Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108725 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 17 september 2010, 18:15:46
Stel je rijdt best stevig door en wordt geflitst met een overschrijding van 40+, wat zijn dat de consequenties voor de (beginnende) bestuurder?
Die vraag kwam vandaag op het werk voorbij en dacht: 'ja hoe zit dat eigenlijk?' :)

Ik wist in ieder geval dat ik staande moet zijn gehouden, wil ik een punt kwijt raken. (wil ik niet  :P)

Je bent een boefje! Sterkte i.i.g!  ::) 0098

sylvester1986

• Gast
Reactie #371 Gepost op: 17 september 2010, 19:07:34
Haha ik ben geen boefje hoor 998765 Slecht 2 bekeuringen in mijn hele leven (afkloppen)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #372 Gepost op: 17 september 2010, 23:37:20
Ik denk het niet, want Henkie zat achter het stuur...toch? Of Pietje...

Ooit wel eens van een bestuurdersverklaring gehoord ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #373 Gepost op: 18 september 2010, 01:03:13
Ja maar als je die niet invult gaat de boete automatisch naar de tennaamgestelde, maar dan zonder de punt, recidive etcetera. De verdachte is immers niet verplicht mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #374 Gepost op: 18 september 2010, 14:29:39
Ja maar als je die niet invult gaat de boete automatisch naar de tennaamgestelde, maar dan zonder de punt, recidive etcetera. De verdachte is immers niet verplicht mee te werken aan zijn eigen veroordeling.

Als het een schikkingsvoorstel is wel ...
Als je voor moet komen word het een ander verhaal  :)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #375 Gepost op: 20 september 2010, 18:20:35
Ooit wel eens van een bestuurdersverklaring gehoord ?

Nee, nog nooit!

Misschien dat je tijd (en zin) hebt om e.e.a. even toe te lichten? Ben tenslotte geen agent en/of wegpiraat, dus heb er nog nooit mee te maken gehad.  O0

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #376 Gepost op: 20 september 2010, 18:36:21
Nee, nog nooit!

Misschien dat je tijd (en zin) hebt om e.e.a. even toe te lichten? Ben tenslotte geen agent en/of wegpiraat, dis heb er nog nooit mee te maken gehad.  O0

Oke, hierbij wat leesvoer  ^-^

http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/bestuurdersverklaring/bestuurdersverklaring_main.htm

0098

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 20 september 2010, 18:42:34
Stel ik woon in een studentenhuis. Gezamenlijk hebben wij 1 barrel van een wagen. We zijn allemaal jonkies met een puntenrijbewijs.

Een van ons werd geflitst met 200 boven de max.  8)  ;)

Allen vullen we een verklaring in: ik heb niet gereden! Bij wie gaat er een punt van het rijbewijs?
Het was een chaotisch dagje, iedereen heeft die wagen wel gebruikt, op die dag. We weten het allemaal niet meer precies, want bier. 0098 (studenten he)

Of kan men dan dreigen met inbeslagname?

(ja ik kan me erin gaan verdiepen, maar je bent er toch, J!)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 20 september 2010, 23:03:03
Dan wordt de kentekenhouder aansprakelijk gesteld en krijgt die een fikse boete die hoger is dan als de bestuurder wel bekend is maar geen verdere consequenties.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #379 Gepost op: 20 september 2010, 23:23:53
Het was een chaotisch dagje, iedereen heeft die wagen wel gebruikt, op die dag. We weten het allemaal niet meer precies, want bier. 0098 (studenten he)

Dan kun je er (zeker met 200+) vanuit gaan dat de kentekenhouder een dagvaarding krijgt en zul je als kentekenhouder moeten bewijzen dat jij niet achter het stuur hebt gezeten.

Niet op komen dagen op een zitting word gezien als bekennen (tenzij...) en dan loop je zomaar eens de kans dat je een (onvoorwaardelijke) rij-ontzegging krijgt.