Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108733 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #360 Gepost op: 22 februari 2010, 11:57:15
Daaraan toevoegend, de bekeuring voor 58 in een 50 zone; Dit is 58 na aftrek van de correcties en weetikwat, en dan in aanmerking genomen dat de snelheidsmeter van de auto altijd hóger aangeeft dan de snelheid gemeten met bijv. iphone (in mijn Golf V een verschil van 5km/uur), zal de beboete in kwestie een snelheid van rond de 65 km/uur op zijn klok hebben gehad  :-X.


jups en had ik al in een eerdere post gegooid.... dus vandaar... dat eeuwige gekruidenier.... dat ben ik een beetje zat...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #361 Gepost op: 22 februari 2010, 12:07:17
Goed, dragen flitspalen nu bij aan de verkeersveiligheid? In mijn ogen wel; het is gewoon een middel om te zorgen dat mensen minder hard rijden.
Zelfs al hebben flitspalen niet overal nut, en controleren ze alleen de snelheid, als ze op sómmige plekken wél nut hebben heb je er iets mee gewonnen. Ik zou met alle plezier op elke kilometer snelweg een flitspaal zetten als ik er op jaarbasis 5 mensenlevens mee kon redden. O0
De flitspalen spekken de staatskas niet, dat doen de mensen die te hard rijden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #362 Gepost op: 22 februari 2010, 12:08:49
helemaal mee eens... mensen drukken zelf dat gaspedaal in...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #363 Gepost op: 22 februari 2010, 12:13:16
Folkert is overigens een beetje teleurgesteld in de resultaten van de poll. Leden van een HV forum zouden beter moeten weten. :-X


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #364 Gepost op: 22 februari 2010, 13:10:37
De vraag was of flitspalen bijdragen aan de verkeersveiligheid, ik denk het niet. De post uit Leeuwaren maakt niet zoveel indruk als een reprimande van een agent. De vraag of je moet gaan zeuren over een bekeuring, ik denk het niet. Als je je gat verbrand moet je op de blaren gaan zitten. Wijze woorden over remweg e.d. vind ik niet echt ter zaken: weet je namelijk wat de remvertraging is van je eigen auto? Dat is namelijk een erg belangrijk gegeven om de remafstand bij een bepaalde snelheid te bepalen. Er zijn auto's (porsche 911 RS) die sneller van 200 naar 0 kunnen vertragen als andere auto's (Lupo 1.2 TDI) van 50 naar 0. Afstand houden is een belangrijkere handeling om ongevallen te voorkomen. En dat draagt zeker bij dat de verkeersveiligheid verbeterd.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
di 20 jul 2010, 07:05    

Veel boetes voor hardrijders

ANWB hekelt verkeerscontroles AMSTERDAM -  De ANWB is boos over de vele snelheidscontroles tijdens wegwerkzaamheden deze zomer. De bond vraagt zich af of de verkeersveiligheid de grootste drijfveer is, of dat het om de opbrengsten van de flitscontroles gaat.

Vorige week werden tijdens een controle 5000 van de 8000 voorbijrijdende auto's geflitst wegens te hard rijden op de A1 bij Muiden.

Aanvullende maatregelen zoals extra waarschuwingen zijn dan nodig in plaats van stug doorgaan met flitsen, vindt de ANWB.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7207939/__ANWB_hekelt_verkeerscontroles__.html?p=3,1


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
di 20 jul 2010, 07:05    

Veel boetes voor hardrijders

ANWB hekelt verkeerscontroles AMSTERDAM -  De ANWB is boos over de vele snelheidscontroles tijdens wegwerkzaamheden deze zomer. De bond vraagt zich af of de verkeersveiligheid de grootste drijfveer is, of dat het om de opbrengsten van de flitscontroles gaat.

Vorige week werden tijdens een controle 5000 van de 8000 voorbijrijdende auto's geflitst wegens te hard rijden op de A1 bij Muiden.

Aanvullende maatregelen zoals extra waarschuwingen zijn dan nodig in plaats van stug doorgaan met flitsen, vindt de ANWB.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7207939/__ANWB_hekelt_verkeerscontroles__.html?p=3,1

Ik heb daar de laatste tijd op diverse tijdstippen gereden en ik begrijp de snelheidslimiet wél, de rijstroken zijn dermate versmald dat je er met een normale snelheid nauwelijks door kunt, gevolg is dat de hardrijders de normale mensen aan de kant ''duwen'' en er gevaarlijke situatie's ontstaan .... Natuurlijk zijn er tijdstippen dat je er lekker door kunt rijden... Daar zal het KLPD/de regio wel gebruik van maken  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #367 Gepost op: 17 september 2010, 16:56:30
Stel je rijdt best stevig door en wordt geflitst met een overschrijding van 40+, wat zijn dat de consequenties voor de (beginnende) bestuurder?
Die vraag kwam vandaag op het werk voorbij en dacht: 'ja hoe zit dat eigenlijk?' :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #368 Gepost op: 17 september 2010, 17:57:20
Een dikke donatie aan de staatskas...en tja...kost het je een puntje, ook als je wordt geflitst? Ik denk het niet, want Henkie zat achter het stuur...toch? Of Pietje...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #369 Gepost op: 17 september 2010, 18:10:49
Ik wist in ieder geval dat ik staande moet zijn gehouden, wil ik een punt kwijt raken. (wil ik niet  :P)