Dan ben ik blij dat ik niet met jou op de auto zit. Zomaar een terroristisch incident ingaan (zonder enige bewapening) om slachtoffers te gaan helpen is het allerdomste dat je kan doen. Je brengt jezelf, de slachtoffers die je helpt, en alle andere aanwezigen onnodig in gevaar.
Daarnaast is het maar de vraag hoeveel slachtoffer je echt kunt helpen want als de eerste die je tegenkomt zeer zwaar letsel heeft, en daarom jouw volledige aandacht behoeft, dan zit je 'vast'.
Heb je mijn bericht gelezen? Ik heb hier duidelijk in gezegd dat het JRU (Joint Response Unit) de hotzone in gaat.
Volgens de Burgemeester van London heb je 4 proiriteiten mij terreur gevolg bestrijding:
1. missie
2. slachtoffers
3. team
4. terroristen
Gelukkig hebben we een triage systeem;
T1. zwaar gewond (direct medische attentie) (ambulancedienst en MMT-arts) --> zo snel mogelijk naar traumacentrum.
T2. middel gewond (direct medische attentie) (ambulancedienst) --> snel naar ziekenhuis.
T3. niet of licht gewond (geen tot weinig medische attentie) (EHBO'ers Rode Kruis en andere hulpdiensten) --> vervoer naar opvanglocatie.
T4. zeer zwaar gewond of dood (geen medische attentie) --> vervoer in kist.
Triage moet gebeuren door een ervaren ambulanceverpleegkundige of een arts, en mag per slachtoffer niet lange duren dan 30 seconden.
De terroristen triageer je wel, maar laat je aan de kant liggen totdat alle slachtoffers uit het gebied zijn.
Als een slachtoffer zwaar gewond is, stabiliseer je als JRU het meest essentiële, de rest doe ambulancebemanning onderweg naar het ziekenhuis. Op deze manier blijf je vrij van zwaar gewonden slachtoffers