Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.  (gelezen 18182 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2005, 20:40:08
leuk zijn die plaatjes vind ik,
vooral als ze niet roesten of zo.

de groeten

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2005, 20:55:27
leuk zijn die plaatjes vind ik,
vooral als ze niet roesten of zo.

de groeten

nou dan wil je echt niet weten hoeveel uren er in zitten een voorbeeld de velgen zijn met de hand kaal geschuurd per velg ongeveer 50 uurtjes
hij is meer dan drie jaar bezieg geweest om het geheel weer zo mooi te krijgen als dat hij nu is elk vrij uurtje is er ingegaan

Alexxxxx

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2005, 21:04:03
dat is geen kenteken uit 1957 hoor.. half jaren '80 is dat afgegeven als ik het goed heb.

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2005, 21:21:04
dat is geen kenteken uit 1957 hoor.. half jaren '80 is dat afgegeven als ik het goed heb.

volgens de papieren waren was dit het kenteken zoals de wagen in Vlijmen had gereden
maar ik trek het nog wel even na in de computer van het rdw als ik bij een collegae vriend ben

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2005, 21:29:09
nou dan wil je echt niet weten hoeveel uren er in zitten een voorbeeld de velgen zijn met de hand kaal geschuurd per velg ongeveer 50 uurtjes
hij is meer dan drie jaar bezieg geweest om het geheel weer zo mooi te krijgen als dat hij nu is elk vrij uurtje is er ingegaan

tja het is wat.

maar je hebt dan ook altijd een schitterend resultaat. ;) :)

groeten

jwpots

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2005, 22:47:35

volgens de papieren waren was dit het kenteken zoals de wagen in Vlijmen had gereden
maar ik trek het nog wel even na in de computer van het rdw als ik bij een collegae vriend ben

De wagen is inderdaad uit 1957. Het orginele kenteken is SB-61-04 > BB-26-RR. Oorspronkelijk was dit een:

TS7HD250T1600 met een opbouw van Wijnveen en een Meyers pomp. De huidige eigenaar heeft hem niet van de brandweer Vlijmen overgenomen maar van ene heer de Zwart. Dit voertuig heeft sinds 1988 al meerdere eigenaars gehad.

Groet
Johan

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:14:01
bedankt Johan voor de informatie ik zal volgende week even de eigenaar aanspreken want hij heeft mij nou valse voorlichting gegeven maar och daarom vind ik toch wel dat hij een knappe prestatie heeft geleverd om de wagen weer zo mooi te krijgen
groeten,
rinus

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2005, 15:21:04
Ik heb een vraag. deze foto heb ik in december 1994 in Schiedam gemonen. Hij was toen eigendom van Loodgietersbedrijf Jan Petit. Aan de hand van het kenteken kom ik helaas niet bij het brandweerkorps waarvoor hij gedient heeft. Het vervangende kenteken is BN-74-BR.

Wie kan mij verder helpen.

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2005, 19:31:28
Ik heb een vraag. deze foto heb ik in december 1994 in Schiedam gemonen. Hij was toen eigendom van Loodgietersbedrijf Jan Petit. Aan de hand van het kenteken kom ik helaas niet bij het brandweerkorps waarvoor hij gedient heeft. Het vervangende kenteken is BN-74-BR.

Wie kan mij verder helpen.

Ja dat is ook wel een mooi plaatje het voertuig lijkt toch ook heel veel op het voertuig wat eerst eigenaar was van een brandweer kroeg op de noordsingel in rotterdam
ben toch ook wel benieuwd van wie deze is geweest
groeten,
rinus

jwpots

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2005, 00:08:12
Ja dat is ook wel een mooi plaatje het voertuig lijkt toch ook heel veel op het voertuig wat eerst eigenaar was van een brandweer kroeg op de noordsingel in rotterdam
ben toch ook wel benieuwd van wie deze is geweest
groeten,
rinus

Die Jan Petit heeft meerdere brandweervoertuigen gebruikt voor zijn bedrijf. Ik heb van zijn bedrijf een Opel Blitz van Stolwijk op foto staan en verder heeft hij ook een wagen gehad uit de Apeldoornse regio. Waar deze vandaan komt is mij ook nog een vraag.

Groet
Johan