Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 109702 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #320 Gepost op: 12 oktober 2009, 21:41:17
Het is zo af en toe best fijn om te lezen dat men soms daadwerkelijk met handhaving bezig is, t.b.v. de verkeersveiligheid...hulde!!

Dat zou meer moeten gebeuren!  ::)

 O0

Er zijn in ieder geval regio's (zoals bovenstaande) die de ''rode stipjes'' lijst naast de mogelijkheden lijst leggen om te kijken hoe, wie en waar er gecontroleerd moet worden. Zelfde gaat om de Ringvaart rondom de Haarlemmermeer. Al enige tijd geen auto's meer ter water, ik durf stellig te zeggen dat dit komt door drempels en flitspalen. Overigens liggen de drempels alleen rondom de woongebieden en kun je ''buiten'' die woongebieden nog stevig rijden, met het risico op een bon
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #321 Gepost op: 16 oktober 2009, 12:21:33
Er zijn in ieder geval regio's (zoals bovenstaande) die de ''rode stipjes'' lijst naast de mogelijkheden lijst leggen om te kijken hoe, wie en waar er gecontroleerd moet worden. Zelfde gaat om de Ringvaart rondom de Haarlemmermeer. Al enige tijd geen auto's meer ter water, ik durf stellig te zeggen dat dit komt door drempels en flitspalen. Overigens liggen de drempels alleen rondom de woongebieden en kun je ''buiten'' die woongebieden nog stevig rijden, met het risico op een bon

Snelheidscontroles

VIJFHUIZEN, 14 oktober – Tussen 14.45 en 16.45 uur hielden politieagenten op de Drie Merenweg met een laserapparaat een snelheidscontrole. Vier automobilisten kregen een bekeuring omdat zij te snel reden. De hoogst gemeten snelheid was 139 km/u.

HOOFDDORP, 14 oktober – Op de Weg om de Noord kregen tussen 18.30 en 22.00 uur 309 automobilisten een bekeuring omdat zij sneller reden dat toegestaan. De hoogste snelheid was 142 km/u.

www.politiekennemerland.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #322 Gepost op: 21 oktober 2009, 11:09:06
Heeft iemand de locatie eens goed bekeken waar laatst het dodelijke ongeval op de N201 plaatsvond?

Zo'n 120 meter voor de flitspaal remsporen op rijstrook 1. Na ongeveer 20 meter een slepend-remspoor (uitwijkmanouvre ) naar rijstrook 2 en vervolgens tegen boom in rbberm.  Mijn inziens heeft deze flitspaal dus 3 levens gekost!

De bestuurder heeft mogelijk een hoge boete voorkomen maar helaas evengoed een hoge prijs betaald.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #323 Gepost op: 21 oktober 2009, 21:05:20
Heeft iemand de locatie eens goed bekeken waar laatst het dodelijke ongeval op de N201 plaatsvond?

Zo'n 120 meter voor de flitspaal remsporen op rijstrook 1. Na ongeveer 20 meter een slepend-remspoor (uitwijkmanouvre ) naar rijstrook 2 en vervolgens tegen boom in rbberm.  Mijn inziens heeft deze flitspaal dus 3 levens gekost!

De bestuurder heeft mogelijk een hoge boete voorkomen maar helaas evengoed een hoge prijs betaald.

ik vind het nogal speculatief allemaal wat je roept...  :|
- wie zegt dat dit de remsporen van de betreffende auto zijn geweest?
- wie zegt dat de bestuurder remde voor de flitspaal, er kan net zo goed iets overgestoken zijn, of een andere auto bij betrokken, of... of... of...?
- zo zijn er nog tientallen andere dingen die wij niet weten mogelijk...

"deze flitspaal heeft 3 levens gekost"? Zover ik weet, zijn er 2 mensen omgekomen en is de derde gewond in het ziekenhuis beland?  ???

Kortom, ik zou toch eerst maar de uitkomsten van de onderzoeken van de VOA afwachten...  :-X
Samen sterk in de hulpverlening!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #324 Gepost op: 21 oktober 2009, 22:30:33
Heeft iemand de locatie eens goed bekeken waar laatst het dodelijke ongeval op de N201 plaatsvond?

Zo'n 120 meter voor de flitspaal remsporen op rijstrook 1. Na ongeveer 20 meter een slepend-remspoor (uitwijkmanouvre ) naar rijstrook 2 en vervolgens tegen boom in rbberm.  Mijn inziens heeft deze flitspaal dus 3 levens gekost!

De bestuurder heeft mogelijk een hoge boete voorkomen maar helaas evengoed een hoge prijs betaald.
De bestuurder heeft zelf een aantal keuzes gemaakt indien hij heeft afgeremd voor de flitspaal:
-zelf voor gekozen om te hard te rijden (als het zo is)
-zelf voor gekozen om hard af te remmen voor de flitspaal ( als het zo is)

ik vind het onterecht dat de flitspaal de schuld krijg van die erge ongeval (als het zo is)


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #325 Gepost op: 22 oktober 2009, 10:31:58
ik vind het nogal speculatief allemaal wat je roept...  :|
- wie zegt dat dit de remsporen van de betreffende auto zijn geweest?  (gele kruisjes van de VOA)
- wie zegt dat de bestuurder remde voor de flitspaal, er kan net zo goed iets overgestoken zijn, of een andere auto bij betrokken, of... of... of...? (Daar zul je nooit achterkomen maar een verband is zeker niet uit sluiten)
- zo zijn er nog tientallen andere dingen die wij niet weten mogelijk...Welke tientallen dingen roep ik nog meer dan?

"deze flitspaal heeft 3 levens gekost"? Zover ik weet, zijn er 2 mensen omgekomen en is de derde gewond in het ziekenhuis beland?  ??? In verdere persberichten spreekt men van 2 danwel 3 slachtoffers dus laat ik dat verder in het midden.

Kortom, ik zou toch eerst maar de uitkomsten van de onderzoeken van de VOA afwachten...  :-X Ik denk dat je onvoldoende de reden van mijn post inziet in verhouding tot de casus

Blijkbaar heb je de locatie zelf niet gezien. Maar evengoed de discussie gaat over flitspalen en ik breng dit zoals ik zei naar mijn eigen mening in verband met de flitspaal. Als je posters met dit soort reacties monddood probeert te maken heeft een forum weinig zin.

Mocht ik dit verhaal posten in "uit de media"of in "inzetten" had ik enig begrip voor je reactie op kunnen brengen (dan was het terecht speculatief), nu dus niet.  

@Fanny:
Elke ongeval bestaat uit het maken van verkeerde keuzes en of fouten door, in ieder geval, een van de betrokken (uitzonderingen daargelaten) Ongelukken worden dagelijks voorkomen, iemand maakt een fout en (evt een ander) corrigeert dat. Het gaat pas verkeerd als de fout niet wordt gecorrigeerd, dan onstaat er een aanrijding al dan niet eenzijdig.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #326 Gepost op: 23 oktober 2009, 01:39:49
Blijkbaar heb je de locatie zelf niet gezien. Maar evengoed de discussie gaat over flitspalen en ik breng dit zoals ik zei naar mijn eigen mening in verband met de flitspaal. Als je posters met dit soort reacties monddood probeert te maken heeft een forum weinig zin.

Mocht ik dit verhaal posten in "uit de media"of in "inzetten" had ik enig begrip voor je reactie op kunnen brengen (dan was het terecht speculatief), nu dus niet.  

Gezien het feit dat zowel Live als ik plaatselijk bekend zijn (en ik zowiezo de lokatie van het ongeval heb gezien) en in verhouding met het persbericht waar je het over had is er in de officiële berichten altijd gesproken van 3 slachtoffers, waarvan 2 helaas dodelijk. In dat zelfde persbericht stonden ook dat het inwoners van Hoofddorp waren. Het is in Hoofddorp en omstreken bekend dat daar twee flitspalen staan (die beide overigens al jaren niet meer werken). Echter als jij ''iets'' te hard rijd, dan onstaan ook niet dergelijke (lange) remsporen.

Overigens heb je jezelf niet voorgesteld in het daarvoor bestemde topic. Ik ga een discussie niet uit de weg echter ben ik wel benieuwd naar iemand's achtergrond ;)

Maar goed, als iemand 200 rijd (ik noem maar wat) op een 80km weg en vervolgens in de ankers gaat om een bekeuring uit een flitspaal te ontlopen .... Is het dan de schuld van de flitspaal wanneer er een ongeval gebeurd? Als je vind van wel, dan denk ik dat dit een eindeloze en onzinnige discussie is.

Echter word er niet echt van geleerd:

Te hard gereden: rijbewijs afgepakt
22 oktober 2009
HOOFDDORP - De politie heeft woensdag het rijbewijs ingevorderd van een 20-jarige automobilist uit Hoofddorp, omdat hij met een gecorigeerde snelheid van 139 km/u over de Weg om de Noord reed, terwijl daar 80 km het maximum snelheid is. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

www.webregio.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:56:28
Met de stelling ben ik het eens, ik ben laatst geflitst en werd ik geflitst in mijn gezicht, waardoor ik verblind werd, nu denk ik niet dat dat met verkeersveiligheid te maken heeft, maar meer het spekken van de kas..


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #328 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:57:28
Even een algemene vraag; In Nederland wordt je toch van achter geflitst?


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #329 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:04:25
Even een algemene vraag; In Nederland wordt je toch van achter geflitst?

Van voren gebeurd ook. Vooral veel bij palen die roodlicht en snelheid combineren.