Dan ga ik wederom jouw de ultieme oplossing geven om het harken middels flitspalen tegen te gaan:
Hou je aan de snelheid.
Simpel, toch?
Als iedereen dat zou doen, dan kosten flitspalen op de langere termijn meer geld dan dat ze opleveren en dan verdwijnen ze van zelf.
Nee, helaas. Het leeuwendeel dat wordt geflitst, rijdt niet willens en wetens te hard. Ze letten op het overige verkeer. Vaak krampachtig, met de kin zowat op het dashbord, 2 handjes stevig aan het stuur. Het zijn die ''tientjesboetes'' die mij het meest dwarszitten. Duizenden mensen per dag, die eventjes een straatnaam zoeken, extra alert zijn op drukke stukken, dat ene kind op de stoep in de gaten houden, even spiegelen, en hoppa, *FLITS* voor je het weet rijd je net ff te hard en ben je zonder dat je dat wil, donateur aan de staatskas. Het is gewoon een achterbakse manier van geld binnenhalen. En dat men durft te schermen met dubieuze statistieken is helemaal erg. Eigenlijk over de rug van verkeersslachtoffers. Schande.
En ik hou mij over het algemeen aan de snelheid. En ik rij niet krampachtig, ik rij veel motor en auto. En toch, zo eens in de zoveel tijd, ligt er een CJIB-tje van 2 tientjes op de mat. (53km/pu, 61 km/pu) Op dat moment had ik n.a.w. even mijn volle aandacht nodig bij een verkeerssituatie, en keek ik heel eventjes niet op mijn teller. Meestal zie ik de statiefjes en palen op tijd staan. Heb ik de verkeersveiligheid in het geding gebracht? Ben ik roekeloos geweest? Nee, maar toch moet ik doneren!
Vegeet niet, dit gebeurt duizenden malen per dag. Tel uit je winst. En dan durven schermen met ''het is voor uw eigen veiligheid''?
Let op, steeds meer auto's krijgen / hebben nu cruisecontrol, dus gaat men het ergens anders binnenharken. Het rekeningrijden komt er al aan. En er komen nog wel wat maatregelen.