Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 13 september 2009, 01:19:26
Of van die gasten met - ik noem maar iets triviaals - een lijk in de kofferbak...

Of iemand die nog een paar jaar te goed heeft op jouw en mijn kosten...

Ook dat gebeurt.

Nou, klamp je daar maar aan vast dan.

Ik constateer wel gewoon dat ''het geld'' beter verdeeld kan en moet worden...

Voor de laatste keer; handhaven moet. Iets met maatschappij, anders wordt het een bende, etcetera.

Mij hoor je ook niet piepen na een (verdiende) prent.

Maar, maar, maar, maar, maar....etc. zie eerdere postings.

Ik hou erover op. Althans, ik ga het proberen. Zelfs Braveheart werd moe... iedereen wordt moe. Vanaf nu ben ik een ''slapende cel''...

;D

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 13 september 2009, 10:02:07
Hoe hypocritet van die burger...

Ze eist handhaving en respect voor het gezag, maar zodra zij langs de kant van de weg staat voor de preek en de prent of de fanmail van het CJIB op de deurmat ploft....

Flauw.
niet alleen handhaving door middel van verkeerscontrole   (volgens mij zijn er hier dan meer Verkeerscontrole teams dan "echte" agenten.)
er is meer dan alleen verkeersovertredingen     zoals kleine criminaliteit, overlast, maar ook zichtbaar zijn voor de burger

Echter de politie zou wat meer met zijn core-0business bezig moeten houden... en dat is boeven vangen... geen geleuter door schoolklasjes te gaan voorlichten etc etc etc.. maar goed...

waarom bezig houden met boeven vangen?  waarom niet eerst met het proberen verkomen van "dat men boeven moet gaan vangen" dat kan bijvoorbeeld meer zichtbare politie (voorkomen is toch beter dan genezen?)
Je geeft ook aan "geen geleuter op scholen" maar hoe moet de agent dan vertellen dat hij/zij geen "boeman"is
want dat wordt door iemand gezegd dat de kinderen worden opgevoed door de ouders met de mededeling dat agenten boemannen zijn............
en die agent die op school komt kan misschien voorkomen dat iemand niet de criminele kant op gaat. Of wil je dat juist?? Zodat jij boeven kan vangen??

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #302 Gepost op: 13 september 2009, 14:32:52
Verkeershandhaving is een goede zaak als de nadruk niet meer ligt op het zoveel mogelijk scoren van prentjes, maar werkelijk bij het heropvoeden van bestuurders van voertuigen. Boetes uitdelen waarvan somige bestuurders ze niet eens zien, maar door een secretaresse worden overgemaakt, hebben zowiezo geen zin en het is ook nogeens een oneerlijke manier ten opzichten van mensen die elk dubbeltje moeten omkeren.
Volgens mij is er een scandinavisch land waarbij de boete aan de hand van het jaarinkomen wordt bepaald, dit lijkt mij een eerlijkere manier.
Ik ben benieuwt hoe de blauwe kant van dit forum daar over denkt.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Ik zal niet zeiken als ik een prent krijg na het plegen van een overtreding. Ik ga wel zeiken als bij de halve straat de radio uit het dashboard verdwenen is en de aangiftes op de plank komen te liggen........wegens personeel te kort.

De salarissen die aan boa's of wat voor gasten dan ook wordt gegeven die kan ook naar politieagenten gaan.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 13 september 2009, 16:03:16
Boetes uitdelen waarvan somige bestuurders ze niet eens zien, maar door een secretarehebben zowiezo geen zin en het is ook nogeens een oneerlijke manier ten opzichten van mensen die elk dubbeltje moeten omkeren.
Volgens mij is er een scandinavisch land waarbij de boete aan de hand van het jaarinkomen wordt bepaald, dit lijkt mij een eerlijkere manier.

gaat in NL nooit gebeuren:

de rechters verbeuren wel een oud autootje ivm een overtreding maar een dikke vette jaguar niet voor dezelfde overtreding
omdat de straf dan niet in verhouding zal staan
wat die rechters dan even vergeten is dat de oude autootje even veel waard is voor diegene als de jaguar voor die egenaar

niet aankomen met die overtreding begaat die persoon met die oude auto zelf:  dat doet die rijke persoon ook maar er wordt verschillend gestraft.

over verschillend gestraft worden: bij uitzendingen van blik op de weg e.d. wordt er regelmatig met verschillende maten gemeten: de een krijgt voor alle overtredingen een prent, de ander voor een aantal en nog een ander maar 1.

Ik zal niet zeiken als ik een prent krijg na het plegen van een overtreding. Ik ga wel zeiken als bij de halve straat de radio uit het dashboard verdwenen is en de aangiftes op de plank komen te liggen........wegens personeel te kort.

De salarissen die aan boa's of wat voor gasten dan ook wordt gegeven die kan ook naar politieagenten gaan.

helemaal mee eens  maar het levert gewoon veel geld op voor de staatskas.  
Een kale kip die die radio's steelt kost alleen maar geld en de schade wordt toch betaald door je eigen verzekering als je goed verzekert bent

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 13 september 2009, 19:08:23
dus boetes niet meer vaststellen op een bedrag maar op een percentage van je bruto inkomen..  ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #305 Gepost op: 13 september 2009, 19:12:35
dus boetes niet meer vaststellen op een bedrag maar op een percentage van je bruto inkomen..  ;)

Dat is effectief. Dat is tenminste t.b.v. de verkeersveiligheid!

Dinges

• Senior gebruiker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #307 Gepost op: 15 september 2009, 20:40:08
Dat is effectief. Dat is tenminste t.b.v. de verkeersveiligheid!

Dus, omdat ik als hardwerkende ondernemer vanaf me 16de hard in het bedrijf van mijn ouders heb gewerkt, nu nog elke werkdag om 5 uur mijn bed uit ga en het bedrijf heb overgenomen .... Moet ik maar meer geld betalen als iemand die zijn school niet heeft afgemaakt en nu met een uitkering thuis zit? ::)

(Ik doel overigens niet op de mensen die ontslagen zijn en niet meer aan de bak komen, maar aan de mensen die bijv. in de serie Probleemwijken te zien waren ''Ik houd niet van werken en werken niet van mij'')

::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #308 Gepost op: 15 september 2009, 20:50:23
Dus, omdat ik als hardwerkende ondernemer vanaf me 16de hard in het bedrijf van mijn ouders heb gewerkt, nu nog elke werkdag om 5 uur mijn bed uit ga en het bedrijf heb overgenomen .... Moet ik maar meer geld betalen als iemand die zijn school niet heeft afgemaakt en nu met een uitkering thuis zit? ::)

(Ik doel overigens niet op de mensen die ontslagen zijn en niet meer aan de bak komen, maar aan de mensen die bijv. in de serie Probleemwijken te zien waren ''Ik houd niet van werken en werken niet van mij'')

::)

Gelukkig staat die laatste regel tussen haakjes erbij.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #309 Gepost op: 15 september 2009, 20:57:38

Dat heb je scherp gezien!  O0
Het werkt, deze manier heeft zich al in Finland bewezen. Iemand met bakken geld lacht om een paar tientjes-boetes iedere maand. Ook om een paar honderdjes. Dus, zul je de strafmaat moeten aanpassen.

V.w.b. die doelgroep zijn tal van andere (disciplinaire) straffen te verzinnen, maar misschien dwalen we dan te ver af.

Specifieke gevallen vragen om specifieke maatregelen. Alles t.b.v. van verkeersveiligheid, toch?

Laat de groep die jij omschrijft lekker werken, taakstrafjes uitvoeren. Echte boefjes kunnen de bak in, verkeersovertreders (kale kippen) kunnen schoffelen e.d. Als je kijkt voor hoeveel strafbare feiten tegenwoordig taakstrafjes worden gegeven..... ::)