Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108537 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 12 september 2009, 21:03:55
Nou inderdaad, we kunnen dan wel wat extra wagens  en personeel gebruiken met die extra verkeersongevallen. Die zullen er zeker komen, men wordt toch niet gecontroleerd. Nog meer cowboys op de weg. Prima plan!

Daar ga je weer! Het echte werk ligt op de plank! Zodra in Holland aangiftes direct worden opgenomen, terugkoppelingen naar s.o.'s worden gegeven, zowel kleine als grote criminaliteit daadkrachtig wordt opgepakt en afgehandeld, gaan we weer vingertje wijzen naar jan met de pet die stiekem te hard rijdt....goed?

Nee niet goed, want jij denkt daar anders over... ::)

P.s; ongevallen beveiligen kunnen we allemaal, blijkbaar. Gelet op de rol van RWS en andere regelaars...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 12 september 2009, 21:13:08
Aanvullend:

Als al dat ''tikwerk'' nou eens uit handen wordt genomen? Door bv. het gros van de flits-enallesdaaromheen-gepeupel?

Voorbeeld:

Aanhouding, strafbaar feit en/of misdrijf.

Binnen brengen, bijzonderheden doorgeven, en hop, weer op patrouille....

Dus niet uren kwijt zijn aan tikwerk, nee, terug de straat op. Daar waar je gewenst bent.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 12 september 2009, 21:17:00
Daar ga je weer! Het echte werk ligt op de plank! Zodra in Holland aangiftes direct worden opgenomen, terugkoppelingen naar s.o.'s worden gegeven, zowel kleine als grote criminaliteit daadkrachtig wordt opgepakt en afgehandeld, gaan we weer vingertje wijzen naar jan met de pet die stiekem te hard rijdt....goed?

Nee niet goed, want jij denkt daar anders over... ::)

P.s; ongevallen beveiligen kunnen we allemaal, blijkbaar. Gelet op de rol van RWS en andere regelaars...

Verkeershandhaving is een taak van de politie. Valt ook onder het 'echte' werk. Het gaat overigens niet om ongevallen beveiligen, maar noodhulp. Verkeersregeleaars en RWS kost de staat overigens ook geld. Dus ja, in dat opzicht maakt het weinig uit.

(pas op stiekem= in meerdere regios worden juist verkeerscontroles'ss gehouden ter preventie van criminaliteit. Scooterrijders uit de anonimiteit halen ivm veel overvallen en diefstallen. Patserproject etc.)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #283 Gepost op: 12 september 2009, 21:19:34
En die mobiele flitsers dan? Iedere dag hoor je op de radio een giga-lijst van locaties waar men staat te harken.

Lijstje mobiele flitsers in gebieden die ik ken:

A4 thv knooppunt de Hoek, veel ongevallen door combi te hoge snelheid en in-uitvoegend verkeer
A5 (geheel), veel ongevallen door te hoge snelheid
N205 (Drie Merenweg) veel voertuigen ter water o.a. door te hoge snelheid (in bochten)
N201 (geheel), veel zware / dodelijke ongevallen in het verleden, laatste tijd relatief rustig
N231 (geheel) vorig jaar 8 doden bij verkeersongevallen (o.a. door combinatie van te hoge snelheid en vrachtverkeer)

Tsja, dat zo'n flitser ook de ''3/4'' km gevallen pakt, dat gebeurd.

Enig idee hoeveel tijd de gemiddelde diender bezig is met het afhandelen van een verkeersongeval (met licht letsel) en twee betrokken partijen?

- Ter plaatse: 1 uur
- Op het bureau 1 uur (dossier en papierwerk)

Dan bij een ongeval met zwaar / dodelijk letsel

- Ter plaatse: minimaal 4 man (+ OVD-P), later stadium 2x VOA x minimaal 2 uur
- Op het bureau 4 uur papierwerk, gemiddeld per persoon.

::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #284 Gepost op: 12 september 2009, 21:21:45
Aanvullend:

Als al dat ''tikwerk'' nou eens uit handen wordt genomen? Door bv. het gros van de flits-enallesdaaromheen-gepeupel?

Voorbeeld:

Aanhouding, strafbaar feit en/of misdrijf.

Binnen brengen, bijzonderheden doorgeven, en hop, weer op patrouille....

Dus niet uren kwijt zijn aan tikwerk, nee, terug de straat op. Daar waar je gewenst bent.

Aanvulling op de aanvulling.  ;) Zo werkt de politie in de stad Utrecht al. Aanhouden, overbrengen, PV aanhouding tikken (paar minuten) en de straat weer op. Ideaal hoor. PV- bevindingen kunnen later in een verloren uurtje nog wel getikt worden. Zouden ze wel vaker mogen doen. Maar ja, dan moet je de tijd vullen als agent zijnde? Niet overal stikt het van de boeven. Verkeerscontrole misschien?  :P

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 12 september 2009, 21:36:02
Heren,

Ik begrijp, dat zoals het er nu naar uit ziet, eigenlijk alles tip-top is?  ::)

Dan wil ik ook nooit meer een agent horen klagen....

En dan kan ik ook wel al die Nederlandse ''True-Crime'' boeken wegsmijten. En al die getuigenverklaringen, verslaggevers, het hele circus eromheen, niet meer serieus nemen.

Laat ik dan ook al die uitzendingen van Petertje R. de V. maar vergeten. Ook die meest recente met die gejatte motor, waar geen hond op reageerde.
Maar wel personeel laten laseren, dat dan weer wel...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #286 Gepost op: 12 september 2009, 21:37:51

(pas op stiekem= in meerdere regios worden juist verkeerscontroles'ss gehouden ter preventie van criminaliteit. Scooterrijders uit de anonimiteit halen ivm veel overvallen en diefstallen. Patserproject etc.)

En dit juich ik dan weer toe.  O0

Nogmaals; ik snap het allemaal wel, maar het doet een beetje zeer, mij er zomaar bij neer te leggen.

Maar hoe leg je het Jan met de Pet uit?

Het kan gewoon niet. Er schort veel te veel....maar ik geloof dat ik tegen een muur zit te tikken....

7194

• Senior gebruiker
Reactie #287 Gepost op: 12 september 2009, 21:40:19
Ik begrijp, dat zoals het er nu naar uit ziet, eigenlijk alles tip-top is?  ::)
Nee, dat zeg ik niet.  ;) Maar ipv geld wegsnoepen bij één deel van de politie en het naar het andere laten stromen is geen oplossing! Draai het geldkraantje eens op andere voorzieningen dicht en stop dat eens bij de politie op de gebieden die onder druk staan.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 12 september 2009, 21:42:23
maar ik geloof dat ik tegen een muur zit te tikken....

Dan hebben we beiden het zelfde gevoel.  :P

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #289 Gepost op: 12 september 2009, 21:44:09
Nee, dat zeg ik niet.  ;) Maar ipv geld wegsnoepen bij één deel van de politie n het naar het andere laten stromen is geen oplossing! Draai het geldkraantje eens op andere voorzieningen dicht en stop dat er eens bij....

Ook dat roep ik reeds langere tijd!

En ik ken wel wat geldstroompjes, die afgeknepen kunnen worden. Maar dat hou ik wijselijk voor me...

Wat ik zeg is dit: iets minder handhaving, maar iets meer (kleine) criminaliteit aanpakken. Dat is wat de burger wil...dat is wat de maatschappij leefbaarder maakt. En kan het geld (helaas) niet elders vandaan komen, dan maar binnen de eigen organisatie......

Maar nee, men blijft kiezen voor ''pesten'', lees: harken. Want dat levert op. Iemand z'n fiets terugbezorgen levert niets op. En zo is het. kunnen jullie niets aan doen, maar zo is het gewoon. Aangifte doen van mishandeling: nooit meer wat van horen. Inbraak? Nooit meer wat van gehoord...Auto vernield? Trek maar een nummertje... Helaas pinda-boter.