Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108660 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #430 Gepost op: 18 januari 2011, 18:30:42
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/09/boetes_stijgen_ook_in_2012.html

En wel goed rekenen, is geen 35% maar 38%. Bijvoorbeeld een bekeuring die 100 euro kostte, gaat met 15% omhoog naar 115 euro. Doe daar nog eens 20% bovenop en je zit op 138 euro: een netto verhoging van 38%.

Wat wel verrassend is, is dat de minister heeft toegegeven dat het doel van de verhoging het genereren van extra inkomsten is en niet in de eerste plaats het bevorderen van de verkeersveiligheid. Dat vind ik dan wel weer eerlijk.

Dat roepen veel mensen al jaaaaren!  0098

Wat mij betreft ook niet echt verrassend.. misschien voor de mensen die hun ogen afgelopen jaren in hun broekzak hadden zitten, wel...?  0098

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #431 Gepost op: 22 januari 2011, 02:01:10
Nu we het er met z'n allen over eens zijn, dat vooral flitsen niets met verkeersveiligheid van doen heeft (op uitzonderlijke plekken na), wat kunnen we hiertegen beginnen?

Als zelfs een minister toegeeft dat het puur een inkomstenkwestie is, en dus altijd al is geweest, ...zouden mensen zich kunnen groeperen en gezamenlijk een advocaat in de arm kunnen nemen, om gezamenlijk wat boetes terug te kunnen vorderen. Mits je een aantal van die schrijfsels hebt bewaard...

Immers, al die tijd ging het maar om 1 ding: het genereren van extra inkomsten! Niets geen verkeersveiligheid! O jeetje, wat zijn wij bedrogen! Wie had dat gedacht zeg....onze overheid....hoe is het mogelijk?!  :D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #432 Gepost op: 22 januari 2011, 02:10:45
Want ? De boete is niet onterecht ...  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #433 Gepost op: 22 januari 2011, 03:03:08
Want ? De boete is niet onterecht ...  ::)

Computertechnisch gezien niet nee! Want oepsiewoepsie we reden enkele kilometers TE HARD misschien....op een lege snelweg....foei foei....

Menselijk......? ::)

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #434 Gepost op: 22 januari 2011, 03:22:42
Wat er tegen te doen...?

suggestie.... niet te hard rijden.....?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #435 Gepost op: 22 januari 2011, 10:18:43
Computertechnisch gezien niet nee! Want oepsiewoepsie we reden enkele kilometers TE HARD misschien....op een lege snelweg....foei foei....

Menselijk......? ::)

Ja Dinges, je kunt heel moeilijk blijven doen, het mag niet, daar staan sanctie's op. Of ik het er mee eens ben doet er niet toe ...
Door rood rijden midden in de nacht mag ook niet ...  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #436 Gepost op: 22 januari 2011, 13:16:38
Nou moet ik dinges toch gelijk geven, we zijn gewoon door onze overheid in de maling genomen. Tuurlijk heeft de rest ook gelijk: als je te hard rijdt doe je dat zelf en mot je nie gaan zeiken als je een prent krijgt....... 998765

Maar toch.... de burger wordt op een heel gemakkelijke manier uitgemolken door de overheid en de politie is daarvoor het instrument, ik dacht dat die er waren om de samenleving te ontdoen van crimie's die "onze" samenleving verkloten. (dat is ook de wegmisbruiker die andere levens in gevaar brengt, maar niet degene die een paar kilometer te hard rijdt op een lege snelweg)

Oja voordat ik de blauwe kant op de tenen trap: DE AGENT OP STRAAT KAN HIER NIKS AAN DOEN.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Vroemvroem

• Senior gebruiker
OM wil binnen vijf jaar aan 3D-flitspaal

AMSTERDAM - Langs de Nederlandse wegen moeten binnen vijf jaar hypermoderne 3D-flitspalen komen. De camera's waarnemen niet alleen snelheidsovertredingen maar ook andere overtredingen als bumperkleven, niet-handsfree bellen of zonder gordel rijden.

Dat schrijft het AD donderdag.

Het Openbaar Ministerie ziet de nieuwe flitspalen wel zitten. Willebrord Freijsen, hoofd Team Verkeer, verwacht dat de palen, die zestigduizend euro per stuk kosten, binnen vijf jaar langs de Nederlandse wegen zouden kunnen staan.

Wel moet nog worden uitgezocht of de flitspalen een toegevoegde waarde hebben en of het juridisch in orde is.

De nieuwe flitspalen bevatten een 3D-camera, een infraroodcamera en een aparte camera voor het opnemen van kentekens. De nieuwe technieken worden momenteel getest in Finland en Duitsland.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2486223/wil-binnen-vijf-jaar-3d-flitspaal.html

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Hardrijden blijft onbestraft in Brussel

BRUSSEL - Automobilisten kunnen in Brussel straffeloos veel te hard rijden. Op plekken waar 50 km per uur de limiet is, wordt pas geflitst vanaf 76 km per uur. In zones waar maar 30 mag worden gereden, gebeurt dan vanaf 57 km per uur.

De Brusselse politiecommissaris Johan Berckmans heeft dat dinsdag bevestigd in de Belgische krant De Morgen. Volgens hem zijn er afspraken gemaakt met het parket, dat met personeelsgebrek kampt, om lagere snelheidsovertredingen ongemoeid te laten. De ''echte hardrijders'' worden wel aangepakt, verzekert de commissaris.

Maatregelen

Staatssecretaris Etienne Schouppe van Mobiliteit vindt dat snelheidsovertredingen in Brussel niet onbestraft mogen blijven, zei hij voor de Vlaamse radio. Hij wil maatregelen om de werkdruk van de parketten te verlichten.

Die kunnen niet worden genomen, zolang het Belgische kabinet demissionair is, gaf Schouppe toe.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2490101/hardrijden-blijft-onbestraft-in-brussel.html

sylvester1986

• Gast
'Flitspalen brengen snelheid nauwelijks omlaag'

AMSTERDAM -  Mobiele controles en flitspalen brengen de snelheid nauwelijks omlaag. Vlak voor de controles remmen veel weggebruikers stevig af, vlak na de controles geven ze weer flink gas.

Dat blijkt uit onderzoek van Trouw naar vertrouwelijke informatie van Rijkswaterstaat, waar de krant vrijdag over schrijft.
De gegevens worden via de detectielussen in het wegdek geregistreerd door computers van Rijkswaterstaat. Van die lussen liggen er zo'n 10.000 in de wegen. Trouw kreeg via een anonieme medewerker toegang tot het systeem en kon 32.000 metingen verzamelen uit de periode november 2010 - april 2011.

Bron:Telegraaf