Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 109705 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #310 Gepost op: 15 september 2009, 21:08:20
Dus, omdat ik als hardwerkende ondernemer vanaf me 16de hard in het bedrijf van mijn ouders heb gewerkt, nu nog elke werkdag om 5 uur mijn bed uit ga en het bedrijf heb overgenomen .... Moet ik maar meer geld betalen als iemand die zijn school niet heeft afgemaakt en nu met een uitkering thuis zit? ::)

Als jij lacht om een "paar tientjes" boete dan wordt jij toch niet gestraft??  
Ook jij moet het in je portomonee voelen als jij een verkeersovertreding maakt waarom klasse verschil??


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #311 Gepost op: 15 september 2009, 21:21:06
Jongens en meisjes :niet schrikken.

Van mij mag dat Finse systeem best ingevoerd worden. Halen we waarschijnlijk nog veel meer aan boetes binnen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #312 Gepost op: 15 september 2009, 21:40:17
Jongens en meisjes :niet schrikken.

Van mij mag dat Finse systeem best ingevoerd worden. Halen we waarschijnlijk nog veel meer aan boetes binnen.



De meeste bekeuringen die met de hand worden uitgeschreven zijn volgens mij 90% oudere voertuigen (hands-free bellen als uitzondering), APK,verzekering, gordel, banden, verlichting etc. komt bijna niet voor bij goed onderhoud en nieuwe voertuigen en dus mensen die (in jullie ogen) ''geld'' hebben
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #313 Gepost op: 15 september 2009, 21:47:13
De meeste bekeuringen die met de hand worden uitgeschreven zijn volgens mij 90% oudere voertuigen (hands-free bellen als uitzondering), APK,verzekering, gordel, banden, verlichting etc. komt bijna niet voor bij goed onderhoud en nieuwe voertuigen en dus mensen die (in jullie ogen) ''geld'' hebben

Maar wat is er feitelijk op tegen? Alles loopt toch via JIB dus even een koppeling naar de belasting dienst en je bent klaar... Nu pakt je een bijstandmoeder in een opel relatief veel harder dan een yup in een volvo terwijl het de bedoeling is dat het bij beiden even veel 'pijn' doet...  ;)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #314 Gepost op: 16 september 2009, 15:05:33
Maar wat is er feitelijk op tegen? Alles loopt toch via JIB dus even een koppeling naar de belasting dienst en je bent klaar... Nu pakt je een bijstandmoeder in een opel relatief veel harder dan een yup in een volvo terwijl het de bedoeling is dat het bij beiden even veel 'pijn' doet...  ;)
het is eigenlijk zo dat een "bijstandmoeder" maar geen overtredingen moet maken (dat doet ze immers zelf) en de yup breedlachend de ene na de andere overtreding kan maken omdat voor hem het boete bedrag een lachertje is

De meeste bekeuringen die met de hand worden uitgeschreven zijn volgens mij 90% oudere voertuigen (hands-free bellen als uitzondering), APK,verzekering, gordel, banden, verlichting etc. komt bijna niet voor bij goed onderhoud en nieuwe voertuigen en dus mensen die (in jullie ogen) ''geld'' hebben
als ik naar de programma's zoals wegmisbruikers kijk zijn het juist de "dikke bakken" die de meest gevaarlijke rijgedrag vertonen met de telefoon in de hand
en deze lui krijgen juist de meeste "waarschuwingen" van de heren agenten en maar 1 prentje........


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #315 Gepost op: 18 september 2009, 00:04:43

als ik naar de programma's zoals wegmisbruikers kijk zijn het juist de "dikke bakken" die de meest gevaarlijke rijgedrag vertonen met de telefoon in de hand
en deze lui krijgen juist de meeste "waarschuwingen" van de heren agenten en maar 1 prentje........  


Als je Wegmisbruikers mag geloven zitten de VROS auto's ook de hele dag alleen maar achter voertuigen aan waarvan ze het rijbewijs invorderen. De gewone ''gordeltjes'', ''bellertjes'' en andere voor de media niet interessante zaken worden niet uitgezonden ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #316 Gepost op: 23 september 2009, 20:37:44

N201 (geheel), veel zware / dodelijke ongevallen in het verleden, laatste tijd relatief rustig

Dan bij een ongeval met zwaar / dodelijk letsel

- Ter plaatse: minimaal 4 man (+ OVD-P), later stadium 2x VOA x minimaal 2 uur
- Op het bureau 4 uur papierwerk, gemiddeld per persoon.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,32413.0.html         ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #317 Gepost op: 24 september 2009, 09:53:57
Stilstaand busje wordt 45 keer geflitst
Uitgegeven: 17 september 2009 16:22
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 16:22

OLDEBERKOOP - Een busje van een houthandelaar uit het Friese Oldeberkoop is op één middag ruim veertig keer geflitst.

Volgens eigenaar Martin Robben stond de wagen de hele middag echter stil. ''En nu heb ik een gigantische stapel brieven van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB)'', zegt hij.

De handelaar begrijpt niet waarom het CJIB alle boetes heeft opgestuurd. ''Ze moeten daar toch weten dat het niet klopt?'' Hij denkt te weten wat er mis is gegaan.



''Mijn wagen stond geparkeerd, auto's moesten ervoor uitwijken. Misschien dat zij daardoor net buiten het gezichtsveld van de camera kwamen en juist mijn wagen telkens werd geflitst. Het CJIB wil niet reageren.

© ANP


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #318 Gepost op: 8 oktober 2009, 23:05:34
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,32413.0.html         ::)

Honderden bekeuringen op N201
HOOFDDORP Bij een grote verkeerscontrole donderdagavond op de N201 bij Hoofddorp zijn honderden mensen bekeurd.

Op de weg waar in de afgelopen weken drie mensen om het leven kwamen, kregen de meeste mensen een bon voor te hard rijden. Twee automobilisten reden zo hard dat ze hun rijbewijs moesten inleveren.

Een 19 jarige Amsterdammer passeerde de radar 60 kilometer per uur te snel. Een andere persoon reed bijna honderd kilometer boven de maximale snelheid.

www.rtvnh.nl ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #319 Gepost op: 12 oktober 2009, 21:35:47
Honderden bekeuringen op N201
HOOFDDORP Bij een grote verkeerscontrole donderdagavond op de N201 bij Hoofddorp zijn honderden mensen bekeurd.

Op de weg waar in de afgelopen weken drie mensen om het leven kwamen, kregen de meeste mensen een bon voor te hard rijden. Twee automobilisten reden zo hard dat ze hun rijbewijs moesten inleveren.

Een 19 jarige Amsterdammer passeerde de radar 60 kilometer per uur te snel. Een andere persoon reed bijna honderd kilometer boven de maximale snelheid.

www.rtvnh.nl ::)

Het is zo af en toe best fijn om te lezen dat men soms daadwerkelijk met handhaving bezig is, t.b.v. de verkeersveiligheid...hulde!!

Dat zou meer moeten gebeuren!  ::)

 O0