Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 109677 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #470 Gepost op: 26 februari 2013, 12:55:34
Start trajectcontrole A4 Leidschendam

http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@160471/start-0/
19 februari 2013

Op maandag 4 maart treedt het trajectcontrolesysteem op de A4 tussen Zoeterwoude en Leidschendam in beide richtingen in werking. Het systeem handhaaft 24 uur per dag de snelheidslimiet van 100 km/u. Passanten worden met borden geattendeerd op de snelheidscontrole over langere afstand. Deze borden worden vanaf 20 februari ook gebruikt om de start van het systeem aan te kondigen. Zodoende zijn de passanten op de hoogte van de exacte startdatum van de trajectcontrole.

Het trajectcontrolesysteem tussen Zoeterwoude en Leidschendam meet 4,8 kilometer. Binnen het systeem wordt gemeten hoe lang een voertuig erover doet om deze afstand af te leggen. Op basis daarvan wordt de snelheid berekend en volgt een beschikking bij overschrijding van de limiet.
Samen sterk in de hulpverlening!


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #471 Gepost op: 26 februari 2013, 13:44:30
Vrachtwagen geflitst
Published on Nov 13, 2012 by omroepwest

Volgens mij toch een overschrijding vn ongeveer 20kmpu. Als je zoals in het filmpje 80 rijdt in een 60km zone. 98uiye
Freude am Fahren


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #472 Gepost op: 26 februari 2013, 16:05:18
Dat viel mij ook al op....geen handige plek om zo hard te rijden  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #473 Gepost op: 27 februari 2013, 10:46:14
Tractor met 142 km/uur geflitst op de A2
 
Een inwoner uit de Belgische plaats Erezée heeft een bekeuring van de Nederlandse justitie ontvangen. De man was op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht geflitst met 142 km/uur. De vermelde nummerplaat hangt echter op een oude tractor uit de jaren 70.
De eigenaar van de tractor wordt bovendien aangemaand om 271,50 euro te betalen in plaats van de aanvankelijke boete van 177 euro. Hij beweert de eerste bekeuring nooit te hebben ontvangen. Blijkbaar is er meer dan één vergissing in het spel.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3400456/2013/02/26/Tractor-met-142-km-uur-geflitst-op-de-A2.dhtml


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Pfffff, ik wordt daar zo moe van!!  ;D

Burgertje pesten: als je zonder gordel rijdt of met je telefoon bezig bent als je rijd en je krijgt een aanrijding, hoeft niet eens door je eigen schuld te zijn, als men dan lacht over de klachten die je hebt, dat noem ik pas burgertje pesten.
Voor wat betreft de snelheidscontroles: de radarauto, het radarstatief en de flitspalen, die zijn allemaal zo ingesteld dat ze pas iemand meten vanaf de 57 en 87, dus je rijd al vaak harder wil je "geflitst" worden, een boete voor 3 of maar 1 km te hard enz..., zoals zoveel mensen dan zeggen dat klopt al niet.
Als je de radarapparatuur op een plek installeert die aan de voorschriften voldoet heb je geen last reflectie of verkeerde metingen, als we niet met de radarauto of met het statief op een bepaalde plek kunt staan, controleren we deze plek gewoon eens met een lasergun.
Snelheidscontroles kun je wat dat betreft overal doen, maar 't moet wel eerlijk en goed gebeuren.
Ik begrijp best dat men wel eens wat harder rijd, dat doet iedereen, maar ga eens na waarom of waardoor je te hard rijd, 9 van de 10 keer ligt de oorzaak bij jezelf, stress, te laat van huis enz...., ik denk als mensen wat meer naar gaan denken en zich wat bewuster gaan worden van bepaalde dingen voordat ze in de auto stappen, dan heb je geen verkeershandhaving nodig en kan die capaciteit elders voor worden ingezet.
Ik werk bij een Verkeershandhavingsteam en als je ziet hoeveel mensen er "nu nog" met zoveel andere dingen bezig zijn in o.a. de auto dan met het (overige) verkeer dan vraag je je af hoe het kan dat het niet nog vaker mis gaat.
Als je ziet hoeveel mensen er rijden zonder gordel, door rood licht en nog met hun telefoon bezig zijn tijdens het rijden dan denk ik soms bij mezelf, men klaagt dat de boetes zo hoog worden, laat het dan in godsnaam gewoon.
Voor wat betreft de snelheid heb ik dat precies hetzelfde: ik rijd auto en motor en vind dat het rijden leuk moet zijn / blijven, maar hoe harder je rijdt, hoe beter je op moet letten en hoe sneller je moet reageren en dan vind ik dat je niet meer kunt spreken van relaxed auto rijden.


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Oh ja, zoals ik het bekijk dan dragen de algemene verkeerscontroles, snelheidscontroles, flitspalen, trajectcontroles enz...... dus wel degelijk bij aan de verkeersveiligheid en zijn ze er niet om de staatskas te spekken.  O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Trajectcontrole op de A4 van start

Trajectcontrole op de A4 van start
omroepwest·          
Gepubliceerd op 4 mrt 2013
Citaat
Automobilisten met een zware rechtervoet begeven zich vanaf maandag op glad ijs, als ze over de A4 tussen Zoeterwoude en Leidschendam rijden. Op de weg wordt trajectcontrole ingevoerd.

Het systeem is de afgelopen maanden uitgebreid getest en inmiddels klaar om gebruikt te worden. Er geldt op het traject een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. Automobilisten worden met borden gewaarschuwd voor de controle.

Op het stuk snelweg tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep is al enige tijd een trajectcontrole.
Samen sterk in de hulpverlening!


Remmus

  • Ruim 14 jaar 'hulpverlener in t groen' geweest
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Pfffff, ik wordt daar zo moe van!!  ;D

Burgertje pesten: als je zonder gordel rijdt of met je telefoon bezig bent als je rijd en je krijgt een aanrijding, hoeft niet eens door je eigen schuld te zijn, als men dan lacht over de klachten die je hebt, dat noem ik pas burgertje pesten.
Voor wat betreft de snelheidscontroles: de radarauto, het radarstatief en de flitspalen, die zijn allemaal zo ingesteld dat ze pas iemand meten vanaf de 57 en 87, dus je rijd al vaak harder wil je "geflitst" worden, een boete voor 3 of maar 1 km te hard enz..., zoals zoveel mensen dan zeggen dat klopt al niet.
Als je de radarapparatuur op een plek installeert die aan de voorschriften voldoet heb je geen last reflectie of verkeerde metingen, als we niet met de radarauto of met het statief op een bepaalde plek kunt staan, controleren we deze plek gewoon eens met een lasergun.
Snelheidscontroles kun je wat dat betreft overal doen, maar 't moet wel eerlijk en goed gebeuren.
Ik begrijp best dat men wel eens wat harder rijd, dat doet iedereen, maar ga eens na waarom of waardoor je te hard rijd, 9 van de 10 keer ligt de oorzaak bij jezelf, stress, te laat van huis enz...., ik denk als mensen wat meer naar gaan denken en zich wat bewuster gaan worden van bepaalde dingen voordat ze in de auto stappen, dan heb je geen verkeershandhaving nodig en kan die capaciteit elders voor worden ingezet.
Ik werk bij een Verkeershandhavingsteam en als je ziet hoeveel mensen er "nu nog" met zoveel andere dingen bezig zijn in o.a. de auto dan met het (overige) verkeer dan vraag je je af hoe het kan dat het niet nog vaker mis gaat.
Als je ziet hoeveel mensen er rijden zonder gordel, door rood licht en nog met hun telefoon bezig zijn tijdens het rijden dan denk ik soms bij mezelf, men klaagt dat de boetes zo hoog worden, laat het dan in godsnaam gewoon.
Voor wat betreft de snelheid heb ik dat precies hetzelfde: ik rijd auto en motor en vind dat het rijden leuk moet zijn / blijven, maar hoe harder je rijdt, hoe beter je op moet letten en hoe sneller je moet reageren en dan vind ik dat je niet meer kunt spreken van relaxed auto rijden.

Beste Sjonnie, hoe verklaar je dan de huidige keuze voor veel van de flitslocaties? Ik bedoel, wanneer het met veiligheid te maken heeft heb ik er volledig beeld bij, maar zoals t nu gebeurt.... Op rechte stukken snelweg, N-weg, etc. Niet bij scholen, bebouwde kom, oversteekplaatsen, noem maar op. Spekken van staatskas IMO.


Remmus

  • Ruim 14 jaar 'hulpverlener in t groen' geweest
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
En bovendien: hoe draagt mijn keuze voor het al dan niet dragen van een gordel bij aan de verkeersveiligheid?

Niks. Maar zet er een boete op en t wordt lucratief....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
V.w.b. die flitslocaties ben ik het aardig met je eens. Maar de gordeldraagplicht ligt toch net ff wat genuanceerder. Dat logge lichaam van je moet gewoon zoveel mogelijk op 1 plek blijven bij grote impact, niet her en der verspreid. Eens of eens? Al de extra ziektekosten en belasting voor hulpverleners even buiten beschouwing.