Boetes uitdelen waarvan somige bestuurders ze niet eens zien, maar door een secretarehebben zowiezo geen zin en het is ook nogeens een oneerlijke manier ten opzichten van mensen die elk dubbeltje moeten omkeren.
Volgens mij is er een scandinavisch land waarbij de boete aan de hand van het jaarinkomen wordt bepaald, dit lijkt mij een eerlijkere manier.
gaat in NL nooit gebeuren:
de rechters verbeuren wel een oud autootje ivm een overtreding maar een dikke vette jaguar niet voor dezelfde overtreding
omdat de straf dan niet in verhouding zal staan
wat die rechters dan even vergeten is dat de oude autootje even veel waard is voor diegene als de jaguar voor die egenaar
niet aankomen met die overtreding begaat die persoon met die oude auto zelf: dat doet die rijke persoon ook maar er wordt verschillend gestraft.
over verschillend gestraft worden: bij uitzendingen van blik op de weg e.d. wordt er regelmatig met verschillende maten gemeten: de een krijgt voor alle overtredingen een prent, de ander voor een aantal en nog een ander maar 1.
Ik zal niet zeiken als ik een prent krijg na het plegen van een overtreding. Ik ga wel zeiken als bij de halve straat de radio uit het dashboard verdwenen is en de aangiftes op de plank komen te liggen........wegens personeel te kort.
De salarissen die aan boa's of wat voor gasten dan ook wordt gegeven die kan ook naar politieagenten gaan.
helemaal mee eens maar het levert gewoon veel geld op voor de staatskas.
Een kale kip die die radio's steelt kost alleen maar geld en de schade wordt toch betaald door je eigen verzekering als je goed verzekert bent