Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #290 Gepost op: 12 september 2009, 21:51:07
Ook dat roep ik reeds langere tijd!

En ik ken wel wat geldstroompjes, die afgeknepen kunnen worden. Maar dat hou ik wijselijk voor me...

Wat ik zeg is dit: iets minder handhaving, maar iets meer (kleine) criminaliteit aanpakken. Dat is wat de burger wil...dat is wat de maatschappij leefbaarder maakt. En kan het geld (helaas) niet elders vandaan komen, dan maar binnen de eigen organisatie......

Maar nee, men blijft kiezen voor ''pesten'', lees: harken. Want dat levert op. Iemand z'n fiets terugbnezorgen levert niets op. En zo is het. kunnen jullie niets aan doen, maar zo is het gewoon. Helaas pinda-boter.

Op de ene plek verslappen brengt gewoon later weer meer werk met zich mee, er moet niet op het ene plekje minder gedaan worden en op het andere plekje meer.

Het jammere is altijd dat er gezegd word dat controle's zomaar ergens neer worden gezet, echter word er altijd gekeken naar een bepaald traject en de historie daarvan. Controleren op wegen waar nooit iets gebeurd komt weinig voor ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #291 Gepost op: 12 september 2009, 21:57:07
Controleren op wegen waar nooit iets gebeurd komt weinig voor ;)

Kijk, stapje voor stapje. Het gebeurt dus wel. En jij vind dat weinig, maar ik vind dat landelijk gezien erg veel...

Kwestie van interpretatie, blijkbaar... ::)

Als ik van Roterdam naar Twente rij en ik kom in anderhalf uur tijd 2 a 3 keer een controle (flitser, mobiel) tegen, dan vind ik dat veel.
Dan hebben we het namelijk over 1 traject, 1 trajectje van de velen in Nederland. Vervolgens hoor je de meldingen (die bekend zijn!) op de radio en besef je: bijna op ieder lang traject wordt je gecontroleerd.

Wat is nou gewenst? Al dat personeel (of ander) inzetten t.b.v. kleine criminaliteit, of meten dat ik 10 km te hard rij, op een snelweg die daar veilig voor is?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #292 Gepost op: 12 september 2009, 23:25:49
Hoe hypocritet van die burger...

Ze eist handhaving en respect voor het gezag, maar zodra zij langs de kant van de weg staat voor de preek en de prent of de fanmail van het CJIB op de deurmat ploft....

Flauw.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #293 Gepost op: 12 september 2009, 23:34:55
Amen DB....

maar ja waag het niet om mij aan te spreken... want die regels gelden natuurlijk niet voor mij.....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #294 Gepost op: 12 september 2009, 23:55:07
Hoe hypocritet van die burger...

Ze eist handhaving en respect voor het gezag, maar zodra zij langs de kant van de weg staat voor de preek en de prent of de fanmail van het CJIB op de deurmat ploft....

Flauw.

Puur kwestie van verdeling van het belastinggeld.

A. Harken.
B. Misdaadbestrijding.

Simpeler kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #295 Gepost op: 13 september 2009, 00:00:18
Puur kwestie van verdeling van het belastinggeld.

A. Harken.
B. Misdaadbestrijding.

Simpeler kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

Ik denk dat het iets genuanceerder ligt dinges....

verkeershandhaving gebeurd over het algemeen door VHT's en die hebben niet zoveel te maken met de misdaadbestrijding.... Echter de politie zou wat meer met zijn core-0business bezig moeten houden... en dat is boeven vangen... geen geleuter door schoolklasjes te gaan voorlichten etc etc etc.. maar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #296 Gepost op: 13 september 2009, 00:02:49
Maar waar haal jij de illusie vandaan dat als men stopt met verkeershandhaving de misdaad bestreden kan worden?

Ik zie namelijk het 1 niet los van het ander. Een hanggroep die overlast veroorzaakt kun je een mooie preek tegen afsteken of vrolijk gaan schrijven voor rijden zonder helm, verzekering, etc. etc.

En de blauwe meetbuisjes mogen me terecht wijzen als het niet zo is, maar volgens mij vangt men ook wel eens een leuke bijvangst bij een verkeerscontrole.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #297 Gepost op: 13 september 2009, 00:33:27
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt dinges....

verkeershandhaving gebeurd over het algemeen door VHT's en die hebben niet zoveel te maken met de misdaadbestrijding....

Hoeveel geld gaat naar VHT's?

En waarom> waarom niet naar de door jouw genoemde core-business?

Maar waar haal jij de illusie vandaan dat als men stopt met verkeershandhaving de misdaad bestreden kan worden?

Heb je mij nooit horen zeggen!

Ik zeg: dat (te) kleine potje geld, zal helaas niet meer gaan worden. Waarom dan niet spenderen daar waar het nodig is?

Dat af en toe een visje wordt gevangen tijdens een controle....da's mooi meegenomen. Voor de rest: zie berichten elders in dit topic...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #298 Gepost op: 13 september 2009, 00:37:45

En de blauwe meetbuisjes mogen me terecht wijzen als het niet zo is, maar volgens mij vangt men ook wel eens een leuke bijvangst bij een verkeerscontrole.

En wat versta jij onder ''bijvangst''?

Een leuke vangst, opdat het volk verlost is van een overlastgever, een draaideurcrimineel?

Of bijvangst als in: heej, heeft boetes openstaan, belastingakkefietje links en rechts,  KASSA......(altijd maar kassa....want dat is wat telt, blijkbaar?)

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #299 Gepost op: 13 september 2009, 01:07:53
Of van die gasten met - ik noem maar iets triviaals - een lijk in de kofferbak...

Of iemand die nog een paar jaar te goed heeft op jouw en mijn kosten...

Ook dat gebeurt.