wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.........
Waar het omgaat dacht ik, zijn we niet een beetje doorgeslagen met de verkeersveiligheid, Waarom wordt er s;nachts op een lege weg gecontroleerd??? doe het lekker s;morgens bij het schooltje van de kids daar is het echt nodig. Maar ik geloof dat ik het wel snap, daar valt niet zo goed te schrijven, nee meneer spee weet wel waar de poen te halen valt en dat doet hij onder het motto VERKEERSVEILIGHEID.
Gelukkig blijkt er uit bovenstaande stelling dat je echt geen idee hebt hoe de verkeershandhaving in zijn werk gaat.
Vooral de Verkeershandhavingsteams spitsen zich op de ''gevaarlijke'' wegen en gevaarlijke lokatie's. Regionale korpsen besteden veel aandacht aan de verkeersveiligheid in de bebouwde kom en rond scholen.
Helaas blijkt dat er veel mensen zijn die denkt dat de politie ''zomaar'' ergens gaat staan, op een lokatie om ''zoveel mogelijk'' geld binnen te halen, alleen als je naar de statistieken kijkt, dan blijkt het best anders te zijn.
Mooi voorbeeld is overigens de N200 - Zeeweg, van Bloemendaal aan Zee naar Bloemendaal. Deze weg was tot een aantal jaren geleden een weg waar wekelijks ernstige ongevallen plaats vonden, gevolgen snelheid. Nu word er daar regelmatig gecontroleerd en zijn de dodelijke ongevallen teruggebracht. Snelheidscontrole's zijn niet overal zinvol, maar zeker op sommige plaatsen wel.
Ik vind het overigens jammer dat er maar een aantal mensen hier ''meepraten'' over dit onderwerp.