De wegen die ik ken, waar regelmatig aan snelheidscontrole“s worden gehouden zijn (bijna allemaal) wel degelijk een stuk veiliger geworden, ik praat dan over 50, 60, 70 en 80 kilometer wegen.
Ik ben ook voorstander van het uitbreiden van roodlicht camera's (dat hoeft denk ik geen uitleg).
Maarre, bekeuren voor gordel, helm en alle andere dingen is dan ook onzin?
Nee, natuurlijk niet! En hier en daar een snelheidscontrole is ook allemaal prima. Ik sta (vrijwel) volledig achter verkeershandhaving. Maar soms heb je gewoon van die dagen, dat je druk genoeg bent, ook in je hoofd. Je moet nog van alles doen, en ongemerkt rij je harder als toegestaan. Ik noem het ''burgertje pesten''. En dat agenten aan hun quotum (?) moeten komen, is al helemaal absurd! Schrijven omdat men MOET schrijven. Dat is dus niet met je gezonde verstand beoordelen of iemand al dan niet de verkeersveiligheid in het geding heeft gebracht.
Met hoeveel procent is de fileconcentratie ook alweer toegenomen, na het invoeren van die 80km-zones, trajectcontroles, met name in de Randstad? En dat zou beter zijn voor het milieu? De automobilist wordt steeds verder uitgeknepen, en flitsen hoort daarbij.
Trouwens, hoe vaak zie je gevaarlijke situaties op de weg, als mensen ineens zo'n statiefje zien staan, in de berm? Hoeveel ongelukken gebeuren daar door?
Binnen de bebouwde kom vind ik het veel nuttiger, dat dan weer wel, en bv op woonerfjes, met kinderen. Maar op de snelweg? Nee, pak dan de mensen die willens en wetens hun gaspedaal intrappen en fors te hard rijden. Ik weet dat we in dit land met z'n allen hebben afgesproken dat je hier 100 mag en daar 120, maar ik erger me mateloos aan matrixborden die 90 of 70 aangeven op stukken waar geen drol aan de hand is. En dan het liefst een diender met statiefje verstoppen of met lasergun.