Wonden behandelen of niet ?

Auteur Topic: Wonden behandelen of niet ?  (gelezen 3251 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maitre Nageur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • WRB, TRB
    • Website Waddinxveense Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2005, 17:50:36
Ikke ook voor optie 2. Natuurlijk eerst de vitale functies ABC en Temperatuur. Daarna gaan we wel eens kijken naar kleine wondjes.

Het eerste wat een ambu verpleegkundige doet bij een wond die al verbonden is en het niet vertrouwd is de schaar pakken en evt overniew doen.

Soms moet je op het strand, wel behoorlijk kunnen improviseren omdat t daar nog weleens duurt voordat je eindelijk prof medische hulp hebt.
"whatever can go wrong, will go wrong."


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 1 november 2005, 02:17:46
Optie 2, wondjes desnoods desinfecteren en met gaasje afdekken zodat snelle inspectie door de AVP mogelijk is en die geen ''mummie'' aantreft, verbandjes aan leggen kan altijd nog op de vereniging geoefend worden. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 1 november 2005, 09:09:34
Ik heb in de pol, aangegeven dat ik de wonden niet zal behandelen.

Als pasanten hulpverlener, ben ik al druk genoeg, met het organiseren van me hulpverlening.

Blijvend zorgen voor een veilige werkplek, mensen de ambulancedienst laten opvangen, Blijvend controlleren van de vitale functies, zorgen voor geen verdere afkoeling, en het stabiliseren van de gevonden breuk, een top-tot-teen onderzoek, uitvragen naar adresgegevens, of hij ergens allergies voor is, medicatie gebruikt , wanneer die voor het laatst gegeten heeft..

echt bloedende "wondjes", worden wel afgedekt als ik de middelen dan bij me zou hebben.. Maar als reguliere passant heb ik geen verband middelen..

Het heeft voor mij dus (releatief gezien) geen prioriteit..


Paul SEH

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 november 2005, 00:32:29
Steriel afdekken vind ik op zo'n moment meer dan voldoende.  8)