Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108506 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

sylvester1986

• Gast
Reactie #421 Gepost op: 10 oktober 2010, 11:36:04
Even een artikeltje van NU.nl

http://www.nu.nl/binnenland/2352691/vier-keer-meer-boetes-nieuwe-flitspaal.html

Ja dat lijkt me inderdaad logisch, omdat dan iedere flitspaal actief is en deze flitspalen vallen ook zo lekker op met hun groenige kleur, tenminste in friesland/groningen (not)

# edit: als ik de link aanklik, dan krijg ik het artikel niet, maar met kopiëren/plakken weer wel.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #422 Gepost op: 11 oktober 2010, 00:11:05
Controle A12 levert drie ton belastingschuld op (goeie zaak!)  O0

Uitgegeven:    9 oktober 2010 23:47
Laatst gewijzigd:    9 oktober 2010 23:47

DRIEBERGEN - Een grootscheepse verkeerscontrole van samenwerkende opsporingsdiensten op de A12 bij Duiven in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft 335.000 euro aan belastingschuld opgeleverd.
© ANP

Slechts 325 euro kon direct worden geïnd. Op zestien voertuigen werd beslag gelegd. In totaal werden 63 bekeuringen uitgedeeld, meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD)

Acht mensen kregen een boete wegens rijden onder invloed van alcohol of drugs. Drie personen kregen een rijverbod opgelegd en van zes bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd.

De opsporingsambtenaren controleerden fysiek in totaal 525 voertuigen en meer dan zevenhonderd personen. Snelheidscontrole met de radar van ruim 3500 auto's leverde nog eens 412 overtreders op. Zij krijgen thuis een bekeuring op de mat.

De politie zoekt nog naar een automobilist die naar de controleplek werd geleid maar er vervolgens plotseling met hoge snelheid vandoor ging. Daarbij raakte hij bijna een politieman.

© ANP
http://www.nu.nl/binnenland/2352733/controle-a12-levert-drie-ton-belastingschuld.html

Zo'n grootscheepse controle, maar de capaciteit om zo'n (verkeers)crimineel te pakken was blijkbaar niet aanwezig. Of zie ik dat totaal verkeerd? (zie rood gearceerd)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #423 Gepost op: 11 oktober 2010, 07:33:30
Zo'n grootscheepse controle, maar de capaciteit om zo'n (verkeers)crimineel te pakken was blijkbaar niet aanwezig. Of zie ik dat totaal verkeerd? (zie rood gearceerd)

Met een gemiddelde Nederlandse middenklasser rijd je dienstauto's al zoek ... Als je vervolgens als agent letterlijk en figuurlijk uit je schoenen word gereden en je hebt het kenteken niet gelezen cq. niet helemaal gelezen dan houd het al heel snel op ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #424 Gepost op: 11 oktober 2010, 14:48:24
Met een gemiddelde Nederlandse middenklasser rijd je dienstauto's al zoek ... Als je vervolgens als agent letterlijk en figuurlijk uit je schoenen word gereden en je hebt het kenteken niet gelezen cq. niet helemaal gelezen dan houd het al heel snel op ...

Motoragent erachter 210km/u gemeten maar uit het oog verloren..... onderaan afrit A12 Zevenaar. Je moet dan een keuze maken als je iets later beneden een afrit komt en als je net een verkeerde kant op gaat dan ben je zo zoek.....

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #425 Gepost op: 11 oktober 2010, 21:57:27
Controle A12 levert drie ton belastingschuld op (goeie zaak!)  O0

Dat is wel een hele dure controle  

Of bedoelen ze dat er voor drie ton aan openstaande vorderingen is geïnd   0098

sylvester1986

• Gast
Reactie #426 Gepost op: 11 november 2010, 14:42:19
Ik had een vraag over snelheidscontroles, namelijk:
 - stel je rijdt op een doorgaande weg waar een flitspaal staat en je wordt naast de flitspaal ook geflitst door een politiemedewerker die iets verder staat, mag dit volgens de wet?
 - Zo ja wordt dan de hoogste boete gepakt of worden het 2 uitzonderlijke boetes?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #427 Gepost op: 11 november 2010, 18:26:12
Ik had een vraag over snelheidscontroles, namelijk:
 - stel je rijdt op een doorgaande weg waar een flitspaal staat en je wordt naast de flitspaal ook geflitst door een politiemedewerker die iets verder staat, mag dit volgens de wet?
 - Zo ja wordt dan de hoogste boete gepakt of worden het 2 uitzonderlijke boetes?

Er moet een ''correctie'' moment tussen de twee controlepunten zitten, bijvoorbeeld een kruising, een verkeerslicht etc. Je zou dan twee bekeuringen kunnen gaan krijgen inderdaad

sylvester1986

• Gast
Reactie #428 Gepost op: 11 november 2010, 18:37:12
Ik bedoel een rechte weg zonder kruising/verkeerslicht.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #429 Gepost op: 11 november 2010, 19:08:48
Zoals ik al zei moet er een ''correctie'' moment tussen zitten. Hoe het precies geregeld is weet ik niet, maar er moet zowiezo een bepaalde afstand tussen zitten ...