doen, dan kosten flitspalen op de langere termijn meer geld dan dat ze opleveren en dan verdwijnen ze vanzelf.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Al met al kan ik stellen dat het hoofddoel van de flitspalen staatskas vullen  is. Overigens wordt dat door steeds meer ambtenaren toegegeven, openlijk..
Mooi verhaal. De gemiddelde ambtenaar weet er wat dat betreft niets meer of minder van dan de gemiddelde Nederlander. Er is maar één instantie die weet waarom we zoveel flitspalen hebben: het kabinet. Die beslissen dat namelijk, niet de politieagent op straat.
Wout